Kompressor lr stor fälgar?

Germax
2 november 2008 · 12 086 Inlägg

Jag kan inte bestämma mig, för idag wink
Jag tillhör de som är mkt känsliga för yttre påverkan, tex ser jag 500hk vill jag ha det, ser jag 20" krom vill jag hade. Jag försöker va realist sågott de går utöver det.

Till saken..
Jag har gått i båda tankarna att kompressormata min 540 och att gå upp i storlek på fälgarna, jag har inte råd med båda, vad ska jag göra?

Jag tänker såhär, jag måste ha bilen minst ett år till då jag lagt ner så mkt pengar på den. Och jag tänkeri nte åka ett helt år med en bil utan att göra något kul med den tongue
Sen tror jag även jag kan få lite mer för bilen om de sitter kompressor på den, tänker jag rätt?
En 540 E34 är inte värd ett skit idag, jag får aldrig tillbax änns hälften vad jag lagt ut på den. Med kompressor kanske jag får ut lite mer.

Stora fälgar är ganska simpelt och inte svårdefinierat, 20" 10" breda bak.. de va det, ca 20K.

Kompressor har jag tänkt liten pump Eaton M90, egenbyggt insug, Ingen IC, lågt ladd; 0.3-0.5 med betoning på bra tryck i botten. Orginal spridare ev ett par extraspridare, piggybackstyrning. Vi pratar ca 10-12K
Kompressorn kommer alltså sitta på (läs över) motorn, med original BMW kåpa över, det kommer knapp synas.

Vad säger ni? lr rättare sagt, vad är rimligast.

Volvo_Mannen Volvoskadad
2 november 2008 · 6 017 Inlägg

effekt är ju alltid kul! big_smile

Jonas
AppeN
2 november 2008 · 172 Inlägg

Kompressor! smile

FLindgren
2 november 2008 · 5 089 Inlägg

självklart kompressor eller ska du bara stå på en parkering och glänsa?wink

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Brandis Diktator
2 november 2008 · 968 Inlägg

kompressor, mer manligt att dra folk, än att bara kunna stå och posa

Hockeyfrillan
2 november 2008 · 277 Inlägg

V8 och kompressor är aldrig fel wink

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
2 november 2008 · 3 404 Inlägg

Kompressor alla dagar wink 20" blir bara fult, de som sitter på nu räcker mer än väl!

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Wee
2 november 2008 · 501 Inlägg

Kompressor, fina fälgar har du redan.

OBS: Ironi
Grundstrom Nismo
2 november 2008 · 758 Inlägg

Lätt kompressor ;D

patrik79
2 november 2008 · 782 Inlägg

Det finns m90 kompressorer för småpengar på ebay.com och köper du fälgar och däck från usa också så kommer dom inte kosta mycket mer än du får för dina gamla fälgar o däck så du har nog råd med båda om du handlar rätt.

Personligen skulle jag inte göra något då kompressor kan skapa rätt stora problem att få dit samt du kan få värmeproblem om du inte bygger om kylare m.m
Stora fälgar ser ganska löjligt ut, sätt dej en stund och kolla på din bil om det verkligen är värt att få bilen att se högre ut samt går du upp i höjd så kommer dom inte se lika breda ut.

iDanne
2 november 2008 · 25 Inlägg

Jag skulle valt kompressorn.

Fälgarna du har nu ser enligt mig mycket bättre ut än ett par 20" kromfälgar. Men däremot så kan du ju alltid sälja fälgarna separat senare. Så att köpa fälgarna är nog bättre ur en ekonomisk synpunkt.

Mr_Lightning I bleed Ford blue
2 november 2008 · 221 Inlägg

Hockeyfrillan skrev:
V8 och kompressor är aldrig fel wink

Det är så det ska va !

I dont need sex, the goverment fucks me every day !
Ford SVT F-150 Lightning "Rödis" (2000)
Ford Kuga (2011)
Holme
2 november 2008 · 1 417 Inlägg

du pratar om att du ville sälja bilen sen. Tänk på vad kompressorn gör med skicket på motorn.
fälgarna är nog ett bättre köp tror jag.
Dom kan du ju sälja separat senare också.

Turbovin Turbo lover
2 november 2008 · 555 Inlägg

Större fälgar kommer ju bara göra bilen slöare. Efter att du fått pisk av nån sketen Saab turbo eller liknande så kommer du ångra att du inte tog kompressorn.

Dessutom tycker jag inte det ser klokt ut med större fälgar än 19" på E34.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
expect1991
2 november 2008 · 1 814 Inlägg

Jag hade valt Kompressorn smile

camaro67 Meister
2 november 2008 · 6 763 Inlägg

Men om du inte vill sälja den än för att du har laggt ut mycke pengar på den så lär du aldrig sälja den efter att du har kompressormatat den för då har du lagt ut ännu mer pengar. Skit i den bilen, åk bara och satsa pengarna på maximan tongue

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
jocke_gronberg
2 november 2008 · 4 586 Inlägg

Du har redan så grymt snygga fälgar på bilen så säger kompressor jag med

boos_
2 november 2008 · 42 Inlägg

haha grupptryck!!!! kompressor såklart big_smile

Waho Allmänt Jobbig
2 november 2008 · 1 200 Inlägg

Kompressor!

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Kesler
2 november 2008 · 3 650 Inlägg

Kompressor lätt! åsså köper du beggade fälgar för det som blir över

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang