Mitsubishi Evolution VIII 8 / Stance and tuning 2013/2014 DEL 2
Motorn är renoverad och är hel smidd numera, nu letar jag efter dom sista små delarna så jag kommer till 500 WHP. Projektet innehåller även stance fitment stuk! Och små uppdateringar så evon blir välkommen till träffar runt om i sverige! Följ gärna projektet och lämna gärna en kommentar! MVH
BonziE skrev: Härligt bygge och kul med fler som fattat att evos inte skall köras höga Är glad att jag kör en gul åtta då våran lista på delar är fruktansvärt snarlik! Dock avvaktar mitt motorbygge än då jag inte har rasat ännu, men det är väl dags snart (8000 mil) Precis fått på mina vii baklysen och coils o fälgar landar till våren tillsammans med rätt mängd kolfiber! Lär bli bundis med driftworks hehe! Men en sak är säker, static is the only way och jag är beredd att byta en och annan läpp! Lycka till och hoppas allt håller för dig nu
Man tackar, ja självklart ska dom vara låga o snabba Vi får se hur lågt och hur länge det tar innan man kör sönder sin första kolfiber läpp, men det är de värt!
Ja jag tycker nog det är dags att uppgradera motorn snart!
Har en fråga till er som har evo 7-8-9 Jag har ju MPH mätare. Hur och vart kan man ändra till KM/H? Letat på ebay men hittar inget, Borde det inte finnas typ klister som du sätter över befintlig?
nkevo skrev: Har en fråga till er som har evo 7-8-9 Jag har ju MPH mätare. Hur och vart kan man ändra till KM/H? Letat på ebay men hittar inget, Borde det inte finnas typ klister som du sätter över befintlig?
Någon som vet?
"In park, press and hold the multi-information meter switch for about 2 seconds or more to change from the setting mode screen to the menu screen. Lightly press the multi-information meter switch to select AVG UNIT. Press and hold the multi-information meter switch for about 2 seconds or more. You can change it here."
nått som funkar på din? annars måste du nog köpa ett "EU" hus
Jo men jag jag måste fortförande ha KMH "dekalen" Nu är ju stora texten runt om MPH och innuti med liten text KM/H, borde ju finnas typ tvärtom?
thehek skrev: Vart gjorde du klistermärket? Sjukt fet EVO har du!
Jag Valde fram vilken stil på texten och vilken storlek " hur lång den skulle vara" så skickade ja in det till dekaltrim som tryckte upp den Man Tackar, gör mitt yttersta för att den ska bli fetare
Blev ett ryck och pillade och pulade lite med skönheten. ( Så här skitig som den är nu, har den ALDRIG vart.. Men snart så!
Texten blev bra Fixar, mäter och funderar över screampipe bygget, eftersom det gamla hade ja bara punktat ihop och så förjävligt ut, samtidigt som röret brände sönder kylaren och tryckröret. Så det blev att bygga ett nytt screamer! Färdig svetsat och slipat Tight! Men Det passade på millimentern, så det blev skit bra! Börjar bli en bil igen! Mysig! Dock inte lika mysigt i verkstaden, trots diesel kanon så va det -1 c inne, Tar ju sådan tid att värma upp så stor utrymme. Men Det va en liten uppdatering! Nu ser ni att den inte bara står, Mycket man fixar som ingen annan tänker på förutom jag, och det är sånt som tar tid tyvärr!
Varför det inte har kommit någon upddatering är för att det inte finns något direkt att säga, Jag har väntat på mina coilovers som är boven i dramat. Och enligt street performance så kommer dom till sverige snart så då börjar det hända grejer. Måste valsa skärmkanterna, dit med coilsen och sen fundera ut vilket profil däck jag ska köra på eftersom fälgen sticker ut ca 1,5 cm ifrån skärmkanten så blir det troligtvis 205/40/18 däck utan fälgkants skydd.
Efter det så blir det besiktning direkt för att sedan gå vidare till att sätta i buren och tona framrutorna, ja det sista fin liret. men ska försöka uppdatera bilen lite hela tiden i sommar och tillslut ett nytt soppasystem så man kan pressa ur motorn för det man har byggt det för!
Så ber om ursäkt för att tråden har varit död.
Vi är även 5 st personer här ifrån norrköping som har startat upp TEAM RADIOACTIVE där vi blandar Stance, utställning, driftning och timeattack. Vi finns på Facebook så besök gilla och lägg någon kommentar så kommer vi ses i sommar på bilträffar och bankörningar!
Nu fattas det bara ett par smalare profildäck och mina coilovers som kommer hem till den 16 mars, sen är det full rulle med att valsa skärmar och kapa så det blir perfekt fitment.
Även det tråkiga att kylaren är sprucken och ventilkåoan har spruckit på 2 stället så det pissar ur olja, och en ventilkåpa va ju inte det billigaste, 7000kr ny från mitsu.. Får försöka få tag på en begagnad fort!