Stulen saab 900s i Linköping

masens
28 december 2008 · 118 Inlägg

Fick min 900 stulen nu i natt  :evil:  :evil: . Bilen stals i Linköping natten mellan lördag 27 och söndag 28. Även om jag inte anser att chansen är så stor att den hittas hel igen, eller att den hittas alls, så kanske ni kan hälla koll efter den.
bild på bilen
http://www.geting.se/image.php/95439-S6302391.jpg
Det som monterats efter på bilen är aeroutblåsen bak
REGNR:OAX395
tele ni kan nå mig på 070-7737188 
pm eller mail bjork246@gmail.com

Saab 96 "HUGO" (1975)
Rber
28 december 2008 · 109 Inlägg

Snart finns det väl inga gamla 900:or kvar att stjäla, det drullar väl av "one key fits all" + att även slitna orginal nycklar funkar i andra titt som tätt. Har i alla fall jag varit med om.

Synd på bilen. Familjens båda gamla trottjänare har stulits och sen eldats upp. Kul.

Tuda
28 december 2008 · 110 Inlägg

Håller utkik

waj waj
Janken Driver
28 december 2008 · 2 111 Inlägg

Håller utkik i falun!. Kanske rentav sticker ut o cruisar lite ikväll o spanar...

Hoppas du får tillbaka den!. Tycker inte det spelar någon roll om det är någon ferrari eller gammal opel, ägarna saknar ofta bilarna lika mycket oavsett modell. Trist sad.


Edit: såg nu att den inte stals i blge, hoppas den kommer tillrätta iaf!

Senast redigerat av Janken (28 december 2008)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
NIzmO Ollikkala Racing
28 december 2008 · 1 724 Inlägg

Ska hålla lite koll i Norrköpingstrakten, og900 älskare som jag är slänger jag ett öga på varenda en som passerar mitt synfält wink .

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
E-30
28 december 2008 · 1 050 Inlägg

Finns väl ej någon som stjäl en gammal Saab 900 för att tjäna kosing på att kränga stulna delar?
Räkna med att tjyvarna är ett par smågrabbar som är ute o buskör i området. För att hitta bilen igen, så kan du utgå från mängden soppa som fanns i tanken vid tillgreppet. Inom den radien bilen kunde ta sig med innehållet i tanken. Där står bilen med soppatorsk. (någonstans lite avsides med lite trafik)

Stals den i Skägget eller på Skogsgatan??

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Larzan Herr
28 december 2008 · 285 Inlägg

Står väl i grannbyn..
Någon som inte orkade gå hem och tog lättaste åket hem.

masens
29 december 2008 · 118 Inlägg

bilen stod på mellangården i skäggetorp. Bilen var fulltankad också så de kan ha kommit en bit. Tack för att ni håller koll

Saab 96 "HUGO" (1975)
bmx
29 december 2008 · 7 100 Inlägg

tråkigt sad
håller utkik efter den i söderhamn

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Jocke_lkpg
29 december 2008 · 69 Inlägg

Att man aldrig kan få ha sina egna saker ifred,  håller ögon öppna.

E-30
30 december 2008 · 1 050 Inlägg

masens: Linköpings värsta tjuvtillhåll har du nog på Skogsgatan (lilla Bronx) Ställer man en exklusiv bil där under kvällstid, så är den renplockad på morgonen. Sedan har du kolloniområdena i Tannefors efter järnvägen. Där brukar fröna slakta flertalet bilar. Finns även en halvskum bilverkstad i detta område

Ok, vid Braskens bro är också ett mkt välkänt ställe för stulna slaktade bilar.

Senast redigerat av E-30 (30 december 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
OpelFredrik
30 december 2008 ·

Går det att ha dom här bilarna ifred? Tycker att om man äger en 900 så uppmuntrar man till brott när man kan låsa upp dom med en matkniv eller en glasspinne (Jag har testat båda metoderna på tjejens mormors bil tongue)

//Fredrik

dahboy
30 december 2008 · 1 002 Inlägg

Jag har blivit av med två 9000 på bara några månader..
Det står även i tidningen om stulna 900/9000 varje dag här..

...
Niklas1987 NO
30 december 2008 · 2 182 Inlägg

Ska hålla utkick här i Åtvi

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
masens
31 december 2008 · 118 Inlägg

bilen är nu återfunnen i sommen, i tranås kommun. Vart väckt vid 12 på natten till onsdag av polisen att de funnit bilen. Ringer direkt till assistanskåren och ber  dem hämta den. Han ringer typ 1 1/2 timme  senare och meddelar att bilen inte finns på plats. Får då ringa igen och stöldanmäla bilen igen. Sen ringer polisen nu vid 10,30 på förmiddagen och säger att bilen är hittad igen och de ringer bärgare. När vi pratar kommer det två killar som verkar intresserade av bilen men de sticker när de ser polisen Så det vart för polisen att jaga dessa killar. Vet inte vad som hände sen. bilen bärgas nu till saab Tranås.
jag vet inte skicket på bilen, så jag får ringa dem på fredag och kolla.
tack alla som kollat runt efter bilen.

Saab 96 "HUGO" (1975)
Tuda
31 december 2008 · 110 Inlägg

Skönt att den kom till rätta:)

waj waj
Epitaph
31 december 2008 · 835 Inlägg

Skönt att det löste sig! Trodde inte Linkan var så farligt! smile

E-30
31 december 2008 · 1 050 Inlägg

Montera ett billarm, så finns chansen att de låter bli just din Saab.
Bra billiga larm är T,ex: Defa, Cargard. Dessa larm brukar finnas begagnade hos bl,a Tradera & Blocket.
De brukar kosta mellan: 100-300:- (komplett larm)

Vad det sedan gäller stöldfrekvensen i Linköping, så råkade undertecknad få sin främre M-tech kofångare inkl spoiler stulen på IKEA parkeringen, dessutom mitt på dagen. Polisen var ej det minsta förvånad?

Vid ett annat tillfälle kommer jag precis ut från ICA MAXI i Tornby, ser då två mörkhyade grabbar som ligger under MIN BIL och klipper av batterikabeln underifrån motorutrymmet, jag han dock ej fånga dem p.g.a att varuvagnen var fullpackad.

Senast redigerat av E-30 (31 december 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
dahboy
31 december 2008 · 1 002 Inlägg

masens skrev:
bilen är nu återfunnen i sommen, i tranås kommun. Vart väckt vid 12 på natten till onsdag av polisen att de funnit bilen. Ringer direkt till assistanskåren och ber  dem hämta den. Han ringer typ 1 1/2 timme  senare och meddelar att bilen inte finns på plats. Får då ringa igen och stöldanmäla bilen igen. Sen ringer polisen nu vid 10,30 på förmiddagen och säger att bilen är hittad igen och de ringer bärgare. När vi pratar kommer det två killar som verkar intresserade av bilen men de sticker när de ser polisen Så det vart för polisen att jaga dessa killar. Vet inte vad som hände sen. bilen bärgas nu till saab Tranås.
jag vet inte skicket på bilen, så jag får ringa dem på fredag och kolla.
tack alla som kollat runt efter bilen.

Då va det säkert samma snubbar som härjar här i tranås..! Dom kanske va i linköping och inte orkade vänta på tåget..

...
masens
8 januari 2009 · 118 Inlägg

dahboy skrev:

masens skrev:
bilen är nu återfunnen i sommen, i tranås kommun. Vart väckt vid 12 på natten till onsdag av polisen att de funnit bilen. Ringer direkt till assistanskåren och ber  dem hämta den. Han ringer typ 1 1/2 timme  senare och meddelar att bilen inte finns på plats. Får då ringa igen och stöldanmäla bilen igen. Sen ringer polisen nu vid 10,30 på förmiddagen och säger att bilen är hittad igen och de ringer bärgare. När vi pratar kommer det två killar som verkar intresserade av bilen men de sticker när de ser polisen Så det vart för polisen att jaga dessa killar. Vet inte vad som hände sen. bilen bärgas nu till saab Tranås.
jag vet inte skicket på bilen, så jag får ringa dem på fredag och kolla.
tack alla som kollat runt efter bilen.

Då va det säkert samma snubbar som härjar här i tranås..! Dom kanske va i linköping och inte orkade vänta på tåget..

Det iaktogs två personer vid min bil när polisen ringde mig. Det var en man och kvinna som var på väg upp till bilen, men vände när de såg polisen. De vart jagade och tagna. Men de kunde inte bindas till bilen. Bilen stod då på vretgatan 9 i sommen. Så har någon sett något så uppskattas tips.

Saab 96 "HUGO" (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang