Eftersnack: Karlstad Street Meet 16/5

slippsen
18 maj 2008 · 5 Inlägg

Eller så gör vi så att vi förlägger våra träffar på någon mindre ort om vi inte är så många och med kortare varsel vill ha en träff ändå utan att behöva prata med polisen och planera med dom en månad i förväg.
Eller vad tror ni???

SAAB og 9-3...
Karlsson_1988 Lågt, snabbt och brett
18 maj 2008 · 167 Inlägg

axza skrev:
får polisen göra som de gjorde? att avvisa oss från stan resten av kvällen..

dom kan ge böter för rundkörningsförbud, men inge mer. vilken tur att dom sa till mig 5 i 12 att ja inte fick va i karlstad mer den dagen, väntade 5 min sen va de ju lördag:P

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!
Volvo 240 "Supra MKIV" (1975)
2305_andersson
18 maj 2008 · 7 Inlägg

Haha...sweet tongue
Men jag fattar inte att kommunen tar nåt på allvar, finns ju hur många som helst i Karlstad som har ett
stort bilintresse.. asfalt är väl inte dyrt?? skänka bort en bit mark o lägga asfalt med en raka och sen stor parkeringsdel som man kan samlas på. Då har vi ju vårt lilla samlingsställe.

Tompa Wheel whore
19 maj 2008 · 215 Inlägg

2305_andersson skrev:
Haha...sweet tongue
Men jag fattar inte att kommunen tar nåt på allvar, finns ju hur många som helst i Karlstad som har ett
stort bilintresse.. asfalt är väl inte dyrt?? skänka bort en bit mark o lägga asfalt med en raka och sen stor parkeringsdel som man kan samlas på. Då har vi ju vårt lilla samlingsställe.

Men det är ju viktigare med Golbanar tex förstår ni väll.

Volkswagen Golf GTi "5W Coupe" (2005)
Volkswagen Jetta LS "HennryJetta" (1981)
Audi A6 "Sportback" (2008)
2305_andersson
19 maj 2008 · 7 Inlägg

De har du rätt i wink dem tar verkligen den sketna sporten före allt... Väx upp o bli sociala med oss motorintresserade istället... hehe

rideharddiefree Höbonde
19 maj 2008 · 228 Inlägg

Finns ungefär fler golfbanor runt Karlstad än vad det finns däck hos Interwheel :S Hammarö, Gamla flygfältet, Skåre och mot Ulvsby, alla ligger mindre än en mil från centrum !

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver
Auton
19 maj 2008 · 61 Inlägg

"Jag stog iaf parkerad i en parkeringsruta med betald biljett...Dom har satt dit mig fasten jag är OSKYLDIG!!!!.Nej där stöp mit förtroende för det svenska rätsväsendet!!"


Dom har satt dit dig eller kör iväg dig?? Hade jag stått i en betald P-ruta hade jag vägrat flytta på mig. Det är ju inte polisens p-ruta utan säkert carparks el något annat parkeringsbolag.
Påminner mig om garagetträffen 2006 då polisen kom o körde bort folk från LLA:s parkering fast folk stog i rutan och hade betlat p-biljett.. Oacceptabelt...


(Vore skoj om de blev en fetingträff där alla parkerar snyggt o prydligt och betalar p-avgift. Kan polisen säga vad dom vill, för ska dom köra bort alla bilar, så får ju alla kräva pengaran tillbaka, och de vill nog inte carpark blir ju en slant i p-automaterna. (men de är klart, då kommer väl någon o stjäl p-automaterna))


Tompa skrev:

Karlie skrev:
Polisens rätt att ställa in och lösa upp sammankomsten

Om någon som har sökt tillstånd, och fått avslag från Polisen, ändå har en allmän sammankomst har Polisen rätt att ställa in eller lösa upp sammankomsten.

Det är viktigt att påpeka att om någon håller en sammankomst utan att först söka tillstånd har Polisen inte rätt att upplösa sammankomsten bara av den anledningen att tillstånd inte har sökts i förväg.

En allmän sammankomst får ställas in eller upplösas om det uppkommer svårare oordning vid eller i anslutning till sammankomsten (2 kap. 23 § OL). Med ”oordning” vid en demonstration menas att det ska vara upploppsliknande stämning. Även en sammankomst som innebär avsevärd fara för de närvarande eller som medför en allvarlig störning av trafiken kan upplösas. En förutsättning för att Polisen ska ha rätt att upplösa en allmän sammankomst är att andra åtgärder, till exempel avspärrningar eller avvisande, visat sig inte räcka till.

Jag stog iaf parkerad i en parkeringsruta med betald biljett...Dom har satt dit mig fasten jag är OSKYLDIG!!!!.Nej där stöp mit förtroende för det svenska rätsväsendet!!

Sen vill jag veta var det skulle bli "iligal kappkörning".I orrholmsgaraget runt böjen eller "chickenrace" ut ur duvslaget (den som förlorar kör i muren och den som vinner flyger ner för "rampen") eller skulle vi åka båt på hamngatan???

hedley Saaboholic
19 maj 2008 · 3 129 Inlägg

Stödjer slippsens förslag om träffar med kortare varsel, men va fan snuten är alltid så jäkla fjantiga samma sak när jag var där uppe utanför LLA arenan när dom kommer fram och börjar snacka om att man ska köra street-race osv, och när dom får svaret "varför skulle jag köra race i en bil utan effekt?" blir de typ griniga och muttrar något och sedan "stick härifrån nu, vi har fått in anmälningar från grannar som klagat".

Fuck'em.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Jontelitokd
19 maj 2008 · 1 043 Inlägg

Auton skrev:
(Vore skoj om de blev en fetingträff där alla parkerar snyggt o prydligt och betalar p-avgift.

då gäller det ju att det inte är något evenemang som om vi skulle vara på LLA och betala så har vi inte rätt att stå där ifall vi inte skall på trav eller nått liknande.. står skyltat att obehöriga har ej tillträde.. där emot Bergvik om alla ställer sig lite udda och bara står så bör det väl inte vara något.. menmen det är väl fel anyway..

Auton
19 maj 2008 · 61 Inlägg

Då borde det ju stå att parkeringen endast är till för gäster till LLA eller travbanan, när det är evengemang där. (får ringa till parkeringsföretaget och fråga om alla som vill får stå där när dom vill bara alla man betalar avgiten) Det brukar ju stå bilar där rätt ofta. Jag parkerar där ibland när jag ska besöka bekanta inne på färjestad, och har hittils inte fått någon p-bot.
Bergvik står ju inget om att man inte får stå, och det är ingen avgift. men det komemr säkert upp en skyltjävel (parkering endast tillåten på butikernas öppetider)
så ja, bengen fortsätter väl att sabba...


axza skrev:

Auton skrev:
(Vore skoj om de blev en fetingträff där alla parkerar snyggt o prydligt och betalar p-avgift.

då gäller det ju att det inte är något evenemang som om vi skulle vara på LLA och betala så har vi inte rätt att stå där ifall vi inte skall på trav eller nått liknande.. står skyltat att obehöriga har ej tillträde.. där emot Bergvik om alla ställer sig lite udda och bara står så bör det väl inte vara något.. menmen det är väl fel anyway..

Senast redigerat av Auton (19 maj 2008)

Cobra2
19 maj 2008 · 15 Inlägg

Varför inte ställa upp på bergviksparkeringen vid obs el maxi innan dom stänger?
Kommer polisen så är det ju bara att gå in på affären då .
Dom kan väl inte göra nåt om vi ska in å "handla" ?

Ambjornssonn
19 maj 2008 · 228 Inlägg

Cobra2 skrev:
Varför inte ställa upp på bergviksparkeringen vid obs el maxi innan dom stänger?
Kommer polisen så är det ju bara att gå in på affären då .
Dom kan väl inte göra nåt om vi ska in å "handla" ?

Faan du o ja måste tänka lika. big_smile

sat o skrev snabb medelande,, sen när ja skulle skicka så såg ja att du hade typ skrivit samma sak big_smile


Affärerna stänger typ 21,00?
man åker dit 20,30 går in och "lolar" runt lite..
sen när dom roppar ut i högtalarna att dom stänger,, så drygar man lite så allt annat folk drar..
sen så är de hela igång big_smile

lartz Mekaniker
20 maj 2008 · 240 Inlägg

Cobra2 skrev:
Varför inte ställa upp på bergviksparkeringen vid obs el maxi innan dom stänger?
Kommer polisen så är det ju bara att gå in på affären då .
Dom kan väl inte göra nåt om vi ska in å "handla" ?

De tycker jag också låter som en lyckad idé för då har vi RÄTT att stå där på parkeringen.
Ingen sur Väktare som förra året för han kommer ni väl ihåg dom som va där dvs tongue eller någon polis som kan skicka iväg oss. roll

Bil & Maskin i Munkfors AB.
Volvo 240 GL "Barbro" (1988)
kmx
20 maj 2008 · 35 Inlägg

Borde vi inte anordna en träff i veckan eller nåt och se hur länge grisarna orkar bråka?

Vart och hur gör man för att få tillstånd?
Tänkte om man ska besöka en polare som bor i stan och bara för att jävlas ansöka om tillstånd!
Jag menar, åker man in på förhör bara för att vistas i stan så är det ju rena rama Gestapo-fasonerna

ACAB!!!!

Peugeot 207 -08
Mazda 2 -20
Harley Davidson Road King -01
lartz Mekaniker
20 maj 2008 · 240 Inlägg

KDR får ju vara på flygrakan.
Så varför inte bara ringa och höra med ägaren till den och höra vad de kostar att få låna den en dag.
och kanske ha en inträdes agift på ca 20kr eller något så kanske man kan få undan de där flask kastande raggarna också. tongue
så kan folk med (Snygga) bilar stå på asfalten och vi andra åskådare på gräsmattan så som KDR har?

bara en idé från ide hörnan.

Senast redigerat av lartz (20 maj 2008)

Bil & Maskin i Munkfors AB.
Volvo 240 GL "Barbro" (1988)
lartz Mekaniker
20 maj 2008 · 240 Inlägg

Lind4hl skrev:
är inte kdr nerlagt då?

nopp om du kollar deras sida så ser man deras datum för deras Evenemang. smile

första är 1/6 2008 smile

Bil & Maskin i Munkfors AB.
Volvo 240 GL "Barbro" (1988)
Goofys FritidsPålis
20 maj 2008 · 43 Inlägg

Lind4hl skrev:
är inte kdr nerlagt då?

Vad får dig att tro att klubben skulle vara nedlagd?

Det är otroligt många som är med här på gorg men som inte vet o att det finns väl fungerande aktiv förening i Karlstad.
Bli medlem i KDR och stöd framtiden för bilintresserade i Karlstad!

Its nice to be important, but its more important to be nice!!
Gräsberg
20 maj 2008 · 1 002 Inlägg

2305_andersson skrev:
Haha...sweet tongue
Men jag fattar inte att kommunen tar nåt på allvar, finns ju hur många som helst i Karlstad som har ett
stort bilintresse.. asfalt är väl inte dyrt?? skänka bort en bit mark o lägga asfalt med en raka och sen stor parkeringsdel som man kan samlas på. Då har vi ju vårt lilla samlingsställe.

de som sitter i kommunstyrelsen eller va fan de heter.. där är ju deras hobby att spela golf, spelar mer än vad de gör nytta för oss motorintresserade.

nej får nog ta tummen ur och fixa något, ar småplaner och axza tycker ja är segast i sverige me o ordna upp de tongue hha.. lägger en liten tråd om de.. o kan lova. där kommer inte snuten kunna köra bort oss.. tongue

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
lartz Mekaniker
20 maj 2008 · 240 Inlägg

Gräsberg skrev:

2305_andersson skrev:
Haha...sweet tongue
Men jag fattar inte att kommunen tar nåt på allvar, finns ju hur många som helst i Karlstad som har ett
stort bilintresse.. asfalt är väl inte dyrt?? skänka bort en bit mark o lägga asfalt med en raka och sen stor parkeringsdel som man kan samlas på. Då har vi ju vårt lilla samlingsställe.

de som sitter i kommunstyrelsen eller va fan de heter.. där är ju deras hobby att spela golf, spelar mer än vad de gör nytta för oss motorintresserade.

nej får nog ta tummen ur och fixa något, ar småplaner och axza tycker ja är segast i sverige me o ordna upp de tongue hha.. lägger en liten tråd om de.. o kan lova. där kommer inte snuten kunna köra bort oss.. tongue

De tror jag på faktiskt de gick ju fint förra året. wink

Bil & Maskin i Munkfors AB.
Volvo 240 GL "Barbro" (1988)
Karlsson_1988 Lågt, snabbt och brett
20 maj 2008 · 167 Inlägg

lartz skrev:

Lind4hl skrev:
är inte kdr nerlagt då?

nopp om du kollar deras sida så ser man deras datum för deras Evenemang. smile

första är 1/6 2008 smile

Har å hört att de va nerlagt pga indraget tillstånd att köra för de störde.

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!
Volvo 240 "Supra MKIV" (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang