Vad ska man välja? Supra vs Mustang

Digital_Kicker
14 oktober 2008 · 3 721 Inlägg

mustang!

Felax
14 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

Lovesupercars skrev:
Kortfattat: Räkna ihop antalet röster på Mustang. Och räkna ihop antalet röster på Supra!

Vem vinner: Jo Mustang. Kan jag fan förstå, för där behöver man inte sätta på japsdämpare parkbänksvinge och högtalarsystem för 20 000kr, Typiskt er riskoks frälsta att ni har sånt behov av att få lite uppmärksamhet. Mustangen är perfekt som den är!

Egentligen är jag ett Ferrari-fan, men tycker om amerikanskt med smile

En dag lär ni japs frälsta kommer ut ur garderoben och inse vad det är som gäller, för har ni någon gång sett en man på över 35år köra en trimmar supra osv? smile Kanske några enstaka stackare men dom räknas inte.

När ni har mognat till så inser ni vad det är som gäller!

Over and out!

Och du har redan kommit ut ur garderoben eller vadå? Tror inte vi japsgillande vill komma ut ur garderoben.. kanske har med de att göra att nån tyckte supra såg feminin ut? Ser mustang manlig ut då? O den tycker ni är fin.. hehe du har rätt bannemig=)
För du vet väl va de betyder att äntligen komma ut ur garderoben?

Senast redigerat av Felax (14 oktober 2008)

Men are not born - Men are made
emilwenliden
14 oktober 2008 · 44 Inlägg

TurbOla skrev:

emilwenliden skrev:
sen det här med plastraket... vaaaa????
köp en corvette och få en plastraket, fronta en volvo v70 med en supra så kommer det se ut som att volvon vore en lite ww polo typ!
vet man inte vad man snackar om ska man inte ta upp det.....

Jag har varit med om en olycka med en 850 som voltade över vägen och ut i grenen, och bilen lade sig på taket.
Fick ett jack över ögonbrynet, och ett igenmurat öga, annars kunde jag gå ur bilen oskadd.
850, som V70 är baserad på, fick pris på 90-talet för världens säkraste bil, och jag skulle tro att V70 har många fler säkerhetsgrejer än 850, men dom är gjorda för att vara mjuka för att ta upp smällen, jämfört med supran (som du tar upp) som kommer att ge dig whiplash-skador just för att den är så jävla hård.

ja men du överlever iaf....
volta kan man överleva med vilken bil som helst.. en jävla ford kaa om det skulle vara så! men snackade om att fronta..

emilwenliden
14 oktober 2008 · 44 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Supra är den tråkigaste sportbilen man kan ha. Mustangen för fan!

då har du aldrig ägt en supra....

wrcjohn
14 oktober 2008 · 71 Inlägg

Janken skrev:

tkd_rille skrev:

Janken skrev:

Inget ljud enligt dig nej.

Gillar båda bilarna. Dock hade jag valt supran.

Mr.Turbo, är du lite ledsen över att de inte tog med en musse i filmerna eller var gällde påhoppet mot alla som gillar japs? haha.

MVH Janken

nej man kan ju inte vara ledsen för att de inte tog med mussen i ff ?? de hade ju förstört en muss totalt. smile för att ff är en löjlig fjortis film wink den är bara ett tidsfördriv.

nej du vet de tar ju med mustanger i filmer där de är med riktigt bra och äldre skådespelare istället wink.

tänk dig de låter baaaaaaaammm baaaaaam baaam  200 gånger på en sträcka på 1 mil med fast & furios de måste betyda dåliga växellådor och dålig motor om man måste växla så många gånger big_smile

de mest manliga i fast & furios var ju när amerikanarna kom fram så blev de bättre ljud :L)
dock i tokyo drift förstörde de amerikanaren totalt genokm att lägga i en getingmotor.

Trodde inte jag skulle behöva skriva att det var ganska ironiskt skrivet av mig.
Angående f&f... Men tydligen nödvändigt...

Och ja det är en musse med i tokyo drift. men nu var det ettan jag åsyftade. Där de bygger just en supra.

Bil som bil, folk som folk alla har vi olika smaker

emilwenliden
14 oktober 2008 · 44 Inlägg

tkd_rille skrev:

Felax skrev:

Lovesupercars skrev:

Håller med dig till 100%

Har du hjärna köper du dig en riktigt bil (Mustang i detta fall). Men vill du ragga fjortisar, och dunka raven musik kan du ju köpa dig en toys N rus bil! lol

Är de därför alla småflickor tycka raggare är jobbiga i sina gamla amerikanska bilar som kör efter och visslar på dem? Men vänta de va ju tvärt om va du skrev! där ser man hihi

men de är skrotbilarna raggarna åker i. har man pengar och lägger typ 200 tusen på en amerikanare så åker man oftast inte runt i bilen och visslar på småflickor. 

jag själv tycker alla japanska bilar med överstora japsdämpare på sina 140 hks bilar är skitjobbiga när de kör förbi mig på nätterna när jag ska sova ??. speciellt jobbigt på sommaren då de kommer från helsingoborg när de är stora dar där.

haha vi snackar inte om japsare med 140 hk och överdrivna dämpare! snackar om en supra...
alla som gnäller på supran här kör förmodligen en volvo 740 och är bara griniga för att dom inte har en själv smile

TurbOla Reservdansk
14 oktober 2008 · 6 271 Inlägg

emilwenliden skrev:
ja men du överlever iaf....
volta kan man överleva med vilken bil som helst.. en jävla ford kaa om det skulle vara så! men snackade om att fronta..

Det var därför jag skrev att Volvos bilar är så mjuka. smile
En hård bil = whiplashskador, en mjuk bil förstörs förvisso lättare, men tar upp smällen så otroligt mycket bättre än en "hård" bil, som ger desto mer skador åt förare/passagerare.
Spelar ingen roll hur många bälten eller airbags du har, för att ta ett exempel:

Om du skulle släppas från 3m höjd, rakt ner, skulle du helst sitta i en sån där gummisäck med massa kulor i, eller en valfri pinnstol? tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Muttley
14 oktober 2008 ·

Lovesupercars skrev:
Kortfattat: Räkna ihop antalet röster på Mustang. Och räkna ihop antalet röster på Supra!

Vem vinner: Jo Mustang. Kan jag fan förstå, för där behöver man inte sätta på japsdämpare parkbänksvinge och högtalarsystem för 20 000kr, Typiskt er riskoks frälsta att ni har sånt behov av att få lite uppmärksamhet. Mustangen är perfekt som den är!

Egentligen är jag ett Ferrari-fan, men tycker om amerikanskt med smile

En dag lär ni japs frälsta kommer ut ur garderoben och inse vad det är som gäller, för har ni någon gång sett en man på över 35år köra en trimmar supra osv? smile Kanske några enstaka stackare men dom räknas inte.

När ni har mognat till så inser ni vad det är som gäller!

Over and out!

haha min morbror smile men han har vuxit till sig och ska sälja sin supra för han tycker de är otroligt tråkigt nu när alla snorvalpar kör runt med sådana bilar med smile

Muttley
14 oktober 2008 ·

emilwenliden skrev:

tkd_rille skrev:

Felax skrev:

Är de därför alla småflickor tycka raggare är jobbiga i sina gamla amerikanska bilar som kör efter och visslar på dem? Men vänta de va ju tvärt om va du skrev! där ser man hihi

men de är skrotbilarna raggarna åker i. har man pengar och lägger typ 200 tusen på en amerikanare så åker man oftast inte runt i bilen och visslar på småflickor. 

jag själv tycker alla japanska bilar med överstora japsdämpare på sina 140 hks bilar är skitjobbiga när de kör förbi mig på nätterna när jag ska sova ??. speciellt jobbigt på sommaren då de kommer från helsingoborg när de är stora dar där.

haha vi snackar inte om japsare med 140 hk och överdrivna dämpare! snackar om en supra...
alla som gnäller på supran här kör förmodligen en volvo 740 och är bara griniga för att dom inte har en själv smile

jag kör inte 740, och jag är inte grinig för jag inte har en själv smile. har något som är snabbare än en vanlig supra;) som är en roligare leksak.
men alla supror har överdrivna dämpare och de kör oftast utan kat på de med.
tycker supra är en totalt överskattad bil då de finns bättre bilar smile

camaro67 Meister
14 oktober 2008 · 6 763 Inlägg

Köp en skyline istället tongue Eller en Corvette. De andra två är så överskattade tongue Gissa om någon kommer att hugga på de här inlägget tongue

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
wetese
14 oktober 2008 · 655 Inlägg

Skulle lätt valt en supra:)

Aern
14 oktober 2008 · 457 Inlägg

Jag gör det direkt! Både Supran och Corvetten är plastraketer! Corvetten har blivit en riktig racerpulka. Tråkigt, eftersom dem är så brutal. Men när man är Ford-fantast så är det fortfarande Mustangen som gäller! wink

Attenator
14 oktober 2008 · 404 Inlägg

Om du tycker om att köra bil aktivt så köp supran, gillar du att glida runt definitivt mustangen.

BMW 2002 (1972)
T5-Gajjan
14 oktober 2008 · 166 Inlägg

Tycker supra de är lite roligare bil och drifta osv! men jag skulle hellre ta mustangen om de var en gammal 67 shelby osv

Rinnegan Malleus Malificarum
14 oktober 2008 · 2 401 Inlägg

V10 skrev:
Helt ärligt...kallar du en ren dragbil en "gatbil"?! Detta är en gatbil, som har rekord på både 402 m och toppfartskörning:

229.7 mph vilket innebär 367,52 km/h på Standing Mile, alltså 0-1600 m.

http://www.youtube.com/watch?v=mv5HsmKQw9E

http://www.youtube.com/watch?v=HaKAAxGD … re=related


Här kör den 402 m:

http://www.youtube.com/watch?v=-F7J6O5tnnk


Denna bil har AC, elhissar, original växellåda osv precis som dessa:


*Snabbast är väl "SW" med BoostLogic crew, han fick bilen klar för typ 2 veckor sen och har redan åkt 8.47 @ 281 Km/h ...

*På andra plats ligger BoostLogics fd. Silversupra, var SW som rattade den oxå, den gick 8.49 @ 276 Km/h...

*På tredje plats har vi Darin Dichiara från Titan Racing, han har åkt 8.55 @ 275 Km/h

*På fjärde plats kommer Ryan Woon med sin ganska kända WOTM Supra som har åkt 8.58 @ 280 Km/h

*På femte plats ligger om jag inte missminner mig Ryan's kollega Cody Phillipgs med sin WOTM Supra, och han har åkt 8.80 @ 268 Km/h

*Sen är även andra "profiler" Saad Saad, Jon Pratkanis mfl. nere på 8orna oxå....

------------------------------------------------------
Gemensamt för dessa bilar är att dom har ORGINAL 6-växlade lådor , orginal block osv.osv. Några kör tillochmed med orginal bakaxlar osv.osv....
Dem flesta kör med full inredning , SW's saknar väll baksäte och passagerar säte och samma med BL Supran. Darin kör med full inredning, likaså Ryan Woon.
Bilarna körs på gatan , i samma setup som på racebanan , (kanske inte alltid samma däck dock, vet inte hur det är med soppan heller)...
Ryan åker ju ute och lajjar på gatan då och då som jag förstått det, Darin har ju använt sin som daily driver, och SW låter sin kärring köra bilen ner till köpcentret för att shoppa!
Bilarna är ju tillochmed cleant "stylade" med RMM vingar och läppar etc, riktigt shyssta gatfälgar etc.etc...

Bilarna är alltså i min mening RIKTIGA gatbilar, som åker höga/mitten 8or...

PS. Notera att SW, Bilen som jag länkade som gjorde Standing Mile och slog Ford GT TT b.la och Eddi Bellos Porsche är en bil som killens Fru ibland lånar och åker och handlar med. RESPEKT!!

En Mustang är grym, se bara på andreas Mustang 2002 men alla tycker ju olika. Jag själv föredrar Supran eftersom det varit en dröm sen liten, och det blir förmodligen en Supra när jag byter bil när det nu blir.

Haha rent ärligt, fy fan vad defensiv du blev då. smile Den är gatreggad, gatlegal och körs på gatan. Punkt slut.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
New_Kid
14 oktober 2008 · 8 Inlägg

Köp Mustang är toknöjd med min glidarbil smile

Men som sagt provkör båda bilarna så får du ju känna efter vilken du tycker känns bäst, det är ju det som räknas inte vad andra tycker.

Senast redigerat av New_Kid (14 oktober 2008)

_Wallis_
14 oktober 2008 · 4 506 Inlägg
Kan du andas kan du dö.
Turbomatte Lackerare/Rekondare
14 oktober 2008 · 834 Inlägg

Sokrates skrev:

terazzi skrev:
Men man kan inte säga nån är bättre än den andra EGENTLIGEN ^^ beror på vad man tycker och ska använda bilen för, få en bil snabb går ju oavsett... bara du har pengar till det och är nåt sådär kunnig wink
Dem mustangerna du snackar om lär inte va gatlegala wink

Men nu blandar jag in massa andra bilar i tråden så kan vi ju se, det finns NA bilar i japan typ 280Z's som kör 9 seks blankt big_smile utan turbo tex..och med gatdäck wink
Det däremot är respekt ingivande, du ska inte behöva 2000 häst för det... och hur hållbart lär det va? en supra tåler ju mer, kanske inte 2000 häst.. men gör du rätt så klarar en 600 hästars supra 10-11sek 402 wink

Men supran är ju en ikon, visst det är mustangen med..
och återigen så handlar det om smaksak..
JA jag backar upp supran lätt.. visst den må va vanlig nu,. men satan vad mycket du får för pengarna.. en bil du lätt plockar 600 häst utan och ens röra motorn ordentligt wink DET KALLAR JAG IAF RESPEKT och just av den anledningen hade jag valt supran..

Gillar mustang sådär, men supra anser jag bättre smile

Ikon?, när blev den det? Är väl en plastraket i mängden, inget jag skulle vända mig efter.
Mustang -05 och framåt är en reinkarnerad ikon från -67.

/Tommy

Nu blev jag fundersam här


Du kallar supran plast raket. Vet du hur mycket plast det sitter på nya mustangen? Rätt mycket mer än på supran vill jag lova!

Rille0
14 oktober 2008 · 2 021 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Supra är den tråkigaste sportbilen man kan ha. Mustangen för fan!

Du verkar veta mycket

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
MrTurbo Better than God \o/
14 oktober 2008 · 1 883 Inlägg

MickeMys skrev:
Men smaken är som baken, man äger/kör det man vill...!

Helt rätt, helt rätt...

Felax skrev:
... tycker japanska bilar är bra mycket manligare och snyggare än stålklumpar.

Oj, här häver vi ur oss fördomar. wink

Stålklumpar? En sådan där sak som "plastrakets-fanatiker" med noll koll ofta använder sig av. Min Musse väger knappt 1400kg, med bensin och mig i...  Måste vara tung plast i de där japanerna,  smile


tkd_rille skrev:
... de är ju mesigt med turbos när man kan köra v8 wink

Nej nej. V8 MED turbos är ju sjukt manligt!

tkd_rille skrev:
...men de är skrotbilarna raggarna åker i. har man pengar och lägger typ 200 tusen på en amerikanare så åker man oftast inte runt i bilen och visslar på småflickor.

Precis, nu skall vi inte blanda äpplen och päron.  Skulle ju vara som att säga till alla ägare av en japansk bil att de kör en gammal Starlet. Det är inte bara skillnad på bilarna utan även ägarna, med vissa (få) undantag då. 

camaro67 skrev:
Köp en skyline istället tongue Eller en Corvette. De andra två är så överskattade tongue Gissa om någon kommer att hugga på de här inlägget tongue

Vadå hugga?! roll Blanda in annat skrot nu, Gambia Motors är la snart till salu på E-bay för $0.99. smile

Attenator skrev:
Om du tycker om att köra bil aktivt så köp supran, gillar du att glida runt definitivt mustangen.

Ehe? Om man vill göra båda delarna köper man en mustang menar du?


T5-Gajjan skrev:
Tycker supra de är lite roligare bil och drifta osv! men jag skulle hellre ta mustangen om de var en gammal 67 shelby osv

Hur många Supror har du driftat med?

En bonusbild;

http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/219181111.jpg

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang