Havetsfasa skrev:
Man måste ju bara älska tomten som gör extra turer med motordelar
haha
eller hur
Då var motorn helt nerplockad!Då var de äntligen klart.
Hela motorn är nerplockad och jag väntar nu på att få tillbaka kolvar och stakar så att jag kan lämna iväg block, topp och veven.
Och inte allt för oväntat så har denna motorn fallit offer för samma sak som många andra trimmade RB25, nämligen sprucket ringland på 6ans cylinder. Mycket vanligt på dessa motorer när man ligger runt 1bar eller mer med standard kolvar. Man brukar ofta säga att 400-450hk är max vad man ska plocka på en original motor och de är ju vad man gjort på denna,,, fast på hjulen!
Blev även lite bilder idag:)
Första gången jag jobbade med kammar och måste erkänna att jag var lite nervös. Sett många varningar om att dessa kammar lätt kan knäckas om man lossar dom fel. Men de gick som en dans!
Alla ventilerna urplockade! Gäller att ha de orentligt uppmärkt
Veven ligger där och väntar.
Och slutligen, den fina kolven från 6ans cylinder!
R33 Kapitel 2Nu vänder jag blad för bilen där det gamla åker ut och bygger upp nytt från grunden med de bästa komponenterna för att säkra mååånga års säker njutning
Har som deadline att bilen ska vara igång senast den 22/3 2016 då min dotter ska förlösas med kejsarsnitt den 23/3 och sen blir de inte mycket tid i garaget på ett tag.