Ojoj.. Så mycket konstigheter man har varit med om, ska försöka räkna upp några..
1. Tanter/gubbar med körkort. Såg en tant som skulle svänga höger i en korsning. Hon kör upp med halva bilen på trottoarkanten så att flera människor vid övergångsstället får hoppa åt sidan. Trottoarkanten var dessutom 10-15 cm hög och hon märker ingenting!
2. Ska köra över en gågata, en bil ligger framför mig och väntar på att gående ska passera. När det blir en lucka så kör han iväg i lagom tempo och jag kör efter, sen tvärnitar han och jag bromsar på gott avstånd och undrar vad han sysslar med. Sen slänger han i backen och nitar rakt in i min front.
Snubben försökte dessutom blåsa mig med försäkringsgrejerna, men jag tog regnr. så det löste sig.
3. Åker i passagerarsätet på en Mitsubishi L300, föraren kör lite fortare än hastighetsgränsen (uppskattningsvis 65 på 50 väg). Kommer till en korsning där både vänster och högertrafik har stopp-plikt. Då kommer där en Volvo 850 och blåser ut från höger i full fart, vi halverar bilen på bredden ungefär och föraren har ingen giltig försäkring i Sverige. Ingen blev skadad som tur var, men det blev dyrt för hon i Volvon.
4. Kör c:a 55km/h i en rondell som har 70km/h hastighetsgräns, från höger så klämmer en bil sig in framför mig och jag blir tvungen och tvärnita. Halt väglag gör så att jag glider in i bilen framför, blir endast skador på min egen bil. Ut ur den andra bilen kommer en hel bunke invandrare, INGEN pratar svenska. Jag ringer polisen, de kommer efter lång tid och kan inte göra något. Senare kommer en släkting till dem som pratar svenska, han försöker "lösa det på plats" genom att jag ska ge dom 3000kr!
Enligt försäkringsbolagen så var det mitt fel eftersom jag körde in bakifrån, betalade hellre försäkringsbolaget kan jag säga!
5. Fick motorhaveri mitt i en av Helsingborgs mest trafikerade korsningar. Är ensam i bilen och får inte den ur vägen. Folk ställer sig och tutar, skriker, visar fingret osv. INGEN hjälper. Schysst. Är det så det ska vara?
Och mycket, mycket annat... Har tidigare jobbat inom ett transportföretag i c:a 3 år, så jag har sett rätt mycket skrämmande beteende där ute på vägarna.
Edit: Lite konstig svenska som rättades