Mahlberg skrev:
Om du klarar av att montera ihop motorn själv borde du la lyckas knåpa ihop en egen kåpa till tryckmätarna
Ratten såg ut att vara från MOMO men vad vet jag, jag kör med originalratt i mina bilar haha
Motorn ser riktigt porrig ut, där hade man velat få vara med och pilla! Blir det Elmia i år eller?
Ja man kanske skulle ta och bygga någon kåpa
Ratten heter MOMO Race och kommer inhandlas så småningom!
Elmia blir de tyvärr inte av personliga skäl mot Östman som är med och driver de.
Ett steg framåt och två tillbaka.... Just nu börjar tålamodet sina ordentligt.
Har Svetsat grenröret idag så de blev helt och "fint". La på ordentliga svetsar och 2st förstärkningar så att de ska hålla den kommande säsongen. Blir ett nytt nästa vinter i mycket tjockare material och med helt andra böjar så jag får fram drömljudet ur maskinen!
Så här såg de ut innan. Glömde ta bilder på hålen, men de var några spruckna svetsar här och där.
Blev en liten bild på wastegaten också efter att den blev polerad!
Färstärkningarna
Funktion före skönhet! Tro de eller ej men de ser bättre ut nu än innan!
Och till de tråkiga.....
När jag slipade ventilerna i helgen så gick allt fint enda tills jag kom till insugsventilerna på 5an och 6an. Dessa cylindrar går alltid varmast och en bra mappare vet om detta och puttar på lite mer soppa på dessa för att hålla temperaturen nere,, men sen kom jag på att denna är byggd och mappad av PBZ.....
3st insugsventiler behöver bytas då jag möttes av detta efter att ha tvättat dom.
Nu hänger bilen på en skör tråd innan den får sig en bra jävla lusing!
Men de är inte mycket kvar nu (inte i plånboken heller) så de kan inte vara många oförutsedda fel kvar.