[img]http://bild.jpg[/img] Ersätt i publicerat tråd med "<bild>"

Nitr00x Streets Of Sundsvall Crew
18 februari 2012 · 482 Inlägg

Har problem i mina trådar men även andras med att bilder visas med en <bild> länk ?

Samma i båda crome och firefox , Ligger felet hos mig eller er?

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc
Buick GS400 "BlackBetty" (1969)
Chevrolet G20 "Carlsberg Vanen" (1984)
Neuro Administratör
20 februari 2012 · 139 Inlägg

Nitr00x skrev:
Har problem i mina trådar men även andras med att bilder visas med en <bild> länk ?
Samma i båda crome och firefox , Ligger felet hos mig eller er?

Du menar alltså att det blir en länk till bilden i stället för att bilden visas direkt i tråden?

Har du exempel på någon tråd där problemet finns?

chrizz Administratör
21 februari 2012 · 11 783 Inlägg

Nitr00x skrev:
Har problem i mina trådar men även andras med att bilder visas med en <bild> länk ?

Samma i båda crome och firefox , Ligger felet hos mig eller er?

Jag skulle gissa att det handlar om en länk till en bild på en annan sajt där bilden tagits bort, eller att de spärrat att man kan länka vidare bilder och visa de direkt på en annan sajt än den där bilden ligger. Kan det stämma kanske?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
AIC
25 februari 2012 · 185 Inlägg

Har samma problem. Satt och gick igenom lite kontoinställningar och valde att öka antalet trådar och inlägg per sida. Men när jag kollade i en tråd så visade det sig att alla bilder ersatts med texten "<bild>". Vadan detta? Det verkar endast vara när jag är inloggad dessutom, så det är något konstigt som hänt i foruminställningarna för mitt konto. Det verkar inte spela någon roll vad värdet står på heller, lämnar jag fältet tomt eller skriver en 3:a där görs ingen skillnad. När jag är inloggad och tittar i en tråd ser det alltså ut så här där bilderna ska vara:

http://i703.photobucket.com/albums/ww35/Amphibicopter/Bild1.jpg

Texten "<bild>" är en hyperlänk till bilden vilken öppnas om man trycker på den.

Men om jag loggar ut från garaget.org och öppnar tråden i webbläsaren ser det i stället ut som vanligt:

http://i703.photobucket.com/albums/ww35/Amphibicopter/Bild2.jpg

Bilderna är alltså aktiva och fungerande. Jag har testat tre olika webbläsare nu, Chrome, Safari och Opera, och alla med samma resultat. Jag har sålunda dragit den uppenbara slutsatsen att det är något specifikt för mitt garaget.org-konto. Det är någon dold inställning man som användare inte kommer åt men som aktiveras när man ökar antalet trådar och inlägg som visas per sida (eller gör något annat i inställningarna).

Otroligt frustrerande är detta, please help!

AIC
27 februari 2012 · 185 Inlägg

Hej moderatorer! Idag ser jag att felet blivit fixat. Vet inte om det blev så av sig självt eller om ni åtgärdade det från ert håll. Tack i vilket fall. Vågar man ändra presentationsinställningarna hädanefter eller ej?

chrizz Administratör
27 februari 2012 · 11 783 Inlägg

AIC skrev:
Hej moderatorer! Idag ser jag att felet blivit fixat. Vet inte om det blev så av sig självt eller om ni åtgärdade det från ert håll. Tack i vilket fall. Vågar man ändra presentationsinställningarna hädanefter eller ej?

Fixade problemet imorse. Det var i presentationsinställningarna problemet låg. När man sparade en viss inställning två ggr så stängdes IMG-taggen av för respektive användare, och gick inte att slå på igen. Det är fixat nu och du vågar ändra presentationsinställningarna framöver utan problem smile

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
AIC
27 februari 2012 · 185 Inlägg

chrizz skrev:

AIC skrev:
Hej moderatorer! Idag ser jag att felet blivit fixat. Vet inte om det blev så av sig självt eller om ni åtgärdade det från ert håll. Tack i vilket fall. Vågar man ändra presentationsinställningarna hädanefter eller ej?

Fixade problemet imorse. Det var i presentationsinställningarna problemet låg. När man sparade en viss inställning två ggr så stängdes IMG-taggen av för respektive användare, och gick inte att slå på igen. Det är fixat nu och du vågar ändra presentationsinställningarna framöver utan problem smile

Mvh

Kanon det, tackar så mycket! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang