Varför risa ner, misshandla, plåga och förstöra bilar? Vad ser ni för nöje i det?

sleppy
20 december 2011 · 148 Inlägg

Funkiee skrev:

sleppy skrev:

Esak skrev:

Att du säger att vissa märken enbart hör hemma på skrot säger nog mer om din mentala nivå än om Volvo som märke. Det finns vettiga Volvoförare, och jag har inget emot bilen och märkets existens, men det du skrev ovan är ju bara pinsamt.

Jaha det tycker du ? Men om ja nu haft dessa märken och dom bara krånglat för mig, då får jag allså inte tycka illa om dessa märken med andra ord ? Men okej, förlåt, jag ÄLSKAR saab av hela mitt hjärta, dom bara krånglar men jag älskar dom ändå,

Vakna upp istället, jag antar du inte gillar alla bilmärken heller, alla tycker vi olika, men det förstår du dig väl inte på ännu.

Så det är nog mer du som är pinsam som tar åt dig av vad jag personligen tycker. inte fan tar jag åt mig när folk skriver blabla om volvo hela tiden, fast det är den bilen jag kör till större del.

Hallå... väx upp nu, bara för en saabägare skriver och konstaterar fakta så behöver du väl inte sjunka och bli som ett litet barn?

Vissa får problem som andra inte får med sina bilar... Har aldrig haft problem med mina saabar medans jag fick såspumpsras på 740'n när jag tankade den... Kunde lika gärna hänt på saaben liksom, eller hur? ingen bil är perfekt. Dock finns det ju olika prisklasser o kvalitér på bilar från olika länder såklart.

Sjunka och bli som ett litet barn ? Fan snackar du om.

Som jag har skrivit innan i tråden, ALLA bilar krånglar, spelar absolut ingen roll vad det är för märke eller årsmodell, allt krånglar.

Och jag har haft problem med alla mina saabar, därav gillar jag inte märket längre för jag är trött på dom, OK ?

Hur vore det om alla tyckte likadant ? jo åt helvete helt enkelt.

Blir bara trött på folk som tar åt sig när någon råkar nämna vad dom tycker & tänker, säkert hälften av medlemmarna på garaget skriver skit om olika bil modeller, varför ska man ta åt sig ? Det är trots allt ett fritt land.

Orkar inte bry mig ens, kommer bara bli en lång konversation,
Så tack & hej för mig.

Tut Tut
PerssonTheKung -->*Persson*<--
20 december 2011 · 287 Inlägg

Jag har rasat både saab opel volvo å merca osv. Skit samma vilken bil man har, jag tycker lite (mycket) av charmen ligger i skruvandet. Men visst volvo är lätt skruvat å inte så mycket el å teknik, men ja klandrar inte bilev pga mitt okunnande smile

"Drive It Like You Hate It"
Volvo V70N "wäjsötin" (2001)
Opel Frontera "--4x4--" (1995)
granadadr
20 december 2011 · 7 290 Inlägg

är på G å skaffa en sladdarbil å det blir en FÅRRD för jag kan de bilarna, å jag har delar så den får leva lite längre wink är absolut inte ute efter å ha ihjäl den,, men om så händer så händer det wink

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 december 2011 · 13 746 Inlägg

granadadr skrev:
är på G å skaffa en sladdarbil å det blir en FÅRRD för jag kan de bilarna, å jag har delar så den får leva lite längre wink är absolut inte ute efter å ha ihjäl den,, men om så händer så händer det wink

att man råkar gå av är en sak

men här i örebro står mupparna och hoppar sönder bilarna vid örebro mässan som några vilda apor
samtidigt som dom grisar ner runt omkring så det ser ut som en svinstia efteråt

lär vara en hög inavelsungar som sabbar för dom som sköter sig =/

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
granadadr
20 december 2011 · 7 290 Inlägg

Growe skrev:

granadadr skrev:
är på G å skaffa en sladdarbil å det blir en FÅRRD för jag kan de bilarna, å jag har delar så den får leva lite längre wink är absolut inte ute efter å ha ihjäl den,, men om så händer så händer det wink

att man råkar gå av är en sak

men här i örebro står mupparna och hoppar sönder bilarna vid örebro mässan som några vilda apor
samtidigt som dom grisar ner runt omkring så det ser ut som en svinstia efteråt

lär vara en hög inavelsungar som sabbar för dom som sköter sig =/

precis sånt är bara löjligt och dumt,, wink
aldrig jag skulle göra nått sånt,,

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 december 2011 · 3 929 Inlägg

Growe skrev:

granadadr skrev:
är på G å skaffa en sladdarbil å det blir en FÅRRD för jag kan de bilarna, å jag har delar så den får leva lite längre wink är absolut inte ute efter å ha ihjäl den,, men om så händer så händer det wink

att man råkar gå av är en sak

men här i örebro står mupparna och hoppar sönder bilarna vid örebro mässan som några vilda apor
samtidigt som dom grisar ner runt omkring så det ser ut som en svinstia efteråt

lär vara en hög inavelsungar som sabbar för dom som sköter sig =/

Typ såna som det är runt i Västerås också.
Knappt så det ens har en bokstav, har nog fan hela alfabetet dom.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
PerssonTheKung -->*Persson*<--
20 december 2011 · 287 Inlägg

Growe skrev:

granadadr skrev:
är på G å skaffa en sladdarbil å det blir en FÅRRD för jag kan de bilarna, å jag har delar så den får leva lite längre wink är absolut inte ute efter å ha ihjäl den,, men om så händer så händer det wink

att man råkar gå av är en sak

men här i örebro står mupparna och hoppar sönder bilarna vid örebro mässan som några vilda apor
samtidigt som dom grisar ner runt omkring så det ser ut som en svinstia efteråt

lär vara en hög inavelsungar som sabbar för dom som sköter sig =/

Give me a amen to that!   De finns dom som alltid förstör för oss som sköter oss. Å de är alltid samma bilar/personer...

"Drive It Like You Hate It"
Opel Frontera "--4x4--" (1995)
Volvo V70N "wäjsötin" (2001)
Esak
20 december 2011 · 24 Inlägg

sleppy skrev:

Funkiee skrev:

sleppy skrev:

Jaha det tycker du ? Men om ja nu haft dessa märken och dom bara krånglat för mig, då får jag allså inte tycka illa om dessa märken med andra ord ? Men okej, förlåt, jag ÄLSKAR saab av hela mitt hjärta, dom bara krånglar men jag älskar dom ändå,

Vakna upp istället, jag antar du inte gillar alla bilmärken heller, alla tycker vi olika, men det förstår du dig väl inte på ännu.

Så det är nog mer du som är pinsam som tar åt dig av vad jag personligen tycker. inte fan tar jag åt mig när folk skriver blabla om volvo hela tiden, fast det är den bilen jag kör till större del.

Hallå... väx upp nu, bara för en saabägare skriver och konstaterar fakta så behöver du väl inte sjunka och bli som ett litet barn?

Vissa får problem som andra inte får med sina bilar... Har aldrig haft problem med mina saabar medans jag fick såspumpsras på 740'n när jag tankade den... Kunde lika gärna hänt på saaben liksom, eller hur? ingen bil är perfekt. Dock finns det ju olika prisklasser o kvalitér på bilar från olika länder såklart.

Sjunka och bli som ett litet barn ? Fan snackar du om.

Som jag har skrivit innan i tråden, ALLA bilar krånglar, spelar absolut ingen roll vad det är för märke eller årsmodell, allt krånglar.

Och jag har haft problem med alla mina saabar, därav gillar jag inte märket längre för jag är trött på dom, OK ?

Hur vore det om alla tyckte likadant ? jo åt helvete helt enkelt.

Blir bara trött på folk som tar åt sig när någon råkar nämna vad dom tycker & tänker, säkert hälften av medlemmarna på garaget skriver skit om olika bil modeller, varför ska man ta åt sig ? Det är trots allt ett fritt land.

Orkar inte bry mig ens, kommer bara bli en lång konversation,
Så tack & hej för mig.

Tråden handlade från början om barnsligheten i att slå sönder bilar. Hand i hand med det går de åsikter du tidigare skrev , dvs beteendet i sig är ok så länge det gäller vissa märken. Personligen tycker jag bara att det känns så jävla löjligt och hela diskussionen har urartat till vilka bilar som är ok att slå sönder och vilka bilar som minsann är bäst i världen och aldrig pajar, tillika aldrig får/kan eller bör skrotas.

Om bilen är bortom räddning, dvs helt död, så skiter väl jag i om det är en 740 eller 900 man drar en slägga genom rutan på!

Jag menar kom igen, här är ännu en tråd som nedsänks till pajkastning istället för att handla om ämnet TS ville diskutera. Så LÅG NIVÅ att det igår blev dagens garv - ja, jag garvade. smile

Just ´cause you ain´t paranoid, don´t mean they ain´t out to get you - Steve Earle
Navkapsel
20 december 2011 · 4 637 Inlägg

twin_cam skrev:
Volvo är inte bättre än nåt annat

Jo, många av deras äldre modeller håller mycket högre kvalitet mm än snittet oavsett om man vill eller inte...

Senast redigerat av Navkapsel (20 december 2011)

Navkapsel
20 december 2011 · 4 637 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Growe skrev:

granadadr skrev:
är på G å skaffa en sladdarbil å det blir en FÅRRD för jag kan de bilarna, å jag har delar så den får leva lite längre wink är absolut inte ute efter å ha ihjäl den,, men om så händer så händer det wink

att man råkar gå av är en sak

men här i örebro står mupparna och hoppar sönder bilarna vid örebro mässan som några vilda apor
samtidigt som dom grisar ner runt omkring så det ser ut som en svinstia efteråt

lär vara en hög inavelsungar som sabbar för dom som sköter sig =/

Typ såna som det är runt i Västerås också.
Knappt så det ens har en bokstav, har nog fan hela alfabetet dom.

Finns nog sådana överallt och för det mesta kör de Volvo av någon anledning.

WilliamL Bmw Love
20 december 2011 · 164 Inlägg

har man inte råd med amerikanare får man köra svenskt!

Bmw är ingen bil, det är en livstil!
LordLife
20 december 2011 · 998 Inlägg

WilliamL skrev:
har man inte råd med amerikanare får man köra svenskt!

Har man inte råd att köpa en Ford så har man inte råd med att köpa svenkt wink fast du menar nog äldre amerikanare.
Det som jag hänger upp mig på är att folk som skriver att volvo är lätt meckat. dom flesta bilar från 80 till 90tal är lätt meckade, men om vi ska prata nya bilar så är det en jävla massa skit i dom nya bilarna.
Dagens bilar har väl mer teknik än vad nasa hade vid månlandningen.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
granadadr
20 december 2011 · 7 290 Inlägg

LordLife skrev:

WilliamL skrev:
har man inte råd med amerikanare får man köra svenskt!

Har man inte råd att köpa en Ford så har man inte råd med att köpa svenkt wink fast du menar nog äldre amerikanare.
Det som jag hänger upp mig på är att folk som skriver att volvo är lätt meckat. dom flesta bilar från 80 till 90tal är lätt meckade, men om vi ska prata nya bilar så är det en jävla massa skit i dom nya bilarna.
Dagens bilar har väl mer teknik än vad nasa hade vid månlandningen.

en modern miniräknare har större kapacitet än vad de hade vid månlandingen wink

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 december 2011 · 3 929 Inlägg

LordLife skrev:

WilliamL skrev:
har man inte råd med amerikanare får man köra svenskt!

Har man inte råd att köpa en Ford så har man inte råd med att köpa svenkt wink fast du menar nog äldre amerikanare.
Det som jag hänger upp mig på är att folk som skriver att volvo är lätt meckat. dom flesta bilar från 80 till 90tal är lätt meckade, men om vi ska prata nya bilar så är det en jävla massa skit i dom nya bilarna.
Dagens bilar har väl mer teknik än vad nasa hade vid månlandningen.

Tycker alla bilar jag mekat med är lättmekade.
Vissa är kluriga men knappast så det är svårt. Bara att tänka till och klura lite så får man till det tillslut smile
Men ibland tänker man ju "hur fan tänkte dom där!?" men bara bita ihop och ta fram släggan.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Bmw_Bertil Ljud freak !
20 december 2011 · 928 Inlägg

tycker alla bilar är lätta att meka med....Vissa är trängre än andra å vissa får man tänka till lite när man skruva men inga problem att ta isär precis!

Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 december 2011 · 3 929 Inlägg

Bmw_Bertil skrev:
tycker alla bilar är lätta att meka med....Vissa är trängre än andra å vissa får man tänka till lite när man skruva men inga problem att ta isär precis!

Exakt. Vissa är lättare än andra men ingen är särskilt svår. Inte som jag gjort än men vafan. Vissa är dumma och bara mer tidskrävande. Gör dom inte svårare.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang