2682
Sök

Hjälp önskas Mitsubishi ABS-aggregat

49 Inlägg
Igår 00:01
Trådstartare
Hej - har kommit fram till att ABS-hydraulaggregatet på min Mitsubishi Colt 2007 1.3 motor 4A90 är dåligt. Om man ska köpa en annan begagnad - jag har fått höra att de på vissa bilar är kodade till chassinummer vilket gör att en annan enhet måste programmeras - gäller det på min bilmodell eller är det
?plug and play? som jag läst vissa enklare ABS-system har? Jag har också hittat ett aggregat på bildelsbasen - med samma artikelnummer 0265231502 - från en bil med samma år och motorkod - men numret under streckkoden skiljer sig på min enhet och den enheten. På min trasiga står det 466 L6 220606 085 och på den andra står det 466 L4 090706 085.

Någon som är så nördig att de kan veta detta? Tack för eventuell hjälp!

49 Inlägg
Igår 10:47
Trådstartare
Det verkar som att artikelnummer är Bosch - och att det då borde betyda att det är samma typ av enhet. Men jag har hittat andra enheter som är märkta antingen L2 L4 eller L6. Det verkar inte ha med motorstorlek att göra. Nån mitsubishikunnig som vet vad de siffrorna betyder?

3 045 Inlägg
Igår 13:52
https://www.actronics.se/abs-styrenhet/ … 0265231502

Hör av dig till AcTronics eller Atech2 och skicka in modulen på reparation istället.
Kan tyvärr inte svara på om du måste programmera in en beg enhet, och om det ens går att göra.
Vissa moduler går endast att kodas en gång, och vissa måste man "koda av" medans det sitter i bilen innan man kan stoppa in dem i en annan bil.

Jag har iallafall använt mig av dessa företag för att reparera då det oftast blir billigare än en beg enhet.
Senast redigerat av Jesper328 (Igår 13:53)

49 Inlägg
Igår 14:04
Trådstartare
Jesper328 skrev:
https://www.actronics.se/abs-styrenhet/bosch-8-abs/0265231502

Hör av dig till AcTronics eller Atech2 och skicka in modulen på reparation istället.
Kan tyvärr inte svara på om du måste programmera in en beg enhet, och om det ens går att göra.
Vissa moduler går endast att kodas en gång, och vissa måste man "koda av" medans det sitter i bilen innan man kan stoppa in dem i en annan bil.

Jag har iallafall använt mig av dessa företag för att reparera då det oftast blir billigare än en beg enhet.

Tack! Har också fått höra att man kan skicka in för renovering. Men samtidigt finns det en 5 stycken begagnade på bildelsbasen för runt tusenlappen och då en del tyder på att denna Mitsubishi har en okodad enhet är ju det ett prisvärt alternativ om det fungerar

Sök