dock tycker jag att A-armarna i bakvagnen ser tunga ut?
Hela bakvagnen är i kraftigaste laget. Till nästa vinter blir det till att bygga om det till en CSL eller liknande, tänkte använda mig av aluminium och andra lätat material för att få ner vikten.
Tack för alla poster, skitkul med lite respons i tråden!
Idag var det en heldag ute i garaget. Gjorde en storstädning och plockade ut drivlinan ur bilen. Började sedan på att svetsa fast och förstärka bakvagnen.
Hjulhuset kräver en del förstärkningar. Ska även försöka klä in allt i lite tunn plåt se det ser lite trevligare ut.
Känns lite tomt på något sätt
Bakvagnen nerplockad. Delarna ska snyggas till lite innan det ska målas och slutmonteras. Slutmontering, vilket härlig ord!
Ser grymt ut, det här ska het klart följas. Måste säga jag är mäkta imponerad av vilken otrolig ordning du har på grejerna även om de verkar vara överallt i både hus o garaget.
Grymt imponerande, kommer följas stenhårt! Gillade PS bilden på hur den färdiga bilen är tänkt att se ut! Kommer bli nice som fan!!! Keep it up, och var inte snål med uppdateringsbilder!
Idag passade jag till de sista rören till bakvagnen/buren och helsvetsade allt ihop Imorgon ska jag börja montera stol, ratt och pedaler. Lite bilder på detta.
Idag satte jag dit ratt och pedaler. Tog ett tag att få dit allt som jag ville ha det
Först provades ergonomin ut.
Sedan svetsades rattstången fast.
Såhär blev det, känns väldigt häftigt att ha ratt och stol på plats
Men jag måste nog köpa en quick release, för det går inte att komma ut med ratten monterad.
Såhär har jag satt pedalerna. Gas och broms nära varandra, så det blir lättare att hålla turbotryck vid inbromsning och kopplingen lite längre bort till vänster.
Slavcylinder från Audi passar inte till Saabpedalen. Därför svetsade jag ihop ett litet fäste. Blev inte så snyggt, men det fungerar.