Oljud i framvagn

WalleNilsson
26 mars 2017 · 4 Inlägg

Bmw 330D 2002a M57D30 E46a
Då har man byt lite saker i onödan 😂 låter nästan som att nåt tar emot samt att det vibrerar på vänster sida fran när man svänger höger. Kollat allt, glapp, saker som kan ta emot, bussningar, leder .... byte hjullager för de va de enda jag kunde tänka som va fel. Problemet kvarstår. Svängde o stängde av bilen o då slutar de, men står jag still o svänger så hörs de inget alls, de är bara när jag kör. Är de styrsnäckan eller servon så borde de va väl va åt båda hållen??

BMW E46 "330D" (2002)
Evildan
26 mars 2017 ·

WalleNilsson skrev:
Bmw 330D 2002a M57D30 E46a
Då har man byt lite saker i onödan 😂 låter nästan som att nåt tar emot samt att det vibrerar på vänster sida fran när man svänger höger. Kollat allt, glapp, saker som kan ta emot, bussningar, leder .... byte hjullager för de va de enda jag kunde tänka som va fel. Problemet kvarstår. Svängde o stängde av bilen o då slutar de, men står jag still o svänger så hörs de inget alls, de är bara när jag kör. Är de styrsnäckan eller servon så borde de va väl va åt båda hållen??

Motorteknik?
Hissa upp bilen framtill och vrid till ändlägena med motorn avstängd, låter det då är det åtminstone inte styrservopumpen.

WalleNilsson
26 mars 2017 · 4 Inlägg

Evildan skrev:

WalleNilsson skrev:
Bmw 330D 2002a M57D30 E46a
Då har man byt lite saker i onödan 😂 låter nästan som att nåt tar emot samt att det vibrerar på vänster sida fran när man svänger höger. Kollat allt, glapp, saker som kan ta emot, bussningar, leder .... byte hjullager för de va de enda jag kunde tänka som va fel. Problemet kvarstår. Svängde o stängde av bilen o då slutar de, men står jag still o svänger så hörs de inget alls, de är bara när jag kör. Är de styrsnäckan eller servon så borde de va väl va åt båda hållen??

Motorteknik?
Hissa upp bilen framtill och vrid till ändlägena med motorn avstängd, låter det då är det åtminstone inte styrservopumpen.

Okej, men då e de inte styrservon, men är bilen avstängd är väl servon avstängd ? Låter ju som där e luft om man drar fram o tillbaka snabbt, men de ska de väl göra ? Enda jag kan tänka på då som är kvar är att remmen tar emot någonstans? Men varför gör den de bara för man svänger åt höger? Kunde inte hitta något som såg "sönderskrapat" ut. Är enbart när bilen "rullar" och motorn är igång

Senast redigerat av WalleNilsson (27 mars 2017)

BMW E46 "330D" (2002)
WalleNilsson
26 mars 2017 · 4 Inlägg

Evildan skrev:

WalleNilsson skrev:
Bmw 330D 2002a M57D30 E46a
Då har man byt lite saker i onödan 😂 låter nästan som att nåt tar emot samt att det vibrerar på vänster sida fran när man svänger höger. Kollat allt, glapp, saker som kan ta emot, bussningar, leder .... byte hjullager för de va de enda jag kunde tänka som va fel. Problemet kvarstår. Svängde o stängde av bilen o då slutar de, men står jag still o svänger så hörs de inget alls, de är bara när jag kör. Är de styrsnäckan eller servon så borde de va väl va åt båda hållen??

Motorteknik?
Hissa upp bilen framtill och vrid till ändlägena med motorn avstängd, låter det då är det åtminstone inte styrservopumpen.

Okej, men då e de inte styrservon, men är bilen avstängd är väl servon avstängd ? Låter ju som där e luft om man drar fram o tillbaka snabbt, men de ska de väl göra ? Enda jag kan tänka på då som är kvar är att remmen tar emot någonstans? Men varför gör den de bara för man svänger åt höger? Kunde inte hitta något som såg "sönderskrapat" ut låter ju bara när bilen är igång och den rullar

Senast redigerat av WalleNilsson (26 mars 2017)

BMW E46 "330D" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang