2857
Sök

Nån mer än jag som råkat ut för tele. bedrägeri? nummer: 091452870

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
tjena.

Blev uppringd av ovanstående nummer idag o dum som jag är så svarade jag, har googlat lite grann på det o har läst att man kan få ett par tusen i räkning. nån som har råkat ut för det förutom jag ? och vart fan ska jag vända mig för att slippa betala?

Mvh

373 Inlägg
13 juli 2009
om du kan bevisa att det är ett bedrägeri nummer som ringt till dig om det landar en sur räkning borde du kunna kolla upp det med din operatör?

434 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
jo , men bedrägeri nummer är det...här läst där folk lagt ut varningar för just detta nummer. men, ska ringa min operatör imorgon. känns väl som att det bara är att sucka och betala i värsta fall:(

4 001 Inlägg
13 juli 2009
Nej för satan! Betala inte! Du har alltid ångerrätt, bestrid fakturan!

Vad handlade det om för företag? Vad var det för tjänster dom erbjöd dig? kan vara bra att veta

Edit: vart har du hittat varningarna för jag har då inte hittat nåt.
Senast redigerat av kolvas (13 juli 2009)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

434 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
när dom ringde o jag svarade så vare typ ingen där, bara nån som mumlade sen lade dom på :S , sök på telefon nummret på google så finns det lite info, på nåns blogg tror jag tongue men, som sagt ska snacka med dom smile

Pekabow i can see u
644 Inlägg
14 juli 2009
0041765241436  ringde upp mig nyss http://cinesuna.ro/76/524/1

Cupra_
14 juli 2009
Hände mig för några år sen när jag hade kontantkort, nåt franskt nummer var det som ringde. Jag svarade och nån sa "Allou" Sen klipptes det.. Dagen efter var kortet tomt.. Lärde mig att aldrig svara om jag inte känner igen numret, bra med mobilsvar:D

PKW
115 Inlägg
14 juli 2009
också fått det... någon tant som pratade persiska (antar jag då landsnumret sa att samtalet kom från iran)...

631 Inlägg
14 juli 2009
Ehh, Hur funkar det igentligen?

Kostnaden ska ju inte kunna hamna för mottagaren utan att man godkänner det ?

Pekabow i can see u
644 Inlägg
14 juli 2009
därför heter det bedrägeri

46 Inlägg
14 juli 2009
finns en italiensk satellit med ett +88 nr som kostar några tusen att svara:P jag såg att den ringt mig så jag ringde upp roll inget svar ^^

631 Inlägg
14 juli 2009
Abeed skrev:

No shit sherlock ... Smart pojke det där..  Jag frågade hur dom gör.. För det borde vara tekniskt spärrat att man får betala för att ta emot utan att godkänna..

Men killen under dig hade lite mer IQ och ett bra svar smile

46 Inlägg
14 juli 2009
Arradin skrev:
Abeed skrev:

No shit sherlock ... Smart pojke det där..  Jag frågade hur dom gör.. För det borde vara tekniskt spärrat att man får betala för att ta emot utan att godkänna..

Men killen under dig hade lite mer IQ och ett bra svar smile

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
Word roll

2 911 Inlägg
14 juli 2009
Du som mottagare kan aldrig bli debiterad för ett samtal om du inte blir upplyst och aktivt väljer att acceptera kostnaden innan.

Problemet med dessa nummer är att folk är så förbenat nyfikna att de ringer upp... det är då det kostar pengar.
Om du bara svarar och lyssnar på en kulturberikare som trallar på persiska kostar inte dig en spänn.

46 Inlägg
14 juli 2009
hur fungerar det då när du blir debiterad utomlands av att någon ringer upp?

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
14 juli 2009
Svara ALDRIG i telefonen, skit samma vad det är för nått.
Ha ingen telefon ens en gång smile
Då blir det bara lugnt och skönt, dessutom så spar man ju pengar.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

46 Inlägg
14 juli 2009
jag jobbar på att avveckla telefonen smile

Sök