En bil att glida i. Skall inte trimmas direkt utan mer försökas få till ett bättre skick med skapligt stuk. Första luftfjädrade mantan i Sverige vad jag vet. Kommer få sig lite modernare motor också.
Igår tog jag tag i att kränga däck. Blev bara två nya den här gången.
Insåg att ena fälgen är liiiiite krökt så dom får väl göra sitt den här säsongen sen kanske det är dags att kolla upp några andra "fin fälgar" och behålla dom här för att busa med eller liknande.
Passade på att göra en ordentlig tvätt på den. Nu ser den ju nästan blank ut på lite håll
Tvättade av motorutrymmet också. Tycker det ser mycket mer städat ut med nya filtret.
Dessvärre så valde bränslepumpsrelät att kasta in handduken idag, funkar fortfarande men började låta som en summer. Det var lite fuktigt när jag öppnade upp det så troligen motortvätten som gjorde sista touchen på det.
Gjorde rent och satte ihop det och det slutade vara en summer och bilen går men blir att ta hem ett nytt imorgon.
MrHyde skrev: Fälgarna kan du ju få riktade, om den bara är lite sne Vilka däck blev det?
Ja det klart jag kan, men ett par fälgar som börjar få klarlacksläpp på läpparna efter stenskott och diverse och har ett nypris på 2000/st känner jag inte riktigt är värt att lägga energin/pengarna på att få riktade. Lite sugen på nytt är man ju och den andra mantan måste ju ha något att busa med
Det blev några radar eller vad dom heter, hade fått skapliga betyg och var väl rätt prisklass för den här
Börjar med lite tråkigheter, påväg till jobbet i veckan så fick jag ett ordentligt stenskott som övergick ganska fort till spricka. Har helförsäkring men dom har lite problem med att hitta en ruta så får se hur det går.. För tillfället så är den ju enbart i nederkant så förhoppningsvis håller den hela kommande vecka.
Bakaxeln läckte vid pluggen, bytte olja igen och satte dit en aluminiumbricka för att täta med så hoppas det funkar bra.
Slipade och kapade lite på plåten som ska sitta och täcka svänghjulet/Kopplingen så den passade sen målade jag upp den lite.
Lite smått trångt att få dit skruvarna men nu är den på plats.
Har även bytt relät till bränslepumpen.
Sökte lite efter läckor då höger fram och vänster bak bälg tappar luft och det visar sig att nästan samtliga y-kors i bagaget läcker fast i olika grad så i veckan blir det att införskaffa lite bättre modell och ersätta dom med så det förhoppningsvis blir tätt någon gång
Fick tillbaka takboxen som jag tycker blev riktigt bra.
Efter att ha felsökt och hittat att alla y-kors läckte i olika grad så bytte jag ut dom i plast mot mer tåligare i metall. Tyvärr hade bara hydroscand 7st och hade behövt 10st men det blev rejäl skillnad i tryckförlust. Bara vänster bak som är lite tråkig fortfarande men det märktes att kompressorn behövde jobba mycket mer sällan nu.
Hade tappat en ändplugg till takräckena men hittade ett par thule pluggar som passade efter lite modifikation. Ser ju mycket bättre ut
Passade på att försöka städa ur den på lite mer detaljnivå än att bara torka av det med trasa för en gångs skull så bjuder på lite före/efter bilder.
Själva european car meet på böda sand var lika trevligt som vanligt. Rekommenderas om du som läser inte har något bättre för dig nästa kristihimmelfärds helg.
Alltid lika kul att retas lite med folk som åker originalhögt
Förövrigt så höll den ihop riktigt bra, blev ca. 110-120mil totalt den helgen. Takboxen var välbehövlig och välfylld likaså bagageutrymmet och framsätet men det gick utan problem
Får se vad som händer näst, är väl en del småpill som behöver lösas men inger akut. Nu får den bara fortsätta vara en av bruksbilarna under sommaren
Bytte ruta idag och det var ju skönt, den gamla började sprickan vandra långt på tyvärr och det var rakt i synfältet.
Det ska vara en ny "tonad" ruta och jo visst är det lite tonat men inte riktigt som sidorutorna och resterande, men visst ser ju bättre ut nu
Nackdelen var när dom ringde och sa att den var klar men den gick inte att starta. Helt strömlös hela bilen.. Fick lägga en halvtimme hos glasmästaren för att hitta att innerbelysningen hade gått emot taket och jordade så den smällde säkringar.
Kanske inte så roligt men skönt att hitta det tillslut