Tjenare!Har nu haft bilen i polarens garage några dagar och pillat med lite småsaker!
Jag började med att försöka få fram felet på absen, så jag mätte ut givarna på kabeln som går till abs enheten och vad jag har hört ska en fungerande givare ligga på 1000-1100ohm och det var precis vad jag fick ut på alla givare utom höger fram som jag fick runt 900 på så jag började fundera lite. Plockade bort hjulet och kollade kabeln till givaren då såg jag att det var lite skit i kontakten så tog o blåste rent det plockade tillbaka allt. Åkte ut och provkörde lampan lyste men sedan under färd testade vi starta om bilen, men då fungerade ingentin helt plötsligt alla mätare stod i botten så vi testade slå lite på instrument panelen eftersom de brukar kunna vara så på gammla volvos
Inget hände så vi startade om bilen ännu en gång och då fungerade mätarna och abs lampan lyste inte längre, glada som vi blev var vi tvugna att testa absen och den slog så vi blev otroligt uppspelta så vi ställde bilen och lät den stå under natten, dagen efter skulle vi ta in den i garaget och pilla lite igen men till min stora förvåning när jag startar bilen så lyser den där j*vla lampan igen! Vi gjorde samma procedur igen och provkörde lampan slocknade åter igen! Så nu till min
STORA fråga någon som vet varför den bara lyser ibland?
Kan det vara något fel med kabeln eller givaren höger fram?
Ojoj mycket text här nu tar vi o kollar på lite bilder på något roligare som hänt!
Kolfiber vinyl på mittkonsolen
Satte även in en diodslinga istället för askoppen som lyser väldigt porrigt om man får säga så?
Och
JA jag ska sätta upp den bättre så de lyser bättre neråt och så den inte syns
Blev även vit regbelysning
Nu spolarvätske pump till bakrutan!
Fan 475:- Svin dyrt enligt mig
men, men vad gör man inte för att bilen ska fungera?
Kan även meddela att jag fixat min bakrutetorkare