Att beställa xenon från www.vvme.com...

Rock-Star
24 december 2008 · 2 982 Inlägg

har beställt 8 satser från vvme.com och det är INGA PROBLEM.

gorre
24 december 2008 · 250 Inlägg

har också nyligen beställt därfrån och det är inga som helst problem. fick mina 2 kitt genom tullen tullfritt fast dom tog dom och hävdade att var tvungen att  tulla dom. Spela sten hårt på att det är VARUPROVER med värdet 19.88USD styck då ska dom gå igenom.
tycker även att vvme har hur bra service som helst dom svarar snabbt och konkret på frågor. Gjorde en fel betalning som dom betalade tillbaka.(det trodde jag inte om kineserna).
Kan även tilläga att på ballasterna jag fick stog det Hella teknoligis designed in Germany smile

Så jag kan starkt rekomendera VVME.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
24 december 2008 · 6 170 Inlägg

gorre skrev:
har också nyligen beställt därfrån och det är inga som helst problem. fick mina 2 kitt genom tullen tullfritt fast dom tog dom och hävdade att var tvungen att  tulla dom. Spela sten hårt på att det är VARUPROVER med värdet 19.88USD styck då ska dom gå igenom.
tycker även att vvme har hur bra service som helst dom svarar snabbt och konkret på frågor. Gjorde en fel betalning som dom betalade tillbaka.(det trodde jag inte om kineserna).
Kan även tilläga att på ballasterna jag fick stog det Hella teknoligis designed in Germany smile

Så jag kan starkt rekomendera VVME.

Bara för att det står hella på ballasterna så betyder det inte att dom görs av hella. Tänk på att asien, och då speciellt kina och taiwan, är piratkopierarnas mecka och då menar jag inte mjukvara utan dom piratkopierar hårdvara och gör alltså billiga kopior.

Och du vet väl också om att du kan beställa xenon-kit från dom med din egen design på både kartongen och lappen på ballasterna ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
gorre
24 december 2008 · 250 Inlägg

jo är fullt medveten om det du säger och egentligen så bryr jag mig inte nå mycket närmare om vad som står var bara mina grejer funkar. la till det bara som ett sidospår för var och en att bedöma hur de vill.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
24 december 2008 · 6 170 Inlägg

gorre skrev:
jo är fullt medveten om det du säger och egentligen så bryr jag mig inte nå mycket närmare om vad som står var bara mina grejer funkar. la till det bara som ett sidospår för var och en att bedöma hur de vill.

Jo men det skulle ju vara lite surt om någon trodde att det var äkta hella-grejor och köpte dom i tron att det var något det inte är.

Om du fattar vad jag menar tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
bmx
24 december 2008 · 7 100 Inlägg

ska snart beställa bi-xenon ja med ifrån vvme smile

om man nu skulle åka på tull,hur mkt får man betala då?
och sen,drar dom pengar från kontot eller?

Senast redigerat av bmx (24 december 2008)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
gorre
24 december 2008 · 250 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

gorre skrev:
jo är fullt medveten om det du säger och egentligen så bryr jag mig inte nå mycket närmare om vad som står var bara mina grejer funkar. la till det bara som ett sidospår för var och en att bedöma hur de vill.

Jo men det skulle ju vara lite surt om någon trodde att det var äkta hella-grejor och köpte dom i tron att det var något det inte är.

Om du fattar vad jag menar tongue

jo hade vart lite surt men jag hoppas att det inte finns människor som tror det.
Men då är det ju även lite som med allt annat man betalar för märket fast det i slutändan inte är större skillnad än klisterlappen på grejerna. Har hört nån stans att det bara finns 2 fabriker som gör xenon. Om det stämmer så lär det inte va nån större skillnad på grejerna var du än köper dem.

gorre
24 december 2008 · 250 Inlägg

bmx skrev:
ska snart beställa bi-xenon ja med ifrån vvme smile

om man nu skulle åka på tull,hur mkt får man betala då?
och sen,drar dom pengar från kontot eller?

om du menar var vvme tar pengarna så är det paypal eller kort som gäller.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
24 december 2008 · 6 170 Inlägg

gorre skrev:

bmx skrev:
ska snart beställa bi-xenon ja med ifrån vvme smile

om man nu skulle åka på tull,hur mkt får man betala då?
och sen,drar dom pengar från kontot eller?

om du menar var vvme tar pengarna så är det paypal eller kort som gäller.

Och om han menar skatt/tull så är det som att lösa ut ett paket på postförskott, du betalar det för att få ut paketet.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
bmx
24 december 2008 · 7 100 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

gorre skrev:

bmx skrev:
ska snart beställa bi-xenon ja med ifrån vvme smile

om man nu skulle åka på tull,hur mkt får man betala då?
och sen,drar dom pengar från kontot eller?

om du menar var vvme tar pengarna så är det paypal eller kort som gäller.

Och om han menar skatt/tull så är det som att lösa ut ett paket på postförskott, du betalar det för att få ut paketet.

okej!och paypal är igenom internet va?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
24 december 2008 · 6 170 Inlägg

Ja paypal är över nätet tongue

Du kan betala med antingen kreditkort eller bankkonto genom paypal.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
bmx
24 december 2008 · 7 100 Inlägg

aha hehe okej tongue
men då fattar jag big_smile
ska beställa xenon både till mazdan och saaben smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
24 december 2008 · 6 170 Inlägg

bmx skrev:
aha hehe okej tongue
men då fattar jag big_smile
ska beställa xenon både till mazdan och saaben smile

Ska nog själv beställa tre kit snart men då blir det 55W istället.

Såg att dom sålde 55W ballaster så jag mailade dom och frågade om dom inte sålde 55W kit med, med lite tur så blir det två H7 55W 5000K och ett H1 35W 5000K som sitter på saaben snart tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
liquisole
24 december 2008 · 1 237 Inlägg

vvme var smidigt som fan, ingen tull behövdes betalas för mig och det kom hem på några da'r smile

DLS
22 maj 2009 · 258 Inlägg

lutar att beställa ett kit från vvme smile
nån som betalat med e-kort från swedbank?

"She said its just a car, I said you're just a girl"
Louksor
23 maj 2009 · 1 915 Inlägg

Jag använde e-kort från swedbank förra året när jag köpte mitt xenon från vvme.
Funkade bra!



DLS skrev:
lutar att beställa ett kit från vvme smile
nån som betalat med e-kort från swedbank?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
Grodan74
23 maj 2009 · 206 Inlägg

Jag funderar på att köpa xenon till bilen, men så såg jag att det såldes massa H4-kit på tradera som är 50 watt, hur fungerar det? Borde la blända så in i helvete om man råkar blända någon?

Sen en dum fråga för säkerhets skull, H4-3 är väl helt vanlig H4 som sitter i gamla 850?

Louksor
23 maj 2009 · 1 915 Inlägg

Xenon 50w är för starkt för att ha till halvljus, funkar bra till helljus/extraljus..
Köp hellre 35w till halvljus så bländar du inte lika mycket.
Men även 35w xenon är mycket starkare än halogen och bländar om det står fel.

H4-3 är bixenon lampa, vet inte vilken lampa du har, läs din manual eller kolla vad som sitter i.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
timebandit
23 maj 2009 · 205 Inlägg

Har köpt 4ggr från VVME och ena kartongen var liiite skadad men det var inte farligt. Åkte på tull 3 av 4 gånger. Men köper man inte många kitt på samma gång så blir inte tullen så mycket och priset är jäkligt billigt med dagens dollar.
Kör med VVME's xenonkit i helljus, halvljus och extraljus och har aldrig haft problem med något.
Rekommenderar dem starkt. Dem svarar snabbt på email och leveransen sker väldigt snabbt med tanke på vad det är för land det skickas från smile

Volvo V70 1998
Pioneer DEH-P9800BT
DLS CAD 11 / Pioneer TS-W1241D 12" x 2
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 maj 2009 · 6 170 Inlägg

larsson.m skrev:
Xenon 50w är för starkt för att ha till halvljus, funkar bra till helljus/extraljus..
Köp hellre 35w till halvljus så bländar du inte lika mycket.
Men även 35w xenon är mycket starkare än halogen och bländar om det står fel.

H4-3 är bixenon lampa, vet inte vilken lampa du har, läs din manual eller kolla vad som sitter i.

Jag slängde i mitt andra 50W-xenonkit i bilen igår (har haft 50W xenon i helljuset sen nyår) och nu har jag alltså 50W xenon i både hel- och halvljus. Inte en enda jag mött har blinkat eller på något annat vis antytt att dom skulle blivit bländade.

Ska köra med det ett tag till för att se om någon verkar ha något emot xenonet i halvljuset, har dom inte det så blir det kvar där.


Om man bländar eller inte har ju egentligen inte med styrkan på lampan att göra utan det beror ju på hur din ljusinställning ser ut. Oftast är det ju så att om du bländar med xenon så gör du det med halogen också, det märks bara tio gånger tydligare med xenon eftersom det är starkare. Det är *väldigt viktigt* att man ser till att lampan hamnar precis som den ska när man installerar xenon för det vanligaste felet folk gör som leder till att xenonet bländar är att sätta lampan snett så att ljussköldarna i halvljuslyktan inte fungerar som dom ska.

Och sen beror det ju på hur lyktan ser ut, vissa lyktor ger perfekt ljusbild med xenon och vissa lyktor lyser upp himlen med halvljuset när man bytt till xenon.



Det man ska tänka på innan man slänger i xenon i halvljuset är:

1: Hur bra passar mina lyktor för xenon ?   Har någon annan med samma bil hävt i xenon ??

2: Monteringen är extremt viktig, dålig montering - dålig ljusbild (med risk för bländning).

3: Xenon ger mer blänk än vad halogen ger, hur hanterar dina lyktor det ?

4: Var, när och hur kör du ?  kör du mycket inne i stan med mycket trafik eller mest ute på landsväg/motorväg med lite trafik ??


Efter att man funderat lite på dessa punkter kan man bestämma sig för om man ska skaffa sig xenon eller inte och sen vilken typ, färg, styrka etc.

35W 6000-8000K hade kanske passat bra i storstan där ljuset i sig inte är prio ett men ute på landsvägarna där det inte finns gatubelysning så hade kanske 50W 4300-5000K passat bättre eftersom mer ljus behövs där. Allt beror som sagt på vad ens krav är och var/när man kör mest.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang