Folk stannar inte vid olycka!

TLO
17 november 2008 · 1 062 Inlägg

Kan inte låta bli att undra hur det är ställt i medelsvenssons moral när man läser detta!!!

Visst kan jag förstå att man inte stannar om det uppenbart ser ut som en brottsling eller något annat skumt, men när man helt uppenbart passerar en olycksplats med en skadad som behöver hjälp???

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3786043.ab

Sedan skall man inte tro allt denna tidning skriver heller. MEN hur ser moralen ut? Hjälper vi varandra den dag olyckan är framme?

"You Go, we go!"
DoT Häst
17 november 2008 · 1 099 Inlägg

Man blir ju lika förbannad varje gång man läser om liknande händelser.. hmm
Kan verkligen inte förstå hur vissa människor fungerar..
Jag vet iaf att om jag stöter på en olycka på vägen så ska jag ingripa. Klart som fan man måste försöka hjälpa till om man kan!

Än är inte den sista idioten född..
FreddeK
17 november 2008 ·

Sen att olyckan hände i oktober och aftonbladet har nyhetstorka har ju inte heller med saken att göra...

Svårt att veta sanningen när den tidningen skriver något tyvärr men om det är sant så är det tragiskt.

leksak Kanon..
17 november 2008 · 1 473 Inlägg

Det skrevs om det i lokaltidningen idag, www.na.se , antagligen därför aftonbladet fick nys om det och tog upp det idag.

FL3JM Inga konstigheter
17 november 2008 · 2 064 Inlägg

Fan helt sjukt. Jag stannar direkt fan.
Jag körde förbi en bil som hade druttat ner i ett dike, men hann inte å stanna och fanns ingen väggren där som jag kunde backa tillbaka i, så jag åkte till nästa avfart och körde runt så jag kom tillbaka och upp på samma väg igen för att sedan dra igång varningsblinkers, blocka en fil och springa ut med en liten brandsläckare för säkerhetsskull och kolla om han var ok.
Som tur var han helt ok, inte ens airbagsen hade lösts ut, men inte en enda jävla bil hade stannat. Jag såg inte när han druttade ner så han hade säkert gjort det ett par minuter före mig, sen tog det 5 min för mig att ta mig till honom igen. Jag frågade förvånat om jag var den enda som stannat och han sa ja. Han var jättetacksam trots att hjälp inte behövdes, för tänk om han hade behövt hjälp, då hade han fan suttit kvar i bilen om jag inte stannat.
Inte ens när jag stog med varningsblinkers stannade nån och kollade om hjälp behövdes.
Det är helt jävla sjukt, förbannade skitarslen till människor, mer ego kan man nog inte bli!

Boostrider Försöker iaf
17 november 2008 · 1 998 Inlägg

Har vart i dike en gång på en trafikerad väg. De 2 första bilarna stannade. Dock så ä de ju lilla säffle då.

Men har hört om sånna som legat i diket å inte kunnat ta sig ur bilen. Å då va de väl synliga från bilen med varningsblinkers igång. Ingen stanna ju. Dock kom räddningstjänsten dit efter några min. Men ändå.

Jag skulle stanna direkt om ja såg nån i diket. Kör ju lugnt förbi även om bilen bara är dumpad.
Dock vet ja inte hur ja skulle reagera om ja kom först till en dödsolycka med många svårt skadade. Vet ju hur man ska gå tillväga men frågan ä om man gör de då yikes

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Germax
17 november 2008 · 12 086 Inlägg

Den första som stannade när min bmw brann upp för en dryg månad sedan va en fransman med kameran i högsta hugg, han bad min kompis ta kort på han framför elden, sen drog idioten igen big_smile Vilka jävla stjärnor de finns alltså

Miklen
17 november 2008 ·

D enda som verkar få folk att stanna är ifall vägen är blockerad..å sen står dom bara å gnäller på hur bråttom dom har å att räddningstjänsten är långsam.. Man är ju en del ute på vägarna i lastbilen så lite ditt å datt har man ju sett..

