9796
Sök

BMW E61 Felsökning av vibrerande och pulserande bromsar

24 Inlägg
för 44 minuter sedan
Trådstartare
Hej, jag bytte bromsar på min BMW e61 för cirka 3 månader sedan. Problemet är att de ca 1 månad efter började vibrera lite vilket nu vuxit till den nivå att jag gärna undviker att bromsa över 100kmh då det vibrerar så otroligt mycket. Körde in dem i ca 50 mil redan dagen efter och hade inga problem, körde runt ganska lugnt även dagarna efter för att allt skulle få nötas ihop.

Det jag nu undrar är vad kan det vara som orsakat detta? Är det skivorna? Beläggen? Eller kanske någon bussning man inte tänker på som gett upp?

Det ända ?konstiga? jag märkt var att bromsarna var ganska gnissliga även när jag bara körde utan att bromsa men stannade flertalet gånger och kollade så att dem inte var varma vilket de inte var. Om det hjälper så har jag för att det var Febi skivor och belägg.

Uppskattar alla svar på vart jag ska börja eller saker jag kan göra för att checka av tex om skivorna är skeva eller om jag kan se något på beläggen. Har inte riktigt lust att pynta upp 4 lax igen såhär kort efter att jag precis fixat dem så greppar efter varje halmstrå.

Sök