Hjälp mig bestämma mig inför bilval w212 benz eller Lexus is250

panda666
21 oktober 2017 · 4 228 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:
haha young padawan eller? efter man har kört den i en månad ungefär nu så är man nöjd. finns inget att klaga på^^ ibland måste man bara pröva;) vet att folk har sagt länge att vissa märken håller bättre än andra så nu jävlar hoppas ja^^ ja ja tycker väldigt mycket om hybrid drivlinan och alla roliga rymdskepps ljud den för sig:)) skulle kanske vilja ha en elektrisk park broms hehe men fot handbromsen är ok endå. Man ser inte så många IS ute på vägarna. Folk vill väl ha bara kombis det är därför. Jag e glad att ni visat mig hybrid världen å ni jesusar av el världen.

@Evil: varje gång du ger mig nojj nu får du köpa bullar/kebab till mig:)

Eftersom jag känner mig själv rätt väl tror jag att denna kanske kommer att räcka till, med betoning på kanske. wink
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/06/ … 34x468.jpg
Evil is ny name and game. big_smile



Hybridträff pysen, du får hinka i något batteri i en av dina sjuor.
Äh du är väl ijenkligen välkommen ändå trots bristande fordonsflåtta.

vad i hela? monster bab där? det är en bra början. Tycker vi samlar alla el racers och tar några stänkare. får smurfen också plats med en elmotor i sin merca?

Mercan är i grunden konstruerad att vara en elbil men någon chefsjävel i Stuttgart ändrade till fossilmotor. En kille jag kände förut när jag åkte på blåbärs/svampplockarträffar utmed ensliga landsvägar för 20år sedan (även kallat Street race) har med en gammal arbetskollega till mig från Studsvik byggt om några weltklasse till eldrift. Skitfräna bilar helt plötsligt. smile
Annars får väl smurfan vara utan Prius och Hybrid_GUD får ta den uppåt till oss här på Sveriges framsida vid grodhavet.
Han och juggen88 kan köra liten kolonn upp...

köra kolonn..mums..ingen här som planerar att köpa nån tesla? model s är fina men är orolig nu över alla nya skatter. Samt tror inte dom är i min pris klass. tänkte de billigare varianten modell 3. Vad kör du för stänkare? hoppas inget för starkt bara

Evildan
21 oktober 2017 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:

vad i hela? monster bab där? det är en bra början. Tycker vi samlar alla el racers och tar några stänkare. får smurfen också plats med en elmotor i sin merca?

Mercan är i grunden konstruerad att vara en elbil men någon chefsjävel i Stuttgart ändrade till fossilmotor. En kille jag kände förut när jag åkte på blåbärs/svampplockarträffar utmed ensliga landsvägar för 20år sedan (även kallat Street race) har med en gammal arbetskollega till mig från Studsvik byggt om några weltklasse till eldrift. Skitfräna bilar helt plötsligt. smile
Annars får väl smurfan vara utan Prius och Hybrid_GUD får ta den uppåt till oss här på Sveriges framsida vid grodhavet.
Han och juggen88 kan köra liten kolonn upp...

köra kolonn..mums..ingen här som planerar att köpa nån tesla? model s är fina men är orolig nu över alla nya skatter. Samt tror inte dom är i min pris klass. tänkte de billigare varianten modell 3. Vad kör du för stänkare? hoppas inget för starkt bara

Taxigrogg: Handsprit och Pepsi.

panda666
22 november 2017 · 4 228 Inlägg

Rullar på me lexusen, ska in på service nu i täby hos lexus nu mellandagarna ja e ledig. Har nån stenskott på taket och en mindre synlig repa på stöt bak som ja kanske ska fråga dom om dom kan bättra bort. Undrar bara nu när det har varit lite snö ute om man vågar att sladda lite med den? eller ska man ge fan i det helt o hållet? Håller grejerna för lite bus? inget 3 timmars burn på parkeringen men kanske nån sladd här o där? Växellådsolja o sånt sen tänkte ja fråga, Har lexus koll på när sånt måste bytas eller måste ja påminna/fråga dom om det??

Evildan
22 november 2017 ·

panda666 skrev:
Rullar på me lexusen, ska in på service nu i täby hos lexus nu mellandagarna ja e ledig. Har nån stenskott på taket och en mindre synlig repa på stöt bak som ja kanske ska fråga dom om dom kan bättra bort. Undrar bara nu när det har varit lite snö ute om man vågar att sladda lite med den? eller ska man ge fan i det helt o hållet? Håller grejerna för lite bus? inget 3 timmars burn på parkeringen men kanske nån sladd här o där? Växellådsolja o sånt sen tänkte ja fråga, Har lexus koll på när sånt måste bytas eller måste ja påminna/fråga dom om det??

Ge fan i det, dräp tyskbilen istället.
Men nog håller grejorna ihop för den behandlingen.

Byte av vätska i transmissionen får du säga till om att du vill ha gjort.
Det brukar väl göras runt 18000 mil om jag inte minns fel.

Tack för att du inte skrev något om Kebab i afton, fast iofs hade det inte spelat någon roll efter en Viking Kebab från Bamses i Torshälla.
B U U U R P ! !

panda666
22 november 2017 · 4 228 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:
Rullar på me lexusen, ska in på service nu i täby hos lexus nu mellandagarna ja e ledig. Har nån stenskott på taket och en mindre synlig repa på stöt bak som ja kanske ska fråga dom om dom kan bättra bort. Undrar bara nu när det har varit lite snö ute om man vågar att sladda lite med den? eller ska man ge fan i det helt o hållet? Håller grejerna för lite bus? inget 3 timmars burn på parkeringen men kanske nån sladd här o där? Växellådsolja o sånt sen tänkte ja fråga, Har lexus koll på när sånt måste bytas eller måste ja påminna/fråga dom om det??

Ge fan i det, dräp tyskbilen istället.
Men nog håller grejorna ihop för den behandlingen.

Byte av vätska i transmissionen får du säga till om att du vill ha gjort.
Det brukar väl göras runt 18000 mil om jag inte minns fel.

Tack för att du inte skrev något om Kebab i afton, fast iofs hade det inte spelat någon roll efter en Viking Kebab från Bamses i Torshälla.
B U U U R P ! !

Ok da, ska hålla dräpandet till tyskfan, är nästan sugen på att köpa nått skrot o bara rulla runt i snön. 18.000mil sa du? är du säker på att det är så långt? min har gått bara 6500, har ju skiiiiitlångt kvar. ÄR det ett måste eller ska man skita i det? ska man göra det för att vara på den säkra sidan.

Vad är en viking kebab???och varför har du inte sagt nått förr?? Har faktiskt ätit ganska mycket kebab tallrik på helgerna. Brukar ta alla såser separat på småburkar för att restaurangerna brukar bara slänga i allt på talrkien så att det blir en stor smörja. Gillar att blanda och ta sj. Finns de nån pålitlig gammal skitbil man kan slakta lite utan att den dör direkt?? för runt 1000kr?

Presidento Of World
22 november 2017 · 3 305 Inlägg

Opel omega

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
panda666
22 november 2017 · 4 228 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Opel omega

ska kolla lite på dom, tänkte annars merca? dom måste tåla stryk. Annars kanske nån volvo men dom ser tråkiga ut.

Presidento Of World
22 november 2017 · 3 305 Inlägg

panda666 skrev:

opel_vectra_gts skrev:
Opel omega

ska kolla lite på dom, tänkte annars merca? dom måste tåla stryk. Annars kanske nån volvo men dom ser tråkiga ut.

Omega är billiga i inköp och ganska hållbar.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Evildan
23 november 2017 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:
Rullar på me lexusen, ska in på service nu i täby hos lexus nu mellandagarna ja e ledig. Har nån stenskott på taket och en mindre synlig repa på stöt bak som ja kanske ska fråga dom om dom kan bättra bort. Undrar bara nu när det har varit lite snö ute om man vågar att sladda lite med den? eller ska man ge fan i det helt o hållet? Håller grejerna för lite bus? inget 3 timmars burn på parkeringen men kanske nån sladd här o där? Växellådsolja o sånt sen tänkte ja fråga, Har lexus koll på när sånt måste bytas eller måste ja påminna/fråga dom om det??

Ge fan i det, dräp tyskbilen istället.
Men nog håller grejorna ihop för den behandlingen.

Byte av vätska i transmissionen får du säga till om att du vill ha gjort.
Det brukar väl göras runt 18000 mil om jag inte minns fel.

Tack för att du inte skrev något om Kebab i afton, fast iofs hade det inte spelat någon roll efter en Viking Kebab från Bamses i Torshälla.
B U U U R P ! !

Ok da, ska hålla dräpandet till tyskfan, är nästan sugen på att köpa nått skrot o bara rulla runt i snön. 18.000mil sa du? är du säker på att det är så långt? min har gått bara 6500, har ju skiiiiitlångt kvar. ÄR det ett måste eller ska man skita i det? ska man göra det för att vara på den säkra sidan.

Vad är en viking kebab???och varför har du inte sagt nått förr?? Har faktiskt ätit ganska mycket kebab tallrik på helgerna. Brukar ta alla såser separat på småburkar för att restaurangerna brukar bara slänga i allt på talrkien så att det blir en stor smörja. Gillar att blanda och ta sj. Finns de nån pålitlig gammal skitbil man kan slakta lite utan att den dör direkt?? för runt 1000kr?

Jag tar det viktigaste först, kebaben.
Det är en inbakad pizza liknande calzone fast den bakas med endast ost i ugnen. När den är gräddad skärs den itu mitt uppe på och kebabkött, sallad, lök, gurka och tomat pulas ned. Såserna tas även här vid sidan av för att jag ska kunna gegga ut som själv över käket, sedan är det ju godare med kontrasten varmt kött kalla grönsaker och kalla såser.

https://www.gamereactor.se/media/forum/se/12970031_28.jpg


Omega är ett mycket bra förslag.
Ford Sierra om det går att hitta någon fungerande nuförtiden är också kul att köra på bredden.
Volvo 740...haahaahaa skojja ju!! big_smile

Senast redigerat av Evildan (23 november 2017)

panda666
23 november 2017 · 4 228 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:
Ge fan i det, dräp tyskbilen istället.
Men nog håller grejorna ihop för den behandlingen.

Byte av vätska i transmissionen får du säga till om att du vill ha gjort.
Det brukar väl göras runt 18000 mil om jag inte minns fel.

Tack för att du inte skrev något om Kebab i afton, fast iofs hade det inte spelat någon roll efter en Viking Kebab från Bamses i Torshälla.
B U U U R P ! !

Ok da, ska hålla dräpandet till tyskfan, är nästan sugen på att köpa nått skrot o bara rulla runt i snön. 18.000mil sa du? är du säker på att det är så långt? min har gått bara 6500, har ju skiiiiitlångt kvar. ÄR det ett måste eller ska man skita i det? ska man göra det för att vara på den säkra sidan.

Vad är en viking kebab???och varför har du inte sagt nått förr?? Har faktiskt ätit ganska mycket kebab tallrik på helgerna. Brukar ta alla såser separat på småburkar för att restaurangerna brukar bara slänga i allt på talrkien så att det blir en stor smörja. Gillar att blanda och ta sj. Finns de nån pålitlig gammal skitbil man kan slakta lite utan att den dör direkt?? för runt 1000kr?

Jag tar det viktigaste först, kebaben.
Det är en inbakad pizza liknande calzone fast den bakas med endast ost i ugnen. När den är gräddad skärs den itu mitt uppe på och kebabkött, sallad, lök, gurka och tomat pulas ned. Såserna tas även här vid sidan av för att jag ska kunna gegga ut som själv över käket, sedan är det ju godare med kontrasten varmt kött kalla grönsaker och kalla såser.

https://www.gamereactor.se/media/forum/ … 031_28.jpg


Omega är ett mycket bra förslag.
Ford Sierra om det går att hitta någon fungerande nuförtiden är också kul att köra på bredden.
Volvo 740...haahaahaa skojja ju!! big_smile

Hur kan jag ha missat en sån kebab rätt? Har prövat calzone nån gång men gillade inte, de va för mycket slask, säkert pizza bagarn som inte vet hur man tillagar, men viking kebab har ja aldrig smakat. Tänkte gentligen bmw eller merca som slaktbil men snöfan är redan borta, Ska kolla lite på omega, vilken motor är bäst? skitsamma? får se om de snöar mer.

alla jävla skitbilar som man vill leka me på vinter kostar ju multum också, en besiktad 940 kostar för mycekt tex, folk...

Senast redigerat av panda666 (23 november 2017)

panda666
2 december 2017 · 4 228 Inlägg

Planerar att behålla lexusen ett bra tag nu och hoppas att senare lexusar får nån sorts nyare kaross och styling när ja ska byta bil^^ eller hoppas på nån annan asiat kommer me nån fin modell när det är dags, gärna hybrid. Såg faktiskt en benz cla på jobbet sedan/coupe kallas dom väl me 4 dörrar. Tyckte den va faktiskt jävligt fin, vet att dom är framhjulsdrivna men finns också me 4matic. Nån som vet hur bra dom håller? automat såklart och amg paket^^ håller dom lika bra som toyota/lexus eller är jag bara naiv? kommer absolut inte bli av me lexusen nu i flera år frammåt, tänkte bara fråga här va folk tycker om cla och ifall dom håller bra.

Knugcab
2 december 2017 · 5 111 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Surrealistiskt.

Pandan lovordar hybridlinan och dess CVT-låda. Pojken har blivit en Man. Känner mig så stolt över att du tog ditt förnuft till fånga och skaffade en presentabel kälke. Fäller nästan en tår efter alla års käbbel med mig och Evil. Mycket roligt att du är nöjd.

Får jag vara med om jag köper en Volvo 343 och kopplar bort startspärren och spär uti med startmotorn vid behov?


Annars så blir jag sur och håller mig till mina nyupptäckta preferenser för gott i stället.

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114943/114943-e58f319ceb3198fbbda68f44840f0e84.jpg

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
panda666
2 december 2017 · 4 228 Inlägg

Knugcab skrev:

Hybrid_ skrev:
Surrealistiskt.

Pandan lovordar hybridlinan och dess CVT-låda. Pojken har blivit en Man. Känner mig så stolt över att du tog ditt förnuft till fånga och skaffade en presentabel kälke. Fäller nästan en tår efter alla års käbbel med mig och Evil. Mycket roligt att du är nöjd.

Får jag vara med om jag köper en Volvo 343 och kopplar bort startspärren och spär uti med startmotorn vid behov?


Annars så blir jag sur och håller mig till mina nyupptäckta preferenser för gott i stället.

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114943/114943-e58f319ceb3198fbbda68f44840f0e84.jpg

http://i68.tinypic.com/140elvt.jpg

javvist klart du får^^ haru nån input i de senaste ja skrev?^^ är mercan pålitlig som lexusen eller är ja ute o fiskar?

Knugcab
2 december 2017 · 5 111 Inlägg

Ingen aning, men CLA som är lite av en uddabil är väl mer eller mindre senare generationens A-klass under skalet, så de fel som finns på den borde ju finnas på CLA, och den borde det väl finnas åtminstone en del erfarenhet av vid det här laget?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
panda666
2 december 2017 · 4 228 Inlägg

Knugcab skrev:
Ingen aning, men CLA som är lite av en uddabil är väl mer eller mindre senare generationens A-klass under skalet, så de fel som finns på den borde ju finnas på CLA, och den borde det väl finnas åtminstone en del erfarenhet av vid det här laget?

vet att senare växellådor 7g-7g+ har haft lite bekymmer, är inte helt säker på hur pass bra mercor håller. Antar väl att ja cyklar. Men det är ett bra tag nu tills ja byter bil^^ men ja är inte klok i huvet så kollar på bilar varje dag endå-

Jokabsson
2 december 2017 · 1 171 Inlägg

panda666 skrev:

Knugcab skrev:
Ingen aning, men CLA som är lite av en uddabil är väl mer eller mindre senare generationens A-klass under skalet, så de fel som finns på den borde ju finnas på CLA, och den borde det väl finnas åtminstone en del erfarenhet av vid det här laget?

vet att senare växellådor 7g-7g+ har haft lite bekymmer, är inte helt säker på hur pass bra mercor håller. Antar väl att ja cyklar. Men det är ett bra tag nu tills ja byter bil^^ men ja är inte klok i huvet så kollar på bilar varje dag endå-

Gör inte alla det?
big_smile

Så fort smekmånaden är slut så sitter jag på blocket igen. Men det är dyrt att byta bil hela tiden tyvärr.

Angående din fråga, Mercor har jag väldigt dålig koll på. Har inte blivit aktuellt då bilarna i rätt prisklass ser ”för gubbiga” ut enligt tjejen.. Bara att släppa det då wink

Senast redigerat av Cracksoup (2 december 2017)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
panda666
2 december 2017 · 4 228 Inlägg

Cracksoup skrev:

panda666 skrev:

Knugcab skrev:
Ingen aning, men CLA som är lite av en uddabil är väl mer eller mindre senare generationens A-klass under skalet, så de fel som finns på den borde ju finnas på CLA, och den borde det väl finnas åtminstone en del erfarenhet av vid det här laget?

vet att senare växellådor 7g-7g+ har haft lite bekymmer, är inte helt säker på hur pass bra mercor håller. Antar väl att ja cyklar. Men det är ett bra tag nu tills ja byter bil^^ men ja är inte klok i huvet så kollar på bilar varje dag endå-

Gör inte alla det?
big_smile

Så fort smekmånaden är slut så sitter jag på blocket igen. Men det är dyrt att byta bil hela tiden tyvärr.

Angående din fråga, Mercor har jag väldigt dålig koll på. Har inte blivit aktuellt då bilarna i rätt prisklass ser ”för gubbiga” ut enligt tjejen.. Bara att släppa det då wink

Mercor 2014 o nyare alltså facelift ser inte alls gubbiga ut, tvärtom tycker ja dom ser fett grymma och aggresiva ut, kolla på e klass-cla klass typ från 2015 och säg mig att dom inte ser tuffa ut?^ De var en cla 2015 på jobbet i svart färg o ja bara dräglade. Men som sagt gillar lexusen skarpt och har inget alls att klaga på så nästa gång kanske^

Jokabsson
2 december 2017 · 1 171 Inlägg

panda666 skrev:

Cracksoup skrev:

panda666 skrev:

vet att senare växellådor 7g-7g+ har haft lite bekymmer, är inte helt säker på hur pass bra mercor håller. Antar väl att ja cyklar. Men det är ett bra tag nu tills ja byter bil^^ men ja är inte klok i huvet så kollar på bilar varje dag endå-

Gör inte alla det?
big_smile

Så fort smekmånaden är slut så sitter jag på blocket igen. Men det är dyrt att byta bil hela tiden tyvärr.

Angående din fråga, Mercor har jag väldigt dålig koll på. Har inte blivit aktuellt då bilarna i rätt prisklass ser ”för gubbiga” ut enligt tjejen.. Bara att släppa det då wink

Mercor 2014 o nyare alltså facelift ser inte alls gubbiga ut, tvärtom tycker ja dom ser fett grymma och aggresiva ut, kolla på e klass-cla klass typ från 2015 och säg mig att dom inte ser tuffa ut?^ De var en cla 2015 på jobbet i svart färg o ja bara dräglade. Men som sagt gillar lexusen skarpt och har inget alls att klaga på så nästa gång kanske^

Nä men som sagt, Mercor i ”rätt” prisklass, dvs 100-150k i mitt fall, har inte rätt utseende enligt *regeringen* wink

De senaste modellerna är en tvärvändning designmässigt, då man ville nå en yngre kundgrupp (har jag läst i alla fall). Cla med AMG paket är extremt snygg, men A180 är för liten. A250 är perfekt och 4matic på det. Men då börjar det bli väldigt kostsamt...

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
panda666
2 december 2017 · 4 228 Inlägg

Cracksoup skrev:

panda666 skrev:

Cracksoup skrev:

Gör inte alla det?
big_smile

Så fort smekmånaden är slut så sitter jag på blocket igen. Men det är dyrt att byta bil hela tiden tyvärr.

Angående din fråga, Mercor har jag väldigt dålig koll på. Har inte blivit aktuellt då bilarna i rätt prisklass ser ”för gubbiga” ut enligt tjejen.. Bara att släppa det då wink

Mercor 2014 o nyare alltså facelift ser inte alls gubbiga ut, tvärtom tycker ja dom ser fett grymma och aggresiva ut, kolla på e klass-cla klass typ från 2015 och säg mig att dom inte ser tuffa ut?^ De var en cla 2015 på jobbet i svart färg o ja bara dräglade. Men som sagt gillar lexusen skarpt och har inget alls att klaga på så nästa gång kanske^

Nä men som sagt, Mercor i ”rätt” prisklass, dvs 100-150k i mitt fall, har inte rätt utseende enligt *regeringen* wink

De senaste modellerna är en tvärvändning designmässigt, då man ville nå en yngre kundgrupp (har jag läst i alla fall). Cla med AMG paket är extremt snygg, men A180 är för liten. A250 är perfekt och 4matic på det. Men då börjar det bli väldigt kostsamt...

hehe de va ju det ja menade^^ nyare facelift modellerna efter 2014. ser grymt brutala ut. cla me amg styling ser fett grym ut. synd bara dom är framhjulsdrivna, så skulle vara intresserad av 4wd. Hoppas lexus kommer me nån fin sedan i framtiden, facelift av 300h ser ganska lika min från 2013/2014.

Evildan
2 december 2017 ·

Knugcab skrev:

Hybrid_ skrev:
Surrealistiskt.

Pandan lovordar hybridlinan och dess CVT-låda. Pojken har blivit en Man. Känner mig så stolt över att du tog ditt förnuft till fånga och skaffade en presentabel kälke. Fäller nästan en tår efter alla års käbbel med mig och Evil. Mycket roligt att du är nöjd.

Får jag vara med om jag köper en Volvo 343 och kopplar bort startspärren och spär uti med startmotorn vid behov?


Annars så blir jag sur och håller mig till mina nyupptäckta preferenser för gott i stället.

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114943/114943-e58f319ceb3198fbbda68f44840f0e84.jpg

Forester med automat har väl en steglös historia?
Du får alltid vara med, med eller utan gummisnoddslåda.

Senast redigerat av Evildan (2 december 2017)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang