Vad ska man välja? Supra vs Mustang

Rinnegan Malleus Malificarum
13 oktober 2008 · 2 401 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Siarnaq - Var det inte du som avgudade Supra förr?

Avguda?
Knappast.


Du kanske borde läsa mellan raderna, jag är så opartisk man blir, jag bara avskyr alla "japanska" fanboys som verkligen tror att japanska bilar är den perfekta bilen. Det är i princip avskyvärt.


Som sagt, jag har inget emot bilarna, bara idioterna som är så insnöade på japanska bilar att dom inte fattar bättre.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
terazzi
13 oktober 2008 ·

Men man kan inte säga nån är bättre än den andra EGENTLIGEN ^^ beror på vad man tycker och ska använda bilen för, få en bil snabb går ju oavsett... bara du har pengar till det och är nåt sådär kunnig wink
Dem mustangerna du snackar om lär inte va gatlegala wink

Men nu blandar jag in massa andra bilar i tråden så kan vi ju se, det finns NA bilar i japan typ 280Z's som kör 9 seks blankt big_smile utan turbo tex..och med gatdäck wink
Det däremot är respekt ingivande, du ska inte behöva 2000 häst för det... och hur hållbart lär det va? en supra tåler ju mer, kanske inte 2000 häst.. men gör du rätt så klarar en 600 hästars supra 10-11sek 402 wink

Men supran är ju en ikon, visst det är mustangen med..
och återigen så handlar det om smaksak..
JA jag backar upp supran lätt.. visst den må va vanlig nu,. men satan vad mycket du får för pengarna.. en bil du lätt plockar 600 häst utan och ens röra motorn ordentligt wink DET KALLAR JAG IAF RESPEKT och just av den anledningen hade jag valt supran..

Gillar mustang sådär, men supra anser jag bättre smile

racefan
13 oktober 2008 · 1 059 Inlägg

haha vänta bara på att tråden skulle bli en pajkastningstråd.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Rinnegan Malleus Malificarum
13 oktober 2008 · 2 401 Inlägg

terazzi skrev:
Men man kan inte säga nån är bättre än den andra EGENTLIGEN ^^ beror på vad man tycker och ska använda bilen för, få en bil snabb går ju oavsett... bara du har pengar till det och är nåt sådär kunnig wink
Dem mustangerna du snackar om lär inte va gatlegala wink

Men nu blandar jag in massa andra bilar i tråden så kan vi ju se, det finns NA bilar i japan typ 280Z's som kör 9 seks blankt big_smile utan turbo tex..och med gatdäck wink
Det däremot är respekt ingivande, du ska inte behöva 2000 häst för det... och hur hållbart lär det va? en supra tåler ju mer, kanske inte 2000 häst.. men gör du rätt så klarar en 600 hästars supra 10-11sek 402 wink

Men supran är ju en ikon, visst det är mustangen med..
och återigen så handlar det om smaksak..
JA jag backar upp supran lätt.. visst den må va vanlig nu,. men satan vad mycket du får för pengarna.. en bil du lätt plockar 600 häst utan och ens röra motorn ordentligt wink DET KALLAR JAG IAF RESPEKT och just av den anledningen hade jag valt supran..

Gillar mustang sådär, men supra anser jag bättre smile

Outlaw Street klassen i USA.

Här er en Dyno peg av Dan Millens gatlegala Mustang som har satt 6.77 som bäst.
http://www.youtube.com/watch?v=W_6OG4xQEjQ

Och här är han påväg till Burger King.
http://www.youtube.com/watch?v=SD65zFt6IiY

I rest my case?


Och en Supra är inte byggd för acceleration, så 10 sekunders repor med bara 600häst är verkligen långsökt egentligen. Och på tal om Datsun 280Z, det finns gatlegala jänkare med sugmotorer i USA som gör låga 8'or. Jag är opartisk, men man kan inte jämföra Äpplen och Päron.

Och man kan inte jämföra hållbarhet och performance gentemot en rak 6'a och en V8'a. Det finns t.ex folk som har slängt på en kompressor på en LS1 utan att ändra något förutom bränsleinsprutningen och har sniffat nära 900 strecket.



Men som sagt, man kan tyvärr inte jämföra äpplen och päron. Amerikanare är oslagbara på acceleration och effekt, då dom är byggda för det. Supra t.ex är byggd för väghållning och toppfart. Dom kan bli lika bra som varandra på vad dom är byggda för, men för det krävs det pengar, och mycket av det.

Senast redigerat av Siarnaq (13 oktober 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Aerodynamik ...
13 oktober 2008 · 7 120 Inlägg

Siarnaq skrev:

Aerodynamik skrev:
Siarnaq - Var det inte du som avgudade Supra förr?

Avguda?
Knappast.


Du kanske borde läsa mellan raderna, jag är så opartisk man blir, jag bara avskyr alla "japanska" fanboys som verkligen tror att japanska bilar är den perfekta bilen. Det är i princip avskyvärt.


Som sagt, jag har inget emot bilarna, bara idioterna som är så insnöade på japanska bilar att dom inte fattar bättre.

När man läser inlägg från dig som är ett par månader gamla så får man en annan uppfattning, men du kanske ändrat dig? smile

Angående resten.. Syftar du på mig eller?

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
13 oktober 2008 · 2 252 Inlägg

enligt mig: Mustangen helt klart, haha nu till ett dåligt exempel: vad är fränast? 1. att få 14åringar på stan att börja drägla som en st.bernads hund ELLER 2. att få gammla gubbar att bryta lårbens halsen och få dom att drömma tillbaka på sin tid när dom gled runt i mustanger o andra muskel bilar?, Jag väljer nr 2 !
Dock är mustangen av nyare modell, Men en Mustang är alltid en Mustang!

Senast redigerat av The_Mechanic (13 oktober 2008)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Rinnegan Malleus Malificarum
13 oktober 2008 · 2 401 Inlägg

Aerodynamik skrev:
När man läser inlägg från dig som är ett par månader gamla så får man en annan uppfattning, men du kanske ändrat dig? smile

Angående resten.. Syftar du på mig eller?

Nej jag syftar inte på dig, men det är lågt att gå med personangrepp i princip när vi sitter och diskuterar något helt annat?

Jag satt i tankarna att köpa en Supra, men med tanke på hur mycket det KOSTAR att klämma ut effekt ur den så gick jag tillbaka och velade mellan andra saker. Jag skulle knappast kalla det avguda. Visst, det är en bra bil men det går inte att jämför äpplen och päron.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
14 oktober 2008 · 1 874 Inlägg

Supra är den tråkigaste sportbilen man kan ha. Mustangen för fan!

Kesler
14 oktober 2008 · 3 650 Inlägg

Supra raggare lol

V10
14 oktober 2008 ·

Siarnaq skrev:

terazzi skrev:
Men man kan inte säga nån är bättre än den andra EGENTLIGEN ^^ beror på vad man tycker och ska använda bilen för, få en bil snabb går ju oavsett... bara du har pengar till det och är nåt sådär kunnig wink
Dem mustangerna du snackar om lär inte va gatlegala wink

Men nu blandar jag in massa andra bilar i tråden så kan vi ju se, det finns NA bilar i japan typ 280Z's som kör 9 seks blankt big_smile utan turbo tex..och med gatdäck wink
Det däremot är respekt ingivande, du ska inte behöva 2000 häst för det... och hur hållbart lär det va? en supra tåler ju mer, kanske inte 2000 häst.. men gör du rätt så klarar en 600 hästars supra 10-11sek 402 wink

Men supran är ju en ikon, visst det är mustangen med..
och återigen så handlar det om smaksak..
JA jag backar upp supran lätt.. visst den må va vanlig nu,. men satan vad mycket du får för pengarna.. en bil du lätt plockar 600 häst utan och ens röra motorn ordentligt wink DET KALLAR JAG IAF RESPEKT och just av den anledningen hade jag valt supran..

Gillar mustang sådär, men supra anser jag bättre smile

Outlaw Street klassen i USA.