Senast redigerat av Miklen (17 november 2008)

Mäki Långsam Perfektionist
17 november 2008 · 4 800 Inlägg

Helt jävla sjukt!!
Vi åkte i kompisens bil i sommras och då kom en bil som fick sladd, körde inte i vajerräcket och voltade, vi och bilen bakom stannade, vi stod samlade runt bilen i mitten och bilarna som kom förbi saktade inte ens ner, så det flög ju ton med skräp på oss varje gång en bil passerade.
Sen voltade en kompis i lördagsmorse, första bilen slog på blinkern men körde vidare, 6 på morgonen på en inte så trafikerad väg, när skulle nästa bil komma trodde dom? Idioter.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
CarpeDiem German Engineering
17 november 2008 · 9 083 Inlägg

Det här var det sjukaste jag har hört. Jag skulle stannat vid en olycka, ingen tvekan om saken. Undrar vart moralen har tagit vägen?

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Team-Adolfsson Gödseldräng
17 november 2008 · 4 529 Inlägg

sen jag var av vägen och ingen stannade för några år sen
så nu skiter jag i att stanna för andra

Destajnii
17 november 2008 · 219 Inlägg

jag körde av på 45'an för nått år sen och det var massa bilar efter mig men ingen stannade fick själv kravla ur bilen och ringa 112.

FireTraXX DFFL
17 november 2008 · 9 020 Inlägg

Sorgligt som fan.
Jag ställde lastbilen mitt på motorvägen i våras/somras för att en kille tappade kontrollen över sin bil och blev stillastående mellan körfälten under rusningstrafik.
(Jag var första personen bakom honom)
Många körde ut i vägrenen och många snirklade sig förbi i vänster körfält, men 4-5 stannade och hjälpte till med han som snurrat.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
LordLife
17 november 2008 · 998 Inlägg

helt sjukt.. klart man stannar. Vad är det med folk nu förtiden.
Hoppas dom kör av vägen och ingen stannar.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Hornet60
17 november 2008 · 3 Inlägg

Det är jätte vanligt att folk bara åker förbi och ringer 112. Jag jobbar med olyckor i stockholm och det är ofta man får åka på olycka oklar omfatning. Då dras två brandstationer 4-6 bilar flera ambulanser akutbil ibland helikopter  och polis när man inte vet hur det ser ut. Istället för att stan ta reda på vad som har hänt, larma och lämna en lägesrapport så vet sos vad dom ska sicka. Sen så är det ens skyldighet att stanna på en olycksplats som vittne, men man har ingen skyldighet att hjälpa till om man känner sig osäker eller rädd.

Senast redigerat av Hornet60 (17 november 2008)

Felax
17 november 2008 · 1 963 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
sen jag var av vägen och ingen stannade för några år sen
så nu skiter jag i att stanna för andra

Så de är 9 miljoner människors fel för att kanske 10st inte stannade? Tänk om du kan rädda liv av att stanna vill du ha det på samvetet att bara sticka då?

Men are not born - Men are made
Rejad Maskin stundent!
17 november 2008 · 218 Inlägg

Sorgligt, har oxå varit ute för liknande drog av vägen, en jävla massa bilar som drog förbi innan nån stannade mad får man chansen så tro fan att man hjälper till!

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"
Joo
17 november 2008 · 741 Inlägg

JapMax skrev:
Den första som stannade när min bmw brann upp för en dryg månad sedan va en fransman med kameran i högsta hugg, han bad min kompis ta kort på han framför elden, sen drog idioten igen big_smile

HAHAAHAHAHAHHA lollol

Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
18 november 2008 · 560 Inlägg

http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=43323

Finns ju de som får hjälp med. Men visst fan är det sjukt! Vi kom till en olycka förra sommaren, stannade även om det redan fanns annan bil på plats!

Even fools they say, can find a way out of the dark.
Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
18 november 2008 · 560 Inlägg

JapMax skrev:
Den första som stannade när min bmw brann upp för en dryg månad sedan va en fransman med kameran i högsta hugg, han bad min kompis ta kort på han framför elden, sen drog idioten igen big_smile Vilka jävla stjärnor de finns alltså

Hahaha! lol Så jävla klockren big_smile Jag hade tagit kameran ifrån honom och behållt den wink

Even fools they say, can find a way out of the dark.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang