trycka igenom LMM eller ???

dasse
12 oktober 2008 · 74 Inlägg

har funderingar kring varför man oftast har lmm innan turbon å varför man inte trycker igenom den??

tacksam för förklaringar å vad som är bäst.

absolute_teddan
12 oktober 2008 · 247 Inlägg

dasse skrev:
har funderingar kring varför man oftast har lmm innan turbon å varför man inte trycker igenom den??

tacksam för förklaringar å vad som är bäst.

vad jag vet så tror jag inte lmm skulle må bra av det eftersom det är lite varmare där och bra mycket mer tryck där. annars så finns det folk som har haft lmm efter turbo, tror det har fungerat

mrbuggy Entreprenör
12 oktober 2008 · 1 784 Inlägg

dasse skrev:
har funderingar kring varför man oftast har lmm innan turbon å varför man inte trycker igenom den??

tacksam för förklaringar å vad som är bäst.

Varför skulle man inte ha den före då... wink

dasse
12 oktober 2008 · 74 Inlägg

absolute_teddan skrev:

dasse skrev:
har funderingar kring varför man oftast har lmm innan turbon å varför man inte trycker igenom den??

tacksam för förklaringar å vad som är bäst.

vad jag vet så tror jag inte lmm skulle må bra av det eftersom det är lite varmare där och bra mycket mer tryck där. annars så finns det folk som har haft lmm efter turbo, tror det har fungerat

jo precis de med trycket jag funderat på å...........men många brukar sätta på lm från bmw när dom trycker igenom den för dom har bäst å mesta stryktåliga lmm.Blir de skilnnad med effekt om man trycker igenom lmm??

absolute_teddan
12 oktober 2008 · 247 Inlägg

dasse skrev:

absolute_teddan skrev:

dasse skrev:
har funderingar kring varför man oftast har lmm innan turbon å varför man inte trycker igenom den??

tacksam för förklaringar å vad som är bäst.

vad jag vet så tror jag inte lmm skulle må bra av det eftersom det är lite varmare där och bra mycket mer tryck där. annars så finns det folk som har haft lmm efter turbo, tror det har fungerat

jo precis de med trycket jag funderat på å...........men många brukar sätta på lm från bmw när dom trycker igenom den för dom har bäst å mesta stryktåliga lmm.Blir de skilnnad med effekt om man trycker igenom lmm??

beror på om den kommer ge lika värden på trycksidan som sugsidan, gör den det så kan det inte bli någon effekt förlust

JontaK
12 oktober 2008 · 174 Inlägg

Som jag förstått det är många luftmassamätarens funktion baserad på att luften passerar glödtrådarna i ett icke turbulent tillstånd och från rätt vinkel.
Därav massa resonanslådor och grejor innan original filterbox samt vinklat rör med uppmätt diameter in i mätaren.
Att ha LMM efter turbon innebär en snabbare, varmare och otroligt mycket mer turbulent luftström som borde innebära att LMM inte kan mäta upp luften som det bör.
Skriver detta baserat på min erfarenhet/kunskap av Nissan 200sx och Subaru Impreza LMM's, det kan finnas dom som klarar av att vara placerade efter turbon.

Subaru Legacy GT spec B "Twin Turbo RFRB" (1999)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
12 oktober 2008 · 6 170 Inlägg

Folk brukar väl sätta LMM efter turbon för att kunna sätta öppen dump på LMM-system.

Vet bla ett flertal saab-åkare (T7 med LMM = öppen dump är ajja bajja) som satt LMM på trycksidan istället bara för att kunna använda öppen dump.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang