Varför vinterbil för er med "vanlig bil" ?

Jimm
25 september 2008 · 1 661 Inlägg

decib3L skrev:
Det var väl ändå ett endaste jävla tjat här. Ge mig tillbaka mina 40 minuter av mitt liv.

Hehe, du var inge vidare snabb på att läsa? roll

Senast redigerat av Hardjim (25 september 2008)

decib3L Körv
26 september 2008 · 3 535 Inlägg

Hardjim skrev:

decib3L skrev:
Det var väl ändå ett endaste jävla tjat här. Ge mig tillbaka mina 40 minuter av mitt liv.

Hehe, du var inge vidare snabb på att läsa? roll

Haha, massa annat omkring också smile

Truckdriving Man
MrKerm Avstängd
26 september 2008 · 1 557 Inlägg

Tycker det är skit bra att ni ställer undan era fina bilar på vintern för då blir min fin big_smile
Det ärmycket roligare för oss som har skapligt fina bilar på vintern när alla jättefina är borta smile

Fast det e klart jag tycker att bilar skall användas om det inte är för att dom skall byggas om eller trimmas typ det kan ju va lägligt på vintern tongue

Men tycker att alla andra skall ställa av, ställa in sina fin bilar på vintern så jag får synas lite big_smile

Senast redigerat av MrKerm (26 september 2008)

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
Hellquist
28 september 2008 · 499 Inlägg

JontaK skrev:
Har man lagt ner pengar, energi och kärlek på bilen så är det klart man ska ställa av, vintern sliter men framförallt så är det ju ett j*vla jobb att hålla ordning på lack och liknande när saltbilen har dragit fram.

Mmm.. Det är väl det allting handlar om egentligen. De som har nyare bilar och inte bryr sig kör med dem. Jag tänkte passa på att meka lite med 850n i vinter. Den är ju dessutom framhjulsdriven, det går ju inte köra på vintern. Allt högglanspolerat under huven blir ju fult dessutom. Greppet är ju sämst i regn, hur blir det då med snö?

A_Lindahl Lite överallt..
28 september 2008 · 612 Inlägg

Jag köpte endast 142:an för att ha något att åka i nu under vintern, då golfen saknar lack på vissa ställen och är under arbete..

Då kändes de lika bra att köpa en "lite" äldre bil att åka runt med i vinter, så att man kan ta sej nånstans själv utan att behöva be om skjuts överallt..

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.
Erico_4 Mekaniker
28 september 2008 · 181 Inlägg

va fan jag älskar min bil på vintern finns ingen roligare bil att köra på vintern. Bara att rost skydda ordentilgt tvätta mist 1ggr i veckan , och skall man leka så får det vara stora öppna ytor, men om jag hade haft ekonomi till det så klart man hade haft en andra bil man kunde piskat på vintern smile

Det finns två sätt att göra saker på
Fel sätt och mitt sätt ^^
TRYIT Teddan
28 september 2008 · 2 495 Inlägg

Hellquist skrev:

JontaK skrev:
Har man lagt ner pengar, energi och kärlek på bilen så är det klart man ska ställa av, vintern sliter men framförallt så är det ju ett j*vla jobb att hålla ordning på lack och liknande när saltbilen har dragit fram.

Mmm.. Det är väl det allting handlar om egentligen. De som har nyare bilar och inte bryr sig kör med dem. Jag tänkte passa på att meka lite med 850n i vinter. Den är ju dessutom framhjulsdriven, det går ju inte köra på vintern. Allt högglanspolerat under huven blir ju fult dessutom. Greppet är ju sämst i regn, hur blir det då med snö?

Går det inte att åka framhjulsdrivet på vintern ???

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Ellertz Norrlänning
29 september 2008 · 1 453 Inlägg

Nu har ja äntligen läst igenom allt... och ja blir riktigt förvånad över hur många här som är helt ***** i huvudet... Vissa här som hellre kör nån gammal 240/740 i diket när dom har en V70/ 9-5 som står avställd i garaget. Finns den ingen här som tänker lite på säkerheten? Dom som ställer av krocksäkra bilar som Volvo, Saab och Bmw och liknande kan inte ha mycket innanför pannbenet..

Nu låter ja nog som en moralkärring, men tänk den som sladdar sin 740 in i en barnfamilj.... Visst leker väl även ja också men inte fan gör ja de på allmänna vägar där ja kan riskera andras säkerhet.

Så de som ställer av sina nyare krocksäkra bilar med ESP och liknande är enligt mig inte tillräckligt smarta för att få ha körkort..   

All heder till trådskaparen och r-ted som visar att dom är bra mycket smartare än många andra här.

// Emil

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
SNap3 JapsRacer!
29 september 2008 · 198 Inlägg

Måste hålla med dig där Emil!

Darkie dARKiE
29 september 2008 · 5 031 Inlägg

ställer av endast pga, ombyggnad och reperation av drivlinan. Har vinterdäck till alla bilarna annars.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
R0b1n hej
29 september 2008 · 291 Inlägg

har man inte råd med vinterbil så brukar man köra med sin vanliga smile

END OF THIS!

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!
discokapten Kapten på disco!
29 september 2008 · 1 729 Inlägg

Jag anser fortfarande att kan man inte köra bil på vintern så ska man inte ha körkort...
Jag har full förståelse för dom som kör med en markfrigång på 1-2 cm, vägverket betalar inte för ni ska ploga vägarna, men när man sitter på en vanlig v70/850/s40/9-3/Golf osv så tycker jag det är lite löjligt, jag föredrar att möta bilar med anti-spin och abs osv, när det är halt än en rostig 740 med bakdäck totalt utan dubb som går mer på tvären än rakt fram.

Sen känns det som om trådskaparen verkligen har slagit huvudet på spiken för det är MYCKET bortförklaringar och ursäkter och jag tror inte att han menade det som en diss till er som plockar ner motorn under vintern, det är ju inte så kul att putta runt sin bil, oavsätt väglag.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Daaze Rent A Retard !
29 september 2008 · 674 Inlägg

unsuspected skrev:
kör min bil året om, hur kul som helst!

exakt smile quattro ftw!!

sen om folk är rädda för att sätta bilen hit och dit måste ju vara ett tecken på att dom inte kan anpassa sladden efter deras förmåga, eller ?

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Daaze Rent A Retard !
29 september 2008 · 674 Inlägg

Sharky skrev:
Audi A8 som vinterbil så klart....
Man åker omkring och undrar över varför folk slirar runt och har sig. Sedan när man kommer hem och det inte är plogat så bara mosar man rätt ut i snön.
Sedan jag började köra Quattro så fattar jag inte varför man skall ha nåt annat på vintern.

/Göran

Här har vi en vis man big_smile

rs6:an får lätt komma ut i snön och leka, tycker det är lika kul som min 4 åriga dotter smile

volvon går som conteiner året om, kasta sopper och annat skit tongue

Senast redigerat av Daaze (29 september 2008)

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Instabil Med lem
29 september 2008 · 164 Inlägg

Jag har provat att åka Road runner på vintern men pga allt för mycket vrid och hk så är den extremt svårkörd, den har även en otäck egenskap när den har en Bigblocks motor i fronten .. den understyr extremt mycket .

Så jag får försvara mitt beslut att ha två bilar med att Amerikaner inte kunde bygga muskelbilar som funkar på vintern  (dock är det inget fel på värmen i bilen).

Så min bruks BMW 520 får tjänstgöra på vintern,till och från jobbet  och sist men inte minst när det regnar. Plyman är lurig att köra då också .. man får ha en hel stapel med ägg under gaspedalen... 

Kalla den felbyggd eller oduglig men jag gillar den när det är torra/varma vägar.

Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.
Plymouth Road runner "white shark" (1971)
Edvinoo Hetast Just Nu!
29 september 2008 · 1 355 Inlägg

ja kör fan me min året runt,  de e det ja köpte den för... håller me dom andra kan man inte köra på vintern ska man inte köra alls

Inspiration comes standard
Turbovin Turbo lover
29 september 2008 · 555 Inlägg

Åker runt i min 528 -96 på vintern. Ganska skönt att ha en hyfsat modern bil med antispinn men som ändå är tillräckligt gammal/billig så att man kan skita i den lite halvt. Att åka med finbilen på vintern skulle innebära en tvätt varje dag för mig ungefär. Så petig är jag.

Sen har Subarun ingen underredsbehandling heller och det vore att häda att tynga ner den med det kladdet när den är byggd för att va lätt. BMW:n är garanterat säkrare att sitta i också och skillnaden i komfort är ju sjuk.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
ESTRANDBERG88 Hojmek
29 september 2008 · 748 Inlägg

Finns bra anledningar, nylackad bil, vill inte ha stenskott och saltet är inte min bästa vän. Men som vanligt så ska folk gnälla,  får man inte bestämma själv vad man gör med sin egen bil? big_smile

Navkapsel
17 oktober 2008 · 4 637 Inlägg

r-ted skrev:

Hellquist skrev:

JontaK skrev:
Har man lagt ner pengar, energi och kärlek på bilen så är det klart man ska ställa av, vintern sliter men framförallt så är det ju ett j*vla jobb att hålla ordning på lack och liknande när saltbilen har dragit fram.

Mmm.. Det är väl det allting handlar om egentligen. De som har nyare bilar och inte bryr sig kör med dem. Jag tänkte passa på att meka lite med 850n i vinter. Den är ju dessutom framhjulsdriven, det går ju inte köra på vintern. Allt högglanspolerat under huven blir ju fult dessutom. Greppet är ju sämst i regn, hur blir det då med snö?

Går det inte att åka framhjulsdrivet på vintern ???

En bil med framhjulsdrift är som en tallrik utan mat.

Felax
17 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

Ellertz skrev:
Nu har ja äntligen läst igenom allt... och ja blir riktigt förvånad över hur många här som är helt ***** i huvudet... Vissa här som hellre kör nån gammal 240/740 i diket när dom har en V70/ 9-5 som står avställd i garaget. Finns den ingen här som tänker lite på säkerheten? Dom som ställer av krocksäkra bilar som Volvo, Saab och Bmw och liknande kan inte ha mycket innanför pannbenet..

Nu låter ja nog som en moralkärring, men tänk den som sladdar sin 740 in i en barnfamilj.... Visst leker väl även ja också men inte fan gör ja de på allmänna vägar där ja kan riskera andras säkerhet.

Så de som ställer av sina nyare krocksäkra bilar med ESP och liknande är enligt mig inte tillräckligt smarta för att få ha körkort..   

All heder till trådskaparen och r-ted som visar att dom är bra mycket smartare än många andra här.

// Emil

Så jävla bra skrivet! Jag skulle aldrig i livet hellre köra nån 740 helt utan säkerhet, än min s3 på vintern.. Folk ställer ju av helt vanliga fula bilar, Okej om de handlar om en ferrari eller en redigt ombyggd sak.. men en vanlig s70 med andra fälgar som är chippad typ heheh skrattretande=P

Men are not born - Men are made
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang