Growe skrev:
Hickan skrev:
Growe skrev:
högtryckspump på den där så chansen är nog skapligt stor trotts allt börjar det trycka ur sig metalspån så kommer flera spridare paja.. nu vet jag inte hur dom där spridarna är men på dieselar måste man programera spridarna och den chansen finns ju oxå..att man måste göra det även på direktinsprutade benisnare och inte bara dieslar
jag håller på att ge upp. letade efter det i min icarsoft cr pro men hittade inget lämpligt, google säger inte heller så mycket om det så är lite tveksam till att det behövs. snart åker den in på verkstan och ruinerar mig (som redan är fattig student)... eller så säljer jag skiten? köpte den för 27k, med 18k mil, gått 20k nu
jag skulle tro att den har exakt samma fel som innan jag bytte spridaren. tycker den går precis lika dåligt på tomgången.
hur mår motorn om pumpen skulle trycka ur sig massa metallspån? är detta det mest sannolika?
kan den gå såhär dåligt pga PCV eller att gasspjället satt igen sig?
spån fastnar i spridaren så länge än så går dom inte.. behöver ju inte ens vara det som är problemet heller.. pcv på dom jag hållt på med brukar bara felkoda aldrig påverka hur motorn fungerar.. oftast att motorn tycker den inte går på rätt lambda värde.. eller att det låter konstigt.. det är ju ett vanligt fel på dom dock.
Egr strul kan därimot påverka motorgången rejält. men personligen har jag väldigt liten erfarenhet av dom även om jag skruvat lite pcv grejer och lite sånt smått på dom men det var länge sen sist och dom gick ju eller så var dom stendöda för kedjan mellan kammarn kuggat eller att stora kedjan kuggat men då är det ju stendött och felkodar
kan ju vara en ren slump att spridaren ger sig just där och då.
och något annat är fel.
ingen misständning eller liknande dom är ju kända för att tändstift och spolar men brukar vara väldigt snabba att felkoda
en lite edit såg nu att det var en sugis då är jag ju ganska väck direkt aldrig tittat under huven ens på en sån

och dom har väll inte ens direktinsprutning ?!

jag läste tfsi inte fsi ;-)
Senast redigerat av Growe (för 2 timmar sedan)
Kör fort så hinner inget hända...