2871
Sök

Turbokonvertering till Jetta-87

59 Inlägg
4 januari 2006
Trådstartare
#1
Tja jag tycker att jag inte har fått några vettiga svar ännu så jag tänkte fråga någon av er hur mycket man behöver byta i en jetta motor GTX för att den ska palla 0,3-0,5 bar??  Hjälp mig för det skulle vara schysst smile

86 Inlägg
4 januari 2006
#2
Skit i turbo...i me en GTI maskin istället


59 Inlägg
4 januari 2006
Trådstartare
#3
Vad e det för skillnad på en GTI och en GTX??

197 Inlägg
4 januari 2006
#4
du skall inte ha en gtimaskin högre komp går ej bra me  turbo då det enda du behöver byta på din maskin är väl att sätta dit en fräsh topppacknink å sjustera in bränsle.....

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

904 Inlägg
4 januari 2006
#5
uhh är inte en GTX maskin just en 16v GTi maskin, bara att dom heter GTX i jetta?

De ska va gött å leva

2 122 Inlägg
4 januari 2006
#6
du behöver byta olja tråg för oljeretur och en oljetillförsel som tas någonstans typ vid oljetrycks mätaren. bygga grenrör sen ska de funka på 0,3 -0,5bar gör de på opel iaf

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

2 122 Inlägg
4 januari 2006
#7
det låter som om de är lite göra med de men de är mer än man tror

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

88 Inlägg
5 januari 2006
#8
MrVain skrev:
uhh är inte en GTX maskin just en 16v GTi maskin, bara att dom heter GTX i jetta?
precis de e samma maskin som i golf bara att jetta med 16v heter gtx o med 8v heter dom gt.


3 Inlägg
5 januari 2006
#9
Olja till/från Turbo som sagt, grenrör, topp-packning, ev dubbla? kraftigare soppapump? beror på vad du har tänkt dig?

Mvh Niklas

59 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
#10
Vad ska man köpa för Turbo??

197 Inlägg
5 januari 2006
#11
en kkk k24 från en s60r borde sitta som handsken på den maskinen ta  oljetråg från disel eller så gör du som jag gör kolla min sida för mer info

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

86 Inlägg
5 januari 2006
#12
kkk k24 är onödigt stor om du skall ladda 0,5 bar.ta en istället garrett t25 (finns i många saabar och 200sx)


197 Inlägg
5 januari 2006
#13
k24an e väl inte stor bra spoolup  på den med får han ju laddet snabbt å det e ju lika bra att sätta dit en turbo som pallar ca 350hk för han kommer ju få blodad tand :-) hehe å dom kan man ju få nya för 6000kr

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

2 122 Inlägg
5 januari 2006
#14
garret T03 från volvo kostar ju nästan inget (beggad) och ladda 1bar är nog inga problem

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

59 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
#15
Kan man hitta en Turbo på en skrot?? Eller ska man försöka hitta en ny??

197 Inlägg
5 januari 2006
#16
kolla säljes på zatzy.com å här på garaget varje dag så dyker det rätta aggregatet upp för dig

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

59 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
#17
Tack så mycket för alla svar jag tror att jag har nog med information att sätta ihop det men om jag behöver hjälp så märker ni det smile


Sök