Varför just SAAB?

lelleal
6 mars 2007 · 1 150 Inlägg

Framför allt väghållningen tongue sen går dom gött och är pålitliga smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Kenwood SAABlare
6 mars 2007 · 190 Inlägg

inget går uppimot att pysa omkring en i turbotryckande 9000.
eller att blåsa om en t5r  wink

Senast redigerat av Kenwood (6 mars 2007)

Mja Mjo! Så kan de gå!
staffe_
6 mars 2007 · 666 Inlägg

AirOne skrev:

staffe_ skrev:
Saab ska de vara big_smile mycket fina bilar


Volvo bygger traktorer Saab bygger flygplan big_smile

...och se hur det går för Gripen?
De störtar och krachlandar. Muthärvor och ingen vill köpa tongue

Jaja hehe men saab satsar ju högt i alla fal dom tramsar ju inte runt på en åker hehe tongue

SUBARU WRX
din dröm min verklighet
Mazda rx7 (1994)
BERNI
6 mars 2007 · 252 Inlägg

jag köpte  min saab mest för designen, Har alltid tyckt att aero/viggen paketet är sjukt snyggt! skulle aldrig ändra något utvändigt på den.
Sen att jag har förbättrat den motormässigt och lite på interiören skadar ju inte.
Som sagt med Viggen paketet på finns det inte många standard bilar som är snyggare.

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
Saab_girl C70 byggande djurvårdare
6 mars 2007 · 545 Inlägg

master_lars skrev:
Vad är det man säger, en Volvo åker man, en Saab kör man...

Så rätt så rätt!

asså vet inte varför de blev saab för mig. men innan ja tog körkort, så kollade ja mkt på bilar när vi va ute o åkte o då såg ja en 9-3 som ja tyckte va så snygg. o sa typ te pappa "en sån vill ja ha sen när ja tat körkort".
o sen en dag när han kom hem så hade han tagit en lapp när han vart o handlat på en "äldre modell" alltså en 900. o sen så ringde vi på den o sen blev de bilköp samma dag, o detta några månader innan ja fått kortet:)
va lixom inget planerat i förväg, utan va väl ödet som sa att ja skulle ha de, inte vet ja!
o sen har ja lixom förknippats me saab, o sen när cabben dök upp, så va d lixom bara o slå till:)
o sen så har detta spridit sej i familjen, så nu senast så köpte pappa-- bmwnörden en saab 9-5smile

Två ord räcker, SAAB knäcker
Sushikocken Sleeper
6 mars 2007 · 3 084 Inlägg

Simppi skrev:
Saab o volvo kanske för att svenskar vill ha svenska bilar smile ...skulle själv vilja ha saab men dom e ju svindyra i Finland vilket suger så tusan....

dom e ju snygga å bra motorer..de e väl en bra orsak big_smilewink

Lite OT men du gav mig en affärside =P

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
FugitivE BMW Power
6 mars 2007 · 2 362 Inlägg

Kenwood skrev:
inget går uppimot att pysa omkring en i turbotryckande 9000.
eller att blåsa om en t5r  wink

Då krävs det lite mer power än org. Annars är det nog lite svårt hörru du wink

Personligen skulle jag aldrig ha köpt en Saab. fula är dom, och inte fasen sitter man så jäkla skönt i dom som många skriver.

Men men, smaken är som baken! som sagt..

Senast redigerat av FugitivE (6 mars 2007)

BMW, bogsering med wire :/
Mack Forum- och sitemoderator
6 mars 2007 · 26 158 Inlägg

staffe_ skrev:

AirOne skrev:

staffe_ skrev:
Saab ska de vara big_smile mycket fina bilar


Volvo bygger traktorer Saab bygger flygplan big_smile

...och se hur det går för Gripen?
De störtar och krachlandar. Muthärvor och ingen vill köpa tongue

Jaja hehe men saab satsar ju högt i alla fal dom tramsar ju inte runt på en åker hehe tongue

Jag tror jag hellre gör nåt produktivt på en åker och tjänar en slant i stället
för att störta i havet..eller på en landningsbana man inte finner på..eller i
en skogsglänta vid en bro tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Owzer Rallykalle och kabeltattare
6 mars 2007 · 422 Inlägg

SAAB:ar är ju as coola. Gillar 900 T16 med Aero paket. Sen ser "cockpiten" riktigt nice ut. Och stolarna är bland de skönare.

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Mäki Långsam Perfektionist
6 mars 2007 · 4 800 Inlägg

Saab har ju bokstavligt talat siktat högt! tongue Men jag är inte nå enormt fan av saab. Gillar absolut inte den senaste vi hade. Men den hade vi bara någon vecka innan den åkte väck.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
twin_cam Smålänning
6 mars 2007 · 7 877 Inlägg

Att det blev en saab för mig är i alla fall en ren slump, nästan. Hade varit inne på det innan och har alltid tyckt lite extra mycket om saab. Varför? Jo...:

Få bilmotorer har samma lugna och tysta motorgång som saabs motorer, samt är lika slitstarka.

Modellerna fram till och med OG900 har ett nästan oförstörbart chassi och hjulupphängningar.

Få bilar är lika snabba, bekväma, tysta och vägsäkra på samma gång som en saab 9000 aero.

Alla saabar är bekvämare än många andra bilar av samma årtal. Dom kan kosten att bygga motorer som är både starka och pigga. Dom vet hur man använder ljudisolering. Dom har många komforthöjande lösningar och är väldigt genomtänkta.

Nu är jag ingen sån som hatar alla andra bilar. Det finns inga dåliga bilar. Det är bara det att saabarna har dedär lilla extra, som gör att man gillar bilarna.

Och nej, jag har inget emot volvo. Men dom ska vara bakhjulsdrivna!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
FugitivE BMW Power
6 mars 2007 · 2 362 Inlägg

twin_cam skrev:
Att det blev en saab för mig är i alla fall en ren slump, nästan. Hade varit inne på det innan och har alltid tyckt lite extra mycket om saab. Varför? Jo...:

Få bilmotorer har samma lugna och tysta motorgång som saabs motorer, samt är lika slitstarka.

Modellerna fram till och med OG900 har ett nästan oförstörbart chassi och hjulupphängningar.

Få bilar är lika snabba, bekväma, tysta och vägsäkra på samma gång som en saab 9000 aero.

Alla saabar är bekvämare än många andra bilar av samma årtal. Dom kan kosten att bygga motorer som är både starka och pigga. Dom vet hur man använder ljudisolering. Dom har många komforthöjande lösningar och är väldigt genomtänkta.

Nu är jag ingen sån som hatar alla andra bilar. Det finns inga dåliga bilar. Det är bara det att saabarna har dedär lilla extra, som gör att man gillar bilarna.

Och nej, jag har inget emot volvo. Men dom ska vara bakhjulsdrivna!

Så du kan uttala dig om alla dom punkter du tog upp och säga att det är 100% sant?
Finns nog ett stor utval av bilar som är lika "snabba" (?), bekväma tillomed bekvämare, tysta, samt vägsäkra..

Senast redigerat av FugitivE (6 mars 2007)

BMW, bogsering med wire :/
Simon_Jansson
6 mars 2007 · 1 Inlägg

bla de flesta mercedesar;)

j_bob
6 mars 2007 · 5 Inlägg

Saab VAR snygga bilar, Det är en bil som man lätt faller för å lätt att trimma å så har dom något som kallas för komfort och mycket mer. Tyvär så har dom ingen rolig vinterbil.

"Att burna eller att inte burna de e frågan"
twin_cam Smålänning
6 mars 2007 · 7 877 Inlägg

FugitivE skrev:

twin_cam skrev:
Att det blev en saab för mig är i alla fall en ren slump, nästan. Hade varit inne på det innan och har alltid tyckt lite extra mycket om saab. Varför? Jo...:

Få bilmotorer har samma lugna och tysta motorgång som saabs motorer, samt är lika slitstarka.

Modellerna fram till och med OG900 har ett nästan oförstörbart chassi och hjulupphängningar.

Få bilar är lika snabba, bekväma, tysta och vägsäkra på samma gång som en saab 9000 aero.

Alla saabar är bekvämare än många andra bilar av samma årtal. Dom kan kosten att bygga motorer som är både starka och pigga. Dom vet hur man använder ljudisolering. Dom har många komforthöjande lösningar och är väldigt genomtänkta.

Nu är jag ingen sån som hatar alla andra bilar. Det finns inga dåliga bilar. Det är bara det att saabarna har dedär lilla extra, som gör att man gillar bilarna.

Och nej, jag har inget emot volvo. Men dom ska vara bakhjulsdrivna!

Så du kan uttala dig om alla dom punkter du tog upp och säga att det är 100% sant?
Finns nog ett stor utval av bilar som är lika "snabba" (?), bekväma tillomed bekvämare, tysta, samt vägsäkra..

Ja, naturligtvis finns det det. Om jag säger såhär då: I en rimlig prisklass, och dessutom inte sticker i ögonen på betraktare som dyra bilar gärna gör, tyvärr.
Och jag skrev bekvämare än MÅNGA andra bilar från den årgången.
Att chassi och Hjulupphängningar på OG900 är hållbara är av egen erfarenhet.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
staffe_
6 mars 2007 · 666 Inlägg

AirOne skrev:

staffe_ skrev:

AirOne skrev:

...och se hur det går för Gripen?
De störtar och krachlandar. Muthärvor och ingen vill köpa tongue

Jaja hehe men saab satsar ju högt i alla fal dom tramsar ju inte runt på en åker hehe tongue

Jag tror jag hellre gör nåt produktivt på en åker och tjänar en slant i stället
för att störta i havet..eller på en landningsbana man inte finner på..eller i
en skogsglänta vid en bro tongue

hehe du har fan rät de ska vara 4hjul och stå på fastmark då fungerar de bäst big_smile

Men mosste säga att volvo bygger fina bilar dom med dok nyare en 97hehe ;D

SUBARU WRX
din dröm min verklighet
Mazda rx7 (1994)
blacken
7 mars 2007 ·

AirOne skrev:

staffe_ skrev:
Saab ska de vara big_smile mycket fina bilar


Volvo bygger traktorer Saab bygger flygplan big_smile

...och se hur det går för Gripen?
De störtar och krachlandar. Muthärvor och ingen vill köpa tongue

Och ändå så är JAS det enda fjärde generationens jaktplan som är i aktiv tjänst.

PS: för att vara ett jaktplan så är det få som har störtat, om man ska jämföra med andra fabrikat.

Senast redigerat av blacken (7 mars 2007)

Mr_Gear Biltokig
7 mars 2007 · 870 Inlägg

blacken skrev:

AirOne skrev:

staffe_ skrev:
Saab ska de vara big_smile mycket fina bilar


Volvo bygger traktorer Saab bygger flygplan big_smile

...och se hur det går för Gripen?
De störtar och krachlandar. Muthärvor och ingen vill köpa tongue

Och ändå så är JAS det enda fjärde generationens jaktplan som är i aktiv tjänst.

PS: för att vara ett jaktplan så är det få som har störtat, om man ska jämföra med andra fabrikat.

Du snodde just min stora poäng ^^ VÄLDIGT få som störtat i jmf med utvecklingen av andra jaktplan, tror att dom störtat 27 st hmm F22 raptor innan den var i stort sett färdigutvecklad... sen att utvecklingskostnaden av JAS har varit en ytterst liten bråkdel av vad som läggs ner av andra tillverkare och ändå lyckas såpass bra är en bragd om du frågar mig... men den som inte vet kan ju tro vad han vill...

Och ang. det där med muthärvor, är ni ens medvetna om hur genomkorrumperad vapenmarknaden är? finns ingen annan marknad i världen som ens kan jämföra sig med den...

Senast redigerat av Mr_Gear (7 mars 2007)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
Mr_Gear Biltokig
7 mars 2007 · 870 Inlägg

PS. Tacka Saab att du kan montera en dumpventil på din bil o impa på folket nere vid korvmojjen ;]

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
FugitivE BMW Power
7 mars 2007 · 2 362 Inlägg

twin_cam skrev:

FugitivE skrev:

twin_cam skrev:
Att det blev en saab för mig är i alla fall en ren slump, nästan. Hade varit inne på det innan och har alltid tyckt lite extra mycket om saab. Varför? Jo...:

Få bilmotorer har samma lugna och tysta motorgång som saabs motorer, samt är lika slitstarka.

Modellerna fram till och med OG900 har ett nästan oförstörbart chassi och hjulupphängningar.

Få bilar är lika snabba, bekväma, tysta och vägsäkra på samma gång som en saab 9000 aero.

Alla saabar är bekvämare än många andra bilar av samma årtal. Dom kan kosten att bygga motorer som är både starka och pigga. Dom vet hur man använder ljudisolering. Dom har många komforthöjande lösningar och är väldigt genomtänkta.

Nu är jag ingen sån som hatar alla andra bilar. Det finns inga dåliga bilar. Det är bara det att saabarna har dedär lilla extra, som gör att man gillar bilarna.

Och nej, jag har inget emot volvo. Men dom ska vara bakhjulsdrivna!

Så du kan uttala dig om alla dom punkter du tog upp och säga att det är 100% sant?
Finns nog ett stor utval av bilar som är lika "snabba" (?), bekväma tillomed bekvämare, tysta, samt vägsäkra..

Ja, naturligtvis finns det det. Om jag säger såhär då: I en rimlig prisklass, och dessutom inte sticker i ögonen på betraktare som dyra bilar gärna gör, tyvärr.
Och jag skrev bekvämare än MÅNGA andra bilar från den årgången.
Att chassi och Hjulupphängningar på OG900 är hållbara är av egen erfarenhet.

Javisst kan du säga att chassit och hjulupphängningar på en OG900 är bra då du själv har haft en sådan kanske och kan då säga det av egen erfarenhet, men du kan då inte säga om hur bra och icke bra, alla andra bilar har det.

BMW, bogsering med wire :/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang