Läckert! Hur känns det jämfört med Aero-ratten? Tjocklek? Storlek? Själv väntar jag på min Hirsch-ratt som ska börja levereras v.32.
Mjuk och tjock! Inte hård och halkig som Aero-ratten (vad jag fått förklarat, inte fått den än). Hirsch-ratten är grym om än "lite" för mycket för min smak. Passar nog bättre i MY08- än min inredning.
när jag har kört har ja köpt från ebay england för att slippa tull och moms, har funkat utmärkt med dom billigare vinylerna också.
gäller bara att värma och sätta den som man vill med värmepistol/hårtork och försöka värma den på plats till strax över 70 grader. vid den värmen tappar vinylen sitt "minne" om att den ska vara rak och plan. tempen är ju olika för olika vinyler men bra med värme brukar bli ett hållbart resultat. Man lurar sig lätt när man värmt lite försiktigt och dagen efter har den försökt återfå sin ursprungliga form
men att hitta billig vinyl lär nog gå fint i sverige nu också när det finns lite konkurans.
ps. har gjort mina backspeglar 4 gånger innan det blev perfekt.
när jag har kört har ja köpt från ebay england för att slippa tull och moms, har funkat utmärkt med dom billigare vinylerna också.
gäller bara att värma och sätta den som man vill med värmepistol/hårtork och försöka värma den på plats till strax över 70 grader. vid den värmen tappar vinylen sitt "minne" om att den ska vara rak och plan. tempen är ju olika för olika vinyler men bra med värme brukar bli ett hållbart resultat. Man lurar sig lätt när man värmt lite försiktigt och dagen efter har den försökt återfå sin ursprungliga form
men att hitta billig vinyl lär nog gå fint i sverige nu också när det finns lite konkurans.
ps. har gjort mina backspeglar 4 gånger innan det blev perfekt.
Ja man har ju gjort några mindre lyckade försök på en grill etc, blev helt ok men som du säger återgick en del och fick några veck. Tackar för tipsen! ska leta runt lite så får vi se vad det blir, passar nog på och köper lite mer på engång då jag misstänker att det spårar ur som allt annat.