hej jag har en audi 100 2,3 men den vill inte svara på gasen riktigt jag har bytt fördelarlock rotor men den svarar ändå inte riktigt vad kan det vara ?? skulle vara snällt om nån kunde ge mej några tips om vad det kan vara OBS! är inte så bra på motorer och tar gärna emot tips om hur jag kan trimma den billigt hehe ......och vad menas med att rensa katalysatorn?
Vi plockade isär hela bränslesystemet och i princip resten av våran Audi 80 när den gick sopppig (Slö som fan, drog inte upp över 3000rpm i princip). Felet låg dock i att katten i princip "sotat" igen, prova att rengöra den!
du lossar en skruv som håller fördelaren på plats ,. tror de är en 10mm block , sen när den skruven är loss så går de vrida fördelaaren ,, så provar du bara , vrider lite åt ena hållet , sen andra o se vilket som går bäst .
Asså-- Går och låter motorn som den ska förutom att den är slö ?.. Förmodligen har du en ljuddämpare som rammlat ihop eller så är kattalysatorn tjock-.
Katten kan du dunka lite på med en hammare. . Rasslar det om den så är den paj-.!!
Annars kan ju bränsle filtret vara igensatt.,!! MVH/ adde
Katten är inget fel på men vi har kommit fram till att det nya föredelarlocket är lite konstig för de flyttar på sig ibland å då går inte bilen. Men ska kolla på täningen å se så den är rätt inställd me.