Första stereo.

Chrillee House/Trance diggare
12 mars 2006 · 287 Inlägg

Tjenare!
Har precis köpt min första bil smile och är nu på jakt efter en prisvärd stereo, går fortfarande i skolan, så helst inte en allt för dyr.
Så kom med massa tips!

Tack..

Malmoe SSS -12
12 mars 2006 · 3 217 Inlägg

Sony över lag gör bra stereoapparater! Men sen är det inte bara huvudenheten du ska ha bra... Men det är en senare fråga förstår jag?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Aero-Micke
12 mars 2006 · 124 Inlägg

Tja, en Pioneer DEH-2800MP med Mp3 för 1495:- måste ju vara helt ok pris, eller?

FreddeLi Studerande maskiningenjör
12 mars 2006 · 1 903 Inlägg

kolla på brl dom har ganska billiga paket med både högtalare och huvudenhet.

www.brl.se

lycka till

/fredde

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Theo
12 mars 2006 · 859 Inlägg

Mitt bästa tips är att leta begagnade prylar! Själv gjorde man ju misstaget att man gick in i första bästa affär och röck åt sig dom två häftigaste (och sämsta insåg man snabbt) 12"arna dom hade.
Billjud är något som tar låång tid att lära sig. Men för att göra det hela mycket billigare(och bättre) i början när ekonomin är pressad, så är begagnade prylar av kända märken det klart bästa tycker JAG.

Lycka till.

MVH Theo

Caffe
12 mars 2006 · 1 436 Inlägg

Jag ska köpa Sony CDX-GT200 GAS Silver 6x9"+6,5" för 2500kr och sedan något beg. steg och beg. 12"are med låda.
Tror det kan passa mig rätt bra.

Men jag väntar på att bilen ska komma i min ägo först tongue

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Chrillee House/Trance diggare
12 mars 2006 · 287 Inlägg

Tack så mycket för svaren!
Jo, är helt grön på detta, och lär ta tid innan man blir hyffsad på biljud.

Är som sagt lite mer som ska inhandlas, och vet inte om jag ska ta den som Aero-Micke rekommenderade, verkade bra.

Men jag kan få en billig stereo nu via en kompis för 500:-, fast den saknar dessvärre MP3...

Tuffhaggman
12 mars 2006 · 864 Inlägg
Ronnie.L
12 mars 2006 · 914 Inlägg

OM det finns aux på den spelar det ingen större roll om det är mp3 eller ej om man vill lyssna på mp3 med är de bara å plugga in en bärbar spelare eller en dator

p@trioten Vårdare!
13 mars 2006 · 60 Inlägg

www.pixmania.com tror ja de va.... där finns det billiga bilstereos och bra märken kolla in den sidan!

Opel Power ''Fresh Thinking Better Cars''
Aero-Micke
13 mars 2006 · 124 Inlägg

Aero-Micke skrev:
Tja, en Pioneer DEH-2800MP med Mp3 för 1495:- måste ju vara helt ok pris, eller?

Såg föresten att BRL tog 1298:- för den! smile

tecman
13 mars 2006 · 1 741 Inlägg

känns ju nästan lite overkill att fråga om vad man ska köpa för första stereo..

för du verka ju inte direkt vilja satsa på mycket billjud och ingen audiofil så det mesta lär ju funka..

jag har en centrum mp3 spelare funkar ju iaf.. men inget kanon ljud.. köpt från netonnet tror jag..

leta upp nån billig som har dom funktionerna du vill ha..

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang