Laservarnare

infected_markan
13 februari 2006 · 105 Inlägg

Tänkte att jag skulle införskaffa mig en laservarnare till bilen min. Men jag vet inte vilken jag välja. Någon som har erfarenhet av laservarnare??? Tack på förhand...

-Ncs-
13 februari 2006 · 321 Inlägg

infected_markan skrev:
Tänkte att jag skulle införskaffa mig en laservarnare till bilen min. Men jag vet inte vilken jag välja. Någon som har erfarenhet av laservarnare??? Tack på förhand...

Tjenare, ja kör med Cobran 9700, funkar klockrent... kolla in på www.laservarnare.com

Mvh / Niclas

Tough ain´t...ENOUGH!
infected_markan
13 februari 2006 · 105 Inlägg

varnar den innan polisen mäter din hastighet?
har du haft nytta av den om man säger så?

-Ncs-
13 februari 2006 · 321 Inlägg

infected_markan skrev:
varnar den innan polisen mäter din hastighet?
har du haft nytta av den om man säger så?

Du kan läsa allt du behöver veta om den på sidan som ja angav

/ Ncs

Tough ain´t...ENOUGH!
elsmurfo
13 februari 2006 · 412 Inlägg

Låter fint, dock finns det ingen sådan modell som du har.. Finns bara en nyare. Fungerar säkert minst lika bra?

Johanromeo155 Såld på Italienare
13 februari 2006 · 579 Inlägg

Någon som har bevis från att ni undkommit polisens laser eller tror ni bara det?
Det går inte att köra med en sådan i stan förresten. Varnar för allt.

infected_markan
13 februari 2006 · 105 Inlägg

hum hum

Janken Driver
13 februari 2006 · 2 111 Inlägg

inte kollat på den som nu diskuteras men brukar finns nivåreglering på sådana makapärer. dvs du kan ändra till lägre känslighet inne i stan o högre utanför osv..

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Phaetoon
13 februari 2006 · 8 156 Inlägg

Johanromeo155 skrev:
Någon som har bevis från att ni undkommit polisens laser eller tror ni bara det?
Det går inte att köra med en sådan i stan förresten. Varnar för allt.

Man kan ställa om dom flesta moderna laservarnare så att dom är mindre känsliga i stan. Dom riktigt dyra modellerna filtrerar bort den typen av noise automatiskt.

Men sen så är det väl inte lagligt att ha laservarnare/störare längre har jag för mig?
Fast det är ju lagligt att köra för fort heller, så det jämnar ju ut sig wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Nallen_sthlm Direktör
13 februari 2006 · 305 Inlägg

infected_markan skrev:
varnar den innan polisen mäter din hastighet?
har du haft nytta av den om man säger så?

Nej dom varnar när dom känner av en laser stråle...... så i praktiken slänger man pengar i sjön då den varna för att du blir invinkad när du åkt för fort och dom redan klockat din hastighet....

Speed limit are only for pussy
Xoff Volvo tönt... =)
13 februari 2006 · 2 344 Inlägg

min styvfar klarade kortet pga en laservarnare (förkortar det till LV)... men böter fick han,

låg på ganska duktigt på 90 väg... typ runt 130-140, LV:n började tjöta men han fattade inte först vad det va som tjöt (inte hans bil, han är inte van vid LV) så han fortsatte köra tills strax senare när han till slut förstod å då ställde han sig på bromsen... snuten vinkade in honom... å han fick böter för 25km/h för fort... snuten gav en komentar "fan vad du stog på bromsen" men snuten fattade aldrig att det satt LV i bilen... å styvfarsan klarade kortet pga detta...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
13 februari 2006 · 798 Inlägg

Xoff skrev:
min styvfar klarade kortet pga en laservarnare (förkortar det till LV)... men böter fick han,

låg på ganska duktigt på 90 väg... typ runt 130-140, LV:n började tjöta men han fattade inte först vad det va som tjöt (inte hans bil, han är inte van vid LV) så han fortsatte köra tills strax senare när han till slut förstod å då ställde han sig på bromsen... snuten vinkade in honom... å han fick böter för 25km/h för fort... snuten gav en komentar "fan vad du stog på bromsen" men snuten fattade aldrig att det satt LV i bilen... å styvfarsan klarade kortet pga detta...

det låter inte direkt som att det var laservarnarens förtjänst att han inte miste kortet?

Janken Driver
13 februari 2006 · 2 111 Inlägg

racing-jimpa skrev:

Xoff skrev:
min styvfar klarade kortet pga en laservarnare (förkortar det till LV)... men böter fick han,

låg på ganska duktigt på 90 väg... typ runt 130-140, LV:n började tjöta men han fattade inte först vad det va som tjöt (inte hans bil, han är inte van vid LV) så han fortsatte köra tills strax senare när han till slut förstod å då ställde han sig på bromsen... snuten vinkade in honom... å han fick böter för 25km/h för fort... snuten gav en komentar "fan vad du stog på bromsen" men snuten fattade aldrig att det satt LV i bilen... å styvfarsan klarade kortet pga detta...

det låter inte direkt som att det var laservarnarens förtjänst att han inte miste kortet?

Verkligen inte. Syftar han på att han klarade kortet för att farbror blå inte uppfattade att de satt en laservarnare i bilen tro? Luddigt inlägg.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Xoff Volvo tönt... =)
13 februari 2006 · 2 344 Inlägg

hade inte LVn suttit i bilen å varnat hade han dragit förbi kontrollen i 130-140km/h, hade han haft kvar kortet då tro?

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Janken Driver
13 februari 2006 · 2 111 Inlägg

Xoff skrev:
hade inte LVn suttit i bilen å varnat hade han dragit förbi kontrollen i 130-140km/h, hade han haft kvar kortet då tro?

Han fattade ju inte var det var skrev du. Vilken nytta hade han då av den. + de hade redan kollat honom om hans laser tjöt.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Phaetoon
13 februari 2006 · 8 156 Inlägg

Laservarnaren har en ganska så bra räckvidd, så den känner ju av när polisen läser av hastigheten på bilarna framför...
Så man borde ju ha ungefär 5 sekunder på sig att reagera.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Janken Driver
13 februari 2006 · 2 111 Inlägg

Phaetoon skrev:
Laservarnaren har en ganska så bra räckvidd, så den känner ju av när polisen läser av hastigheten på bilarna framför...
Så man borde ju ha ungefär 5 sekunder på sig att reagera.

Sant iofs.Men då ska man ha tur + fatta vad de e som tjuter wink big_smile hehe big_smile

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Tommy_Enk Toyota-Frälst
13 februari 2006 · 310 Inlägg

Jag har själv hört att dom varnar i samma ögonblick som strålen träffar. Så såvida du inte har en bil framför dig som blir träffad är chansen liten att du hinner få ner hastigheten.

Jag var dock intresserad att köpa radarvarnare förut och mejlade polismyndigheten bara för att få reda på rättsläget. Här är deras svar:

"Hej !

Dina frågor regleras  i Lag om förbud mot vissa radar- och laserinstrument .
"
2 § Radarvarnare, laservarnare eller laserstörare får inte tillverkas, innehas
överlåtas eller användas. Ej heller får annan anordning som är så konstruerad
att den kan ta emot elektromagnetiska vågor från en radarhastighetsmätare
eller laserhastighetsmätare eller sända elektromagnetiska vågor till  en laser-
hastighetsmätare användas i ett fordon för detta ändamål.

3 § Den som uppsåtligen bryter mot 2 § skall dömas till böter eller
fängelse i högst 6 månader.

4 § En radarvarnare, en laservarnare , en laserstörare eller  annan
anordning som varit föremål för brott enligt denna lag skall förklaras
förverkade. "





Med vänlig hälsning
Bo Arwidsson/polisinspektör

Polismyndigheten i Stockholms län
Operativa avdelningen
Trafikpolisenheten
106 75 STOCKHOLM"

Phaetoon
13 februari 2006 · 8 156 Inlägg

Janken skrev:
Sant iofs.Men då ska man ha tur + fatta vad de e som tjuter wink big_smile hehe big_smile

Man får väl koppla den till en polissiren på 120dB eller nått wink
Då lär man iaf vakna till och slänga sig på bromsen av bara farten.
(Eller så trycker man på gasen...)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Janken Driver
13 februari 2006 · 2 111 Inlägg

Phaetoon skrev:

Janken skrev:
Sant iofs.Men då ska man ha tur + fatta vad de e som tjuter wink big_smile hehe big_smile

Man får väl koppla den till en polissiren på 120dB eller nått wink
Då lär man iaf vakna till och slänga sig på bromsen av bara farten.
(Eller så trycker man på gasen...)

hehe ja då lär tom hans farfar eller vem de nu var fatta att de e dags o bromsa hehe...efter att man skitit ner sig haha...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang