Audi a4 2.0fsi misständer trots ny spole och stift.

58 Inlägg
Skrivet 14 september · Inlägg av trådskaparen #21

Myhran skrev:
Då är min fråga har du verkligen felkod på tändspolen?
Har du inte felkod på misständning lokaliserad på cylinder 4?

Har aldrig sett en ren felkod på just tändspole avbrott eller liknande,

Du har rätt i det du påstår. Inget som säger tändspole, bara samma kod som när spolen går "missfire cylinder 4".

Och till tidigare fråga har jag inte bytt plats på dessa otroligt svårtillgängliga spridarna.

93 Inlägg
Skrivet 14 september #22

NamnFan skrev:

Myhran skrev:
Då är min fråga har du verkligen felkod på tändspolen?
Har du inte felkod på misständning lokaliserad på cylinder 4?

Har aldrig sett en ren felkod på just tändspole avbrott eller liknande,

Du har rätt i det du påstår. Inget som säger tändspole, bara samma kod som när spolen går "missfire cylinder 4".

Och till tidigare fråga har jag inte bytt plats på dessa otroligt svårtillgängliga spridarna.

För att fortsätta felsökningen så skulle jag rekommendera det ”jobbiga” arbetet med att utesluta spridare,
Som sagt missfire cyl4 kan vara vad som helst!
Kan vara dålig kompression tom, du har lite framför dig i ditt felsökande, men mirakelkurer och hokuspokus medel kommer inte reparera din bil tyvärr,

Med vänlig hälsning,

58 Inlägg
Skrivet 14 september · Inlägg av trådskaparen #23

Myhran skrev:
För att fortsätta felsökningen så skulle jag rekommendera det ”jobbiga” arbetet med att utesluta spridare,
Kan vara dålig kompression tom, du har lite framför dig i ditt felsökande, men mirakelkurer och hokuspokus medel kommer inte reparera din bil tyvärr,

Med vänlig hälsning,

Ja, låter logiskt. För börja på med detta. Planen blir nu att få loss spridare, ul tvätta då den ändå är bortplockad och sedan byta plats med en annan.

Tackar för hjälpen så länge!

93 Inlägg
Skrivet 14 september #24

NamnFan skrev:

Myhran skrev:

Med vänlig hälsning,

Ja, låter logiskt. För börja på med detta. Planen blir nu att få loss spridare, ul tvätta då den ändå är bortplockad och sedan byta plats med en annan.

Tackar för hjälpen så länge!

Eller köp en begagnad spridare på skroten, tror inte de är jättedyra där,

Sponsrade tjänster