Koppla in baslåda i en Audi A4 -06 (B7) med concert 2

Blajan
5 juli 2020 · 2 Inlägg

Hej!

Jag vet att detta har diskuterats flera gånger, men hoppas någon kan sammanfatta utifrån min fråga.
Min son har precis köpt sig en A4 ombyggt till traktor och önskar koppla in en baslåda vi har liggande. Det finns även ett gammalt 2/4-kanalssteg och ett delningsfilter. Jag har förstått och även sett att det finns en förstärkare bak till höger i lastutrymmet. Där finns det kablar in som är lågnivåsignal. Det är även ett antal kablar som går ut därifrån. Är det bästa att använda lågnivån? Ska i så fall dessa kopplas bort ifrån audiförstärkaren och bara användas mot mitt slutsteg eller kan man dela på denna? Är det bättre att använda högnivåutgångarna och växla till lågnivå? Vilka högtalare är det som får sin signal ifrån den bakre förstärkaren? Vad kan jag göra och inte göra för att riskera bränna något i huvudenheten. Det var några år sen jag grejade med bilstereo så jag känner mig lite ringrostig.
Jättetacksam för svar och gärna schema på hur denna anläggning är kopplad. Helst schema och kabellista på bakre förstärkaren och tips på hur jag fixar att koppla in en baslåda åt sonen.

Senast redigerat av Blajan (5 juli 2020)

Blajan
8 juli 2020 · 2 Inlägg

Är det ingen som kan ge lite tips?
Ska jag ta lågnivåsignal från kablar som går in i bakre förstärkaren. Ska jag omvandla högnivå som går till basen och koppla in. Några tips, snälla.

Cuefa Ain't no place like home...
9 juli 2020 · 4 628 Inlägg

Hej,

Det finns en mängd adaptrar på marknaden för att få låg- eller högnivå utgång från stereon till dessa.
BRL med flera borde ha sånt nästintill på lager smile

Edit: bra om man läser hela rubriken... tongue

Senast redigerat av Cuefa (9 juli 2020)

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang