Internet lägger av i 7 dagar. Vad tror ni händer?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 mars 2019 · 13 983 Inlägg

mrmar skrev:

Snurriis skrev:

torsen skrev:
Tjaha, då är det väl läge att, efter SVT 1:s program "Nedsläckt land", damma av tråden.
Vattenreningstabletter är prio 1 för mig.
Fixa kontanter i mindre valörer prio 2.
Torrfoder som ris och pasta prio 3.
Kok- eller pulver-/snabbkaffe prio 4.
S k frystorkat som bara är att blanda ut med vatten prio 5.
Med mera, med mera.

Vevradio som är inställd på P4 finns - med integrerad LED-lampa och USB-uttag för laddning mobiltelefon.
Gasolkök med gas och försvarets spritkök, integrerat med "snuskburken", med T-röd finns också.
Vattenflaskor omfattande bortåt 25 liter finns samt10-tal tomma 10-litdunkar att fylla med vatten.
Med mera, med mera.

Riktigt roligt och matnyttigt program detta med att se hur dom går tillväga med problem som uppstår, speciellt i det ""moderna" huset xD,
märker också att min prio lista har växt på sig lite efter detta så en vevradio måste inhandlas då jag märkte att batteri radion ej fungerar längre pga korition på kretskortet sad

Plöjde igenom alla avsnitt av Nedsläckt land och ni som inte har sett den bör verkligen ta er den tiden. Fick mycket matnyttig information och jag tänker också köpa mig en vevradio smile

SVT eller nån annan stans?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
torsen
18 mars 2019 · 7 189 Inlägg

Ja, SVT Play.
Dessutom kom nyhetsrapporteringen från Venezuela som grädde på moset.
Varit utan ström i en storstad snart en vecka.
Inget vatten till att dricka, matlagning, duscha eller toaletter.
Går inte att tanka fosilbilar eller ladda elbilar.
Inte handla i vanliga affärer p g a a deras betalsystem inte fungerar och heller inte varuleveranserna.
Frysvarorna sedan flera dagar ruttna.
Enda stället att handla är på lantbrukarnas torg/marknader - om man har sedlar - svischa går inte så bra.
Då är det bra med en cykel så man kan komma ut på vischan och hämta vatten och handla mat direkt av bönderna.

mrmar
19 mars 2019 · 7 Inlägg

Vettemannen skrev:

mrmar skrev:

Snurriis skrev:

Riktigt roligt och matnyttigt program detta med att se hur dom går tillväga med problem som uppstår, speciellt i det ""moderna" huset xD,
märker också att min prio lista har växt på sig lite efter detta så en vevradio måste inhandlas då jag märkte att batteri radion ej fungerar längre pga korition på kretskortet sad

Plöjde igenom alla avsnitt av Nedsläckt land och ni som inte har sett den bör verkligen ta er den tiden. Fick mycket matnyttig information och jag tänker också köpa mig en vevradio smile

SVT eller nån annan stans?

/Benny

Såg att torsen redan svarat, men yes SVT! Finns på play smile

Presidento Of World
19 mars 2019 · 3 305 Inlägg

mrmar skrev:

Vettemannen skrev:

mrmar skrev:

Plöjde igenom alla avsnitt av Nedsläckt land och ni som inte har sett den bör verkligen ta er den tiden. Fick mycket matnyttig information och jag tänker också köpa mig en vevradio smile

SVT eller nån annan stans?

/Benny

Såg att torsen redan svarat, men yes SVT! Finns på play smile

Sitter och kollar på detta nu. Redan vid avsnitt 1 blev de intressant.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 mars 2019 · 13 983 Inlägg

mrmar skrev:

Snurriis skrev:

torsen skrev:
Tjaha, då är det väl läge att, efter SVT 1:s program "Nedsläckt land", damma av tråden.
Vattenreningstabletter är prio 1 för mig.
Fixa kontanter i mindre valörer prio 2.
Torrfoder som ris och pasta prio 3.
Kok- eller pulver-/snabbkaffe prio 4.
S k frystorkat som bara är att blanda ut med vatten prio 5.
Med mera, med mera.

Vevradio som är inställd på P4 finns - med integrerad LED-lampa och USB-uttag för laddning mobiltelefon.
Gasolkök med gas och försvarets spritkök, integrerat med "snuskburken", med T-röd finns också.
Vattenflaskor omfattande bortåt 25 liter finns samt10-tal tomma 10-litdunkar att fylla med vatten.
Med mera, med mera.

Riktigt roligt och matnyttigt program detta med att se hur dom går tillväga med problem som uppstår, speciellt i det ""moderna" huset xD,
märker också att min prio lista har växt på sig lite efter detta så en vevradio måste inhandlas då jag märkte att batteri radion ej fungerar längre pga korition på kretskortet sad

Plöjde igenom alla avsnitt av Nedsläckt land och ni som inte har sett den bör verkligen ta er den tiden. Fick mycket matnyttig information och jag tänker också köpa mig en vevradio smile

Ska nog skaffa en vevradio och lite torrvaror. Även ett lite större förråd av diesel och bensin så man kan köra elverken för då kan jag ju hålla mig med både kallvatten och varmvatten. Kan även spola på toaletten och hålla kyl och frys levande. Kanske även några lampor. Jag har även en spis med 2 plattor så det går att göra varm mat. Kan ju inte köra alla förbrukare på en gång utan man får växla mellan de stora förbrukarna.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
torsen
26 mars 2019 · 7 189 Inlägg

Vettemannen skrev:
Ska nog skaffa en vevradio och lite torrvaror. Även ett lite större förråd av diesel och bensin så man kan köra elverken för då kan jag ju hålla mig med både kallvatten och varmvatten. Kan även spola på toaletten och hålla kyl och frys levande. Kanske även några lampor. Jag har även en spis med 2 plattor så det går att göra varm mat. Kan ju inte köra alla förbrukare på en gång utan man får växla mellan de stora förbrukarna.

/Benny

JULA har ett prisvärt gasolkök, som får komplettera mitt i "snuskburken" inbyggda spritköket.

Hur många här har använt snuskburk med spritkök?

Hur många har snuskburk?

Hur många vet över huvud taget vad snuskburk är?

caromania Forummoderator
26 mars 2019 · 9 296 Inlägg

torsen skrev:

Vettemannen skrev:
Ska nog skaffa en vevradio och lite torrvaror. Även ett lite större förråd av diesel och bensin så man kan köra elverken för då kan jag ju hålla mig med både kallvatten och varmvatten. Kan även spola på toaletten och hålla kyl och frys levande. Kanske även några lampor. Jag har även en spis med 2 plattor så det går att göra varm mat. Kan ju inte köra alla förbrukare på en gång utan man får växla mellan de stora förbrukarna.

/Benny

JULA har ett prisvärt gasolkök, som får komplettera mitt i "snuskburken" inbyggda spritköket.

Hur många här har använt snuskburk med spritkök?

Hur många har snuskburk?

Hur många vet över huvud taget vad snuskburk är?

Jag hittade två snuskburkar på vinden häromdagen när jag letade efter leksaksbilar från förr (är samlare.)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 mars 2019 · 13 983 Inlägg

torsen skrev:

Vettemannen skrev:
Ska nog skaffa en vevradio och lite torrvaror. Även ett lite större förråd av diesel och bensin så man kan köra elverken för då kan jag ju hålla mig med både kallvatten och varmvatten. Kan även spola på toaletten och hålla kyl och frys levande. Kanske även några lampor. Jag har även en spis med 2 plattor så det går att göra varm mat. Kan ju inte köra alla förbrukare på en gång utan man får växla mellan de stora förbrukarna.

/Benny

JULA har ett prisvärt gasolkök, som får komplettera mitt i "snuskburken" inbyggda spritköket.

Hur många här har använt snuskburk med spritkök?

Hur många har snuskburk?

Hur många vet över huvud taget vad snuskburk är?

Snuskburken hade man i lumpen och åt mat ur för den som inte vet vad det är. Har ingen snuskburk och vill inte ha någon heller. På repmötena betalade man trossen ett par tior så tillhandahöll dom papperstallrikar och plastbestick. Mycket praktiskt. Det enda man använde var kåsan.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang