Varför vinterbil för er med "vanlig bil" ?

FLindgren
17 oktober 2008 · 5 089 Inlägg

Felax skrev:

Ellertz skrev:
Nu har ja äntligen läst igenom allt... och ja blir riktigt förvånad över hur många här som är helt ***** i huvudet... Vissa här som hellre kör nån gammal 240/740 i diket när dom har en V70/ 9-5 som står avställd i garaget. Finns den ingen här som tänker lite på säkerheten? Dom som ställer av krocksäkra bilar som Volvo, Saab och Bmw och liknande kan inte ha mycket innanför pannbenet..

Nu låter ja nog som en moralkärring, men tänk den som sladdar sin 740 in i en barnfamilj.... Visst leker väl även ja också men inte fan gör ja de på allmänna vägar där ja kan riskera andras säkerhet.

Så de som ställer av sina nyare krocksäkra bilar med ESP och liknande är enligt mig inte tillräckligt smarta för att få ha körkort..   

All heder till trådskaparen och r-ted som visar att dom är bra mycket smartare än många andra här.

// Emil

Så jävla bra skrivet! Jag skulle aldrig i livet hellre köra nån 740 helt utan säkerhet, än min s3 på vintern.. Folk ställer ju av helt vanliga fula bilar, Okej om de handlar om en ferrari eller en redigt ombyggd sak.. men en vanlig s70 med andra fälgar som är chippad typ heheh skrattretande=P

Det är ingen skillnad på en ferrarri och min s70 i mina ögon. fortfarande min ögonsten som jag inte vill förstöra med allt skit som ligger på vägarna och jag vill inte att bilen skall riskera att bli rostig och ful! Är väll inte speciellt svårt att begripa?
Sen vet jag inte vad alla andra tycker men jag har då inte sätt många dom sladdar bland andra bilar o.sv. och riskerar att sladda in i dennadära "barn familjen" oftast står ju alla på en övergiven parkering när barnen skall ligga och sova?

Senast redigerat av FLindgren (17 oktober 2008)

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
17 oktober 2008 · 2 456 Inlägg

hmm  årka bry sig ..... har man råd att ha flera bilar så what the F ...... låt mäniskorna sköta sina bil innehav
utan att tråka ihjäl oss som ställer undan sin bil av vissa orsaker som har betydelse för oss å ej er andra.

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
jocke_gronberg
17 oktober 2008 · 4 586 Inlägg

Blir lite smått retad på jobbet att jag inte har en bil som inte kan köras på vintern.
Men det är väl min ensak ifall jag vill ställa undan min vanliga audi i garaget
6 månader av 12 på ett år

Senast redigerat av jorre83 (17 oktober 2008)

Felax
17 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

jorre83 skrev:
blir lite smått retad på jobbet att jag inte har en bil som inte kan köras på vintern men det är väl min ensak ifall jag vill ställa undan min vanliga audi i garaget 6 månader av 12 på ett år

huh ? hehe liiite svårt att tyda vad du skriver då du inte använder punkter?

Men are not born - Men are made
jocke_gronberg
17 oktober 2008 · 4 586 Inlägg

Felax skrev:

jorre83 skrev:
blir lite smått retad på jobbet att jag inte har en bil som inte kan köras på vintern men det är väl min ensak ifall jag vill ställa undan min vanliga audi i garaget 6 månader av 12 på ett år

huh ? hehe liiite svårt att tyda vad du skriver då du inte använder punkter?

har redigerat lite nu har lite svårt med att sätta dit punkt kan jag hålla med om

så länge jag blir förstodd så tycker jag det är lungt men stavning är inte min starka grej

Senast redigerat av jorre83 (17 oktober 2008)

Felax
17 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

jorre83 skrev:

Felax skrev:

jorre83 skrev:
blir lite smått retad på jobbet att jag inte har en bil som inte kan köras på vintern men det är väl min ensak ifall jag vill ställa undan min vanliga audi i garaget 6 månader av 12 på ett år

huh ? hehe liiite svårt att tyda vad du skriver då du inte använder punkter?

har redigerat lite nu har lite svårt med att sätta dit punkt kan jag hålla med om

så länge jag blir förstodd så tycker jag det är lungt men stavning är inte min starka grej

big_smile hehe nej ja bryr mig inte hur andra stavar så länge ja förstår.. men punkter är rätt bra annars läser man bara på så blir det en salig röra:)

Men are not born - Men are made
Hool
18 oktober 2008 · 1 067 Inlägg

Finbilen i diket = självrisk och meck med försäkringsbolag med mera..

Vinterbilen i diket = Du garvar, sliter upp den ur diket och grovriktar lite med slägga och grävmaskin..  I värsta fall köper man en annan..

Rätt element käre watson

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Opelmadness German cars, quality and beyond
18 oktober 2008 · 8 197 Inlägg

Hehe, här är det nog dyrare vinterbil än finbil. tongue
Tyvärr står finbilen under renovering nu. Men den är billigare än vinterbilen i försäkring iaf. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Opelmadness German cars, quality and beyond
18 oktober 2008 · 8 197 Inlägg

Felax skrev:

Ellertz skrev:
Nu har ja äntligen läst igenom allt... och ja blir riktigt förvånad över hur många här som är helt ***** i huvudet... Vissa här som hellre kör nån gammal 240/740 i diket när dom har en V70/ 9-5 som står avställd i garaget. Finns den ingen här som tänker lite på säkerheten? Dom som ställer av krocksäkra bilar som Volvo, Saab och Bmw och liknande kan inte ha mycket innanför pannbenet..

Nu låter ja nog som en moralkärring, men tänk den som sladdar sin 740 in i en barnfamilj.... Visst leker väl även ja också men inte fan gör ja de på allmänna vägar där ja kan riskera andras säkerhet.

Så de som ställer av sina nyare krocksäkra bilar med ESP och liknande är enligt mig inte tillräckligt smarta för att få ha körkort..   

All heder till trådskaparen och r-ted som visar att dom är bra mycket smartare än många andra här.

// Emil

Så jävla bra skrivet! Jag skulle aldrig i livet hellre köra nån 740 helt utan säkerhet, än min s3 på vintern.. Folk ställer ju av helt vanliga fula bilar, Okej om de handlar om en ferrari eller en redigt ombyggd sak.. men en vanlig s70 med andra fälgar som är chippad typ heheh skrattretande=P

Håller med till 110%. En nyare Volvo t.ex är ju bra mycket smartare att köra med på vintern än en Volvo 200/700/900.
Kanske inte riktigt lika kul för vissa, men mycket säkrare.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
pukan2
18 oktober 2008 · 3 182 Inlägg

Fuckface skrev:

FireTraXX skrev:
Bilar ska användas.
De är byggda för att användas även på vintern, kör skiten.
Blir den rostig så laga det.
Kanar du av vägen in i en stolpe, då har du väl försäkring som täcker det?

Jag hade aldrig lagt mig och rostlagat en nyare bil, hade du kunnat tänka dig att stå på uppfarten och fylla hål med plastic-padding eller svetsa på din Audi?

skulle lätt kunna göra det på min a6.

Rosenqvist
18 oktober 2008 · 147 Inlägg

vad fan stör det er,,,om folk ställer av sin bil på vintern? Har ni inte råd med en bil till? Folk gör väl för fan som de vill......jävla idioti

Audi S4
svinto23
18 oktober 2008 · 132 Inlägg

ja detta måste vara ett I-lands problem... visst är vintern bra för att meka å dyl. å då behöver man en "vinterbil" men för att man har en ny lack, bra blänk vill inte ha stenskott, orkar tvätta bilen ofta, men det går bra att tvätta å polera varje vecka på sommaren? det finns företag som skyddar lacken mot salt/sand/grus/m.m. eller man är rädda att krocka "sladda in i en stolpe<---- inte konstigt att bilförsäkring kostar pengar.
sen att en värdeminskning skulle vara större för att bilen körs på vintern?? ja jösses....
å nä jag har både garage å pengar å flera bilar...

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
18 oktober 2008 · 3 585 Inlägg

Låt folk göra som man vill. Jag ställer av min "finbil" i dagarna för att plocka ner den helt och fortsätta få den finare till nästa år.

DÅ kommer min nya vinterbil in som inte lagt ner så jätte mycket jobb på. bara några kvällar att komma ut och få gå brett i snö slasket.

Har man en bil man är rädd om och har lagt ner extremt mycket tid på så är det inte alltid man är sugen att åka i snöslasket och sladda med den. Jag har inte byggt fel utan jag har byggt den för att den ska rulla på sommaren och inget annat.


Angående värdeminskning så struntar jag i det helt då jag inte ens kommer få tillbaka hälften utav allt jag har lagt ner på bilen om jag skulle sälja den.

Senast redigerat av ToTTeN (18 oktober 2008)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Daaze Rent A Retard !
18 oktober 2008 · 674 Inlägg

Rosenqvist skrev:
vad fan stör det er,,,om folk ställer av sin bil på vintern? Har ni inte råd med en bil till? Folk gör väl för fan som de vill......jävla idioti

vad menas med att inte ha råd ? en 740 kostar väl i skicket att anvädas för en vinter någon/några tusenlappar ? sen trafikförsäkring ? någon hundring ? eller har jag fel ?

kör min rs6 på vintern, skit kul för er som inte visste det tongue och går det sönder = självrisk och vips så va problemet över....


// Siv-Göran

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Invisible Astronaut
18 oktober 2008 · 28 Inlägg

vill man inte köra sin bil på vintern så får man ju skaffa sig en vinterbil elr cykla om man nu känner för att göra det i snö o slask.. själv så kör jag me calibran året om.. är det snö ute och oplogat så kommer jag ingen stans.. då går iaf bussarna fortfarande får man ju hoppas på.. ;-P

(oo=00=oo)
Ellertz Norrlänning
20 oktober 2008 · 1 453 Inlägg

Hool skrev:
Finbilen i diket = självrisk och meck med försäkringsbolag med mera..

Vinterbilen i diket = Du garvar, sliter upp den ur diket och grovriktar lite med slägga och grävmaskin..  I värsta fall köper man en annan..

Rätt element käre watson

Smart grabb du verkar vara...

Vinterbilen i diket = Räddningstjänsten lyfter ur dej ur bilen, du ligger på sjukhuset 6 månader, du får en fin Whiplash skada. Kan med lite tur börja jobba 50% efter ca 10 år...

Finbilen i diket = Du kryper ut bakom airbagen och pungar ut självrisken, och får bilen lagad till exakt som den var innan.

Svårare än så är de inte..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Ellertz Norrlänning
20 oktober 2008 · 1 453 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

Felax skrev:

Ellertz skrev:
Nu har ja äntligen läst igenom allt... och ja blir riktigt förvånad över hur många här som är helt ***** i huvudet... Vissa här som hellre kör nån gammal 240/740 i diket när dom har en V70/ 9-5 som står avställd i garaget. Finns den ingen här som tänker lite på säkerheten? Dom som ställer av krocksäkra bilar som Volvo, Saab och Bmw och liknande kan inte ha mycket innanför pannbenet..

Nu låter ja nog som en moralkärring, men tänk den som sladdar sin 740 in i en barnfamilj.... Visst leker väl även ja också men inte fan gör ja de på allmänna vägar där ja kan riskera andras säkerhet.

Så de som ställer av sina nyare krocksäkra bilar med ESP och liknande är enligt mig inte tillräckligt smarta för att få ha körkort..   

All heder till trådskaparen och r-ted som visar att dom är bra mycket smartare än många andra här.

// Emil

Så jävla bra skrivet! Jag skulle aldrig i livet hellre köra nån 740 helt utan säkerhet, än min s3 på vintern.. Folk ställer ju av helt vanliga fula bilar, Okej om de handlar om en ferrari eller en redigt ombyggd sak.. men en vanlig s70 med andra fälgar som är chippad typ heheh skrattretande=P

Håller med till 110%. En nyare Volvo t.ex är ju bra mycket smartare att köra med på vintern än en Volvo 200/700/900.
Kanske inte riktigt lika kul för vissa, men mycket säkrare.

Jaa precis... En nyare fwd bil med ESP är ju skillnad mellan liv och död, men vissa här värderar bilen mer än livet... tragiskt liv dom verkar ha.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
jocke_gronberg
20 oktober 2008 · 4 586 Inlägg

Varför Ens Starta Denna Värdelösa Tråd Lås Den Nu

TFkarlsson Varningar. 36
20 oktober 2008 · 1 200 Inlägg

jorre83 skrev:
Varför Ens Starta Denna Värdelösa Tråd Lås Den Nu

Varför Ens Skriva Ett Sånt Inlägg När Det Går Att Låta Bli.

OT: Hade det inte vart så att jag skulle sälja sierran hade jag nog ändå ställt av den då den är så pass fräsh i plåten som den är så vore det kul att behålla den så.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
VictorW Medlem 34530
20 oktober 2008 · 908 Inlägg

Ellertz skrev:

Hool skrev:
Finbilen i diket = självrisk och meck med försäkringsbolag med mera..

Vinterbilen i diket = Du garvar, sliter upp den ur diket och grovriktar lite med slägga och grävmaskin..  I värsta fall köper man en annan..

Rätt element käre watson

Smart grabb du verkar vara...

Vinterbilen i diket = Räddningstjänsten lyfter ur dej ur bilen, du ligger på sjukhuset 6 månader, du får en fin Whiplash skada. Kan med lite tur börja jobba 50% efter ca 10 år...

Finbilen i diket = Du kryper ut bakom airbagen och pungar ut självrisken, och får bilen lagad till exakt som den var innan.

Svårare än så är de inte..

Så rätt. Tar hellre att bilen blir utsatt för salt och jag själv åker säkert, istället för att jag blir utsatt för fara och bilen står säkert.

Våga köra samma bil året runt cool

mvh
Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang