Mossan1 skrev:
Kul!
Men gick inte bränslepumpen?
Eller förutsattes det bara med att den var ny?
Pumpen hör du 1-2sek varje gång du vrider på tändningen. Oavsett om startspärr går in eller ej så primar den.
Det är fortsatt gång av pumpen den styr.
Jag TROR inte en 1998 bryter tändningen också. Men är inte 100%.
Du kan ju alltid testa med att flaskmata lite, dvs skvätta lite bensin i insuget och sen om den startar till.
Isf 100% bräslerelaterat.
Reagerar den inte då heller är nästa steg att kolla tändningen. Då med ett stift i en kabel med gängan mot toppen när startmotorn går. Kan vara ett löst stift.
Antar stiften inte blir sura?
För fördelarlocket och rotor är vanliga fel på tidiga vitblockare. Byta aldrig som service utan bara när fel uppstått.
Ibland fulla av oljekladd pga packboxläcka.
Vilket motoralternativ är det?
120hk o 144hk 10v har Fenix system, där du bara ger flashkoder med hemgjord diod med strömbrytare som sätts på rätt sätt i OBD uttaget. Kanske Delphi tar flashkoder. Men inte 100.
Övriga alternativ inkl dieseln har Motoronic som ger felkoder mer normalt, men man kan få totalt tok med koderna med universell OBD scanner då systemen egentligen inte är kompatibla.
Vol-fcr, eller dom lite större systemen som Delphi osv kan få fram rätt data.
Jag TROR Fenix går utan kamaxelsensorn, medan Motoronic är död. Men nu är det läääänge sedan jag skruvade med dom där. Saker flyter ihop.