Här er en Dyno peg av Dan Millens gatlegala Mustang som har satt 6.77 som bäst.
http://www.youtube.com/watch?v=W_6OG4xQEjQ

Och här är han påväg till Burger King.
http://www.youtube.com/watch?v=SD65zFt6IiY

I rest my case?


Och en Supra är inte byggd för acceleration, så 10 sekunders repor med bara 600häst är verkligen långsökt egentligen. Och på tal om Datsun 280Z, det finns gatlegala jänkare med sugmotorer i USA som gör låga 8'or. Jag är opartisk, men man kan inte jämföra Äpplen och Päron.

Och man kan inte jämföra hållbarhet och performance gentemot en rak 6'a och en V8'a. Det finns t.ex folk som har slängt på en kompressor på en LS1 utan att ändra något förutom bränsleinsprutningen och har sniffat nära 900 strecket.



Men som sagt, man kan tyvärr inte jämföra äpplen och päron. Amerikanare är oslagbara på acceleration och effekt, då dom är byggda för det. Supra t.ex är byggd för väghållning och toppfart. Dom kan bli lika bra som varandra på vad dom är byggda för, men för det krävs det pengar, och mycket av det.

Helt ärligt...kallar du en ren dragbil en "gatbil"?! Detta är en gatbil, som har rekord på både 402 m och toppfartskörning:

229.7 mph vilket innebär 367,52 km/h på Standing Mile, alltså 0-1600 m.

http://www.youtube.com/watch?v=mv5HsmKQw9E

http://www.youtube.com/watch?v=HaKAAxGD … re=related


Här kör den 402 m:

http://www.youtube.com/watch?v=-F7J6O5tnnk


Denna bil har AC, elhissar, original växellåda osv precis som dessa:


*Snabbast är väl "SW" med BoostLogic crew, han fick bilen klar för typ 2 veckor sen och har redan åkt 8.47 @ 281 Km/h ...

*På andra plats ligger BoostLogics fd. Silversupra, var SW som rattade den oxå, den gick 8.49 @ 276 Km/h...

*På tredje plats har vi Darin Dichiara från Titan Racing, han har åkt 8.55 @ 275 Km/h

*På fjärde plats kommer Ryan Woon med sin ganska kända WOTM Supra som har åkt 8.58 @ 280 Km/h

*På femte plats ligger om jag inte missminner mig Ryan's kollega Cody Phillipgs med sin WOTM Supra, och han har åkt 8.80 @ 268 Km/h

*Sen är även andra "profiler" Saad Saad, Jon Pratkanis mfl. nere på 8orna oxå....

------------------------------------------------------
Gemensamt för dessa bilar är att dom har ORGINAL 6-växlade lådor , orginal block osv.osv. Några kör tillochmed med orginal bakaxlar osv.osv....
Dem flesta kör med full inredning , SW's saknar väll baksäte och passagerar säte och samma med BL Supran. Darin kör med full inredning, likaså Ryan Woon.
Bilarna körs på gatan , i samma setup som på racebanan , (kanske inte alltid samma däck dock, vet inte hur det är med soppan heller)...
Ryan åker ju ute och lajjar på gatan då och då som jag förstått det, Darin har ju använt sin som daily driver, och SW låter sin kärring köra bilen ner till köpcentret för att shoppa!
Bilarna är ju tillochmed cleant "stylade" med RMM vingar och läppar etc, riktigt shyssta gatfälgar etc.etc...

Bilarna är alltså i min mening RIKTIGA gatbilar, som åker höga/mitten 8or...

PS. Notera att SW, Bilen som jag länkade som gjorde Standing Mile och slog Ford GT TT b.la och Eddi Bellos Porsche är en bil som killens Fru ibland lånar och åker och handlar med. RESPEKT!!

En Mustang är grym, se bara på andreas Mustang 2002 men alla tycker ju olika. Jag själv föredrar Supran eftersom det varit en dröm sen liten, och det blir förmodligen en Supra när jag byter bil när det nu blir.

terazzi
14 oktober 2008 ·

V10 skrev:

Siarnaq skrev:

terazzi skrev:
Men man kan inte säga nån är bättre än den andra EGENTLIGEN ^^ beror på vad man tycker och ska använda bilen för, få en bil snabb går ju oavsett... bara du har pengar till det och är nåt sådär kunnig wink
Dem mustangerna du snackar om lär inte va gatlegala wink

Men nu blandar jag in massa andra bilar i tråden så kan vi ju se, det finns NA bilar i japan typ 280Z's som kör 9 seks blankt big_smile utan turbo tex..och med gatdäck wink
Det däremot är respekt ingivande, du ska inte behöva 2000 häst för det... och hur hållbart lär det va? en supra tåler ju mer, kanske inte 2000 häst.. men gör du rätt så klarar en 600 hästars supra 10-11sek 402 wink

Men supran är ju en ikon, visst det är mustangen med..
och återigen så handlar det om smaksak..
JA jag backar upp supran lätt.. visst den må va vanlig nu,. men satan vad mycket du får för pengarna.. en bil du lätt plockar 600 häst utan och ens röra motorn ordentligt wink DET KALLAR JAG IAF RESPEKT och just av den anledningen hade jag valt supran..

Gillar mustang sådär, men supra anser jag bättre smile

Outlaw Street klassen i USA.

Här er en Dyno peg av Dan Millens gatlegala Mustang som har satt 6.77 som bäst.
http://www.youtube.com/watch?v=W_6OG4xQEjQ

Och här är han påväg till Burger King.
http://www.youtube.com/watch?v=SD65zFt6IiY

I rest my case?


Och en Supra är inte byggd för acceleration, så 10 sekunders repor med bara 600häst är verkligen långsökt egentligen. Och på tal om Datsun 280Z, det finns gatlegala jänkare med sugmotorer i USA som gör låga 8'or. Jag är opartisk, men man kan inte jämföra Äpplen och Päron.

Och man kan inte jämföra hållbarhet och performance gentemot en rak 6'a och en V8'a. Det finns t.ex folk som har slängt på en kompressor på en LS1 utan att ändra något förutom bränsleinsprutningen och har sniffat nära 900 strecket.



Men som sagt, man kan tyvärr inte jämföra äpplen och päron. Amerikanare är oslagbara på acceleration och effekt, då dom är byggda för det. Supra t.ex är byggd för väghållning och toppfart. Dom kan bli lika bra som varandra på vad dom är byggda för, men för det krävs det pengar, och mycket av det.

Helt ärligt...kallar du en ren dragbil en "gatbil"?! Detta är en gatbil, som har rekord på både 402 m och toppfartskörning:

229.7 mph vilket innebär 367,52 km/h på Standing Mile, alltså 0-1600 m.

http://www.youtube.com/watch?v=mv5HsmKQw9E

http://www.youtube.com/watch?v=HaKAAxGD … re=related


Här kör den 402 m:

http://www.youtube.com/watch?v=-F7J6O5tnnk


Denna bil har AC, elhissar, original växellåda osv precis som dessa:


*Snabbast är väl "SW" med BoostLogic crew, han fick bilen klar för typ 2 veckor sen och har redan åkt 8.47 @ 281 Km/h ...

*På andra plats ligger BoostLogics fd. Silversupra, var SW som rattade den oxå, den gick 8.49 @ 276 Km/h...

*På tredje plats har vi Darin Dichiara från Titan Racing, han har åkt 8.55 @ 275 Km/h

*På fjärde plats kommer Ryan Woon med sin ganska kända WOTM Supra som har åkt 8.58 @ 280 Km/h

*På femte plats ligger om jag inte missminner mig Ryan's kollega Cody Phillipgs med sin WOTM Supra, och han har åkt 8.80 @ 268 Km/h

*Sen är även andra "profiler" Saad Saad, Jon Pratkanis mfl. nere på 8orna oxå....

------------------------------------------------------
Gemensamt för dessa bilar är att dom har ORGINAL 6-växlade lådor , orginal block osv.osv. Några kör tillochmed med orginal bakaxlar osv.osv....
Dem flesta kör med full inredning , SW's saknar väll baksäte och passagerar säte och samma med BL Supran. Darin kör med full inredning, likaså Ryan Woon.
Bilarna körs på gatan , i samma setup som på racebanan , (kanske inte alltid samma däck dock, vet inte hur det är med soppan heller)...
Ryan åker ju ute och lajjar på gatan då och då som jag förstått det, Darin har ju använt sin som daily driver, och SW låter sin kärring köra bilen ner till köpcentret för att shoppa!
Bilarna är ju tillochmed cleant "stylade" med RMM vingar och läppar etc, riktigt shyssta gatfälgar etc.etc...

Bilarna är alltså i min mening RIKTIGA gatbilar, som åker höga/mitten 8or...

PS. Notera att SW, Bilen som jag länkade som gjorde Standing Mile och slog Ford GT TT b.la och Eddi Bellos Porsche är en bil som killens Fru ibland lånar och åker och handlar med. RESPEKT!!

En Mustang är grym, se bara på andreas Mustang 2002 men alla tycker ju olika. Jag själv föredrar Supran eftersom det varit en dröm sen liten, och det blir förmodligen en Supra när jag byter bil när det nu blir.

Precis detta jag menade smile tack V10 ;D
Resonerar likadant som du wink

Sokrates Eliminator
14 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

terazzi skrev:
Men man kan inte säga nån är bättre än den andra EGENTLIGEN ^^ beror på vad man tycker och ska använda bilen för, få en bil snabb går ju oavsett... bara du har pengar till det och är nåt sådär kunnig wink
Dem mustangerna du snackar om lär inte va gatlegala wink

Men nu blandar jag in massa andra bilar i tråden så kan vi ju se, det finns NA bilar i japan typ 280Z's som kör 9 seks blankt big_smile utan turbo tex..och med gatdäck wink
Det däremot är respekt ingivande, du ska inte behöva 2000 häst för det... och hur hållbart lär det va? en supra tåler ju mer, kanske inte 2000 häst.. men gör du rätt så klarar en 600 hästars supra 10-11sek 402 wink

Men supran är ju en ikon, visst det är mustangen med..
och återigen så handlar det om smaksak..
JA jag backar upp supran lätt.. visst den må va vanlig nu,. men satan vad mycket du får för pengarna.. en bil du lätt plockar 600 häst utan och ens röra motorn ordentligt wink DET KALLAR JAG IAF RESPEKT och just av den anledningen hade jag valt supran..

Gillar mustang sådär, men supra anser jag bättre smile

Ikon?, när blev den det? Är väl en plastraket i mängden, inget jag skulle vända mig efter.
Mustang -05 och framåt är en reinkarnerad ikon från -67.

/Tommy

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Muttley
14 oktober 2008 ·

terazzi skrev:
Men man kan inte säga nån är bättre än den andra EGENTLIGEN ^^ beror på vad man tycker och ska använda bilen för, få en bil snabb går ju oavsett... bara du har pengar till det och är nåt sådär kunnig wink
Dem mustangerna du snackar om lär inte va gatlegala wink

Men nu blandar jag in massa andra bilar i tråden så kan vi ju se, det finns NA bilar i japan typ 280Z's som kör 9 seks blankt big_smile utan turbo tex..och med gatdäck wink
Det däremot är respekt ingivande, du ska inte behöva 2000 häst för det... och hur hållbart lär det va? en supra tåler ju mer, kanske inte 2000 häst.. men gör du rätt så klarar en 600 hästars supra 10-11sek 402 wink

Men supran är ju en ikon, visst det är mustangen med..
och återigen så handlar det om smaksak..
JA jag backar upp supran lätt.. visst den må va vanlig nu,. men satan vad mycket du får för pengarna.. en bil du lätt plockar 600 häst utan och ens röra motorn ordentligt wink DET KALLAR JAG IAF RESPEKT och just av den anledningen hade jag valt supran..

Gillar mustang sådär, men supra anser jag bättre smile

att supra var ikon var nått nytt, kanske för alla pojkspolingarna. mustanger har ju mer respekt för folk som verkligen håller på med bilar:)  supran tillverkas inte mer men de gör mustangen.
jag vet inte när de började tillverka mustanger men de är väl minst 30 år sedan??? de kallar jag dock ikon då en bilmodell har varit med så länge och fortfarande tillverkas.

vad jag fått erfara är supra enbart dyrt som fan. dyra att skruva med. dyra att äga och dyra att köra.
amerikanare har ju ändå rätt billiga reservdelar.

emilwenliden
14 oktober 2008 · 44 Inlägg

jag skulle säga en supra rätt av! toyota är enormt service inriktade och kan ordna fram precis vilken liten motor detalj eller inrednings detalj som helst! hjälper till med precis allt!
bilen slutades tillverkas 01-02 och vad det skulle ha för betydelse egentligen har jag ingen aning om?!
dyr.. nja.. inte dyrare än en ford, inte dyrare än en nissan...! (you get the point)

har dessutom två kompisar som har en mustang, och båda säger att det är smeck, precis som det alltid varit på fordar! ska man ha en nyare mustang.. alltså inte någon av dom gamla klassikerna så går dom inte att mecka med själv! allting är elektroniskt och är bara en kåpa under huven! ska man då jämföra med supran så är det fortfarande teknologi i högsta klass och allting går att mecka själv, för det går med den generationens bilar!
alltså blir det inte dyrare på något sätt med en supra än en mustang!

själva bilen i sig, JAG ÄLSKAR mustangen... inget snack om det.. men äger en supra.... just för några av dom argumenten ovan!

bilen är långt ifrån dyr att köra iheller.. för.. vilken bil dricker inte efter hur man kör?
och man kan LÄTT plocka ut 400 pollar genom att plocka bort strypnignarna på avgassystemet, höjer laddtrycket och om man vill en större ic....! ska man ha allt så hamnar inte det på mer än nån tusing...! billigare och roligare kan man inte få det helt enkelt!

sen det här med plastraket... vaaaa????
köp en corvette och få en plastraket, fronta en volvo v70 med en supra så kommer det se ut som att volvon vore en lite ww polo typ!
vet man inte vad man snackar om ska man inte ta upp det.....

Felax
14 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

Att säga att gamla muskelbilar är för män och japanska bilar är för pojkar är ju bara a ja vet inte vad.. tycker japanska bilar är bra mycket manligare och snyggare än stålklumpar. Jag hade valt supran oavsett om många tycker det är en vanlig bil, hur ni nu kan tycka det?
Mustangen är ful som stryk tycker jag, enda vettiga amerikanska bilarna som är nya är ju chargern och den camaron i transfomers, amerika skämmer ju bara ut sig med sina "designers"..

Men are not born - Men are made
Felax
14 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

Lovesupercars skrev:

tkd_rille skrev:
hur gammal är du trådskaparn?. har du blivit en mogen man och vet var den hänger så väljer du manliga v8.  alla smågrabbar som raggar på fjortisbrudar väljer en supra i jämförelse.

liksom, du kan ha otur, du kan få skruva hur mycket som helst bara för att få köra lite. sen om du inte vill skruva på en supra så får du kanske lägga 300 tusen för att vara på den säkra sidan.
sen en mustang är manligare och du har ett riktigt ljud. du har gott om plats för dig själv.


supra är lite feminim tycker jag bara helt enkelt. de är ju mesigt med turbos när man kan köra v8 wink

Håller med dig till 100%

Har du hjärna köper du dig en riktigt bil (Mustang i detta fall). Men vill du ragga fjortisar, och dunka raven musik kan du ju köpa dig en toys N rus bil! lol

Är de därför alla småflickor tycka raggare är jobbiga i sina gamla amerikanska bilar som kör efter och visslar på dem? Men vänta de va ju tvärt om va du skrev! där ser man hihi

Men are not born - Men are made
Muttley
14 oktober 2008 ·

Felax skrev:

Lovesupercars skrev:

tkd_rille skrev:
hur gammal är du trådskaparn?. har du blivit en mogen man och vet var den hänger så väljer du manliga v8.  alla smågrabbar som raggar på fjortisbrudar väljer en supra i jämförelse.

liksom, du kan ha otur, du kan få skruva hur mycket som helst bara för att få köra lite. sen om du inte vill skruva på en supra så får du kanske lägga 300 tusen för att vara på den säkra sidan.
sen en mustang är manligare och du har ett riktigt ljud. du har gott om plats för dig själv.


supra är lite feminim tycker jag bara helt enkelt. de är ju mesigt med turbos när man kan köra v8 wink

Håller med dig till 100%

Har du hjärna köper du dig en riktigt bil (Mustang i detta fall). Men vill du ragga fjortisar, och dunka raven musik kan du ju köpa dig en toys N rus bil! lol

Är de därför alla småflickor tycka raggare är jobbiga i sina gamla amerikanska bilar som kör efter och visslar på dem? Men vänta de va ju tvärt om va du skrev! där ser man hihi

men de är skrotbilarna raggarna åker i. har man pengar och lägger typ 200 tusen på en amerikanare så åker man oftast inte runt i bilen och visslar på småflickor. 

jag själv tycker alla japanska bilar med överstora japsdämpare på sina 140 hks bilar är skitjobbiga när de kör förbi mig på nätterna när jag ska sova ??. speciellt jobbigt på sommaren då de kommer från helsingoborg när de är stora dar där.

Felax
14 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

tkd_rille skrev:

Felax skrev:

Lovesupercars skrev:

Håller med dig till 100%

Har du hjärna köper du dig en riktigt bil (Mustang i detta fall). Men vill du ragga fjortisar, och dunka raven musik kan du ju köpa dig en toys N rus bil! lol

Är de därför alla småflickor tycka raggare är jobbiga i sina gamla amerikanska bilar som kör efter och visslar på dem? Men vänta de va ju tvärt om va du skrev! där ser man hihi

men de är skrotbilarna raggarna åker i. har man pengar och lägger typ 200 tusen på en amerikanare så åker man oftast inte runt i bilen och visslar på småflickor. 

jag själv tycker alla japanska bilar med överstora japsdämpare på sina 140 hks bilar är skitjobbiga när de kör förbi mig på nätterna när jag ska sova ??. speciellt jobbigt på sommaren då de kommer från helsingoborg när de är stora dar där.

Okej håller med, tror du en kille i en skitfräsch supra eller skyline raggar fjortisar? Nää de är tattare i gamla civicar isf.. som precis fått körkort!

jag hatar också dom bilarna och förstår inte varför i herrans namn dom sätter på såna monsterdämpare. Har själv haft jappsdämpare fast med fler dämpare så de lät inte speciellt högt, sen lät den inte mer än vad den gick heller. Så där får ja säga vad jag vill=)
Sen stör jag mig även på bilar som ska ha masssa utblås till ingen nytta alls, tex m3 e46, de är en rad motor ändå har den 4(?) utblås ? Finns bilar med 1000hk som klarar sig med en.. nu hör inte de hemma här men jaja

Men are not born - Men are made
n0jas OEM <3
14 oktober 2008 · 194 Inlägg

hade utan tveckan kört på en GT500! Supra är roliga och potenta bilar dock mycket vanliga nu för tiden och vem vill va en i mängden bara? Finns väl inget härligare än V8 och kompressor i mitt tycke, supra 6:orna låter gott som fan med, särsklidt med singelkit, men de är för vanliga och de flesta i sverige har provat de mesta med dom redan!

These days ♪♫
TurbOla Reservdansk
14 oktober 2008 · 6 271 Inlägg

emilwenliden skrev:
sen det här med plastraket... vaaaa????
köp en corvette och få en plastraket, fronta en volvo v70 med en supra så kommer det se ut som att volvon vore en lite ww polo typ!
vet man inte vad man snackar om ska man inte ta upp det.....

Jag har varit med om en olycka med en 850 som voltade över vägen och ut i grenen, och bilen lade sig på taket.
Fick ett jack över ögonbrynet, och ett igenmurat öga, annars kunde jag gå ur bilen oskadd.
850, som V70 är baserad på, fick pris på 90-talet för världens säkraste bil, och jag skulle tro att V70 har många fler säkerhetsgrejer än 850, men dom är gjorda för att vara mjuka för att ta upp smällen, jämfört med supran (som du tar upp) som kommer att ge dig whiplash-skador just för att den är så jävla hård.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang