Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

strandberg31
27 september 2011 · 2 419 Inlägg

Skapligt mkt kolfiber på den yikes Vad ligger vikten på ungefär? smile

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Sportvagnskonsult SVK Customs
28 september 2011 · 1 639 Inlägg

Jahaja, det verkar som att vi ska bygga nåt liknande en sån här inom kort, kompisen/kunden letar för fullt nu efter ett vettigt utgångsobjekt, en skadad 964 är alltså vad vi letar efter.
Skicka PM om ni har nåt tips!

http://ivyleagueeast.com/wp-content/uploads/2011/01/moblog_865ea40c.jpg

S500R Go Faster Motorevents
28 september 2011 · 177 Inlägg

Så sjuuuukt feta dom Porscharna

Go Faster Motorevents, TuneTec
BMW M5 F10 "Ultim8" (2012)
Sportvagnskonsult SVK Customs
28 september 2011 · 1 639 Inlägg

Hehe ja, men den ska bli lite annorlunda med mer fjädringsväg bak t.ex.

BMW 3,0 S (1972)
BMW 540i/6 touring "manuell 6-pet" (1995)
BMW 635 csi "S38B36" (1983)
Sportvagnskonsult SVK Customs
28 september 2011 · 1 639 Inlägg

Tänkte göra avgasutblås och luftutsläpp från oljekylarna till diff och låda såhär ungefär, kan det funka tror ni?

https://www1.garaget.org/gallery/images/71/70842/70842-f8ca2cf7605b220324ded3dc8667c792_large.jpg

BMW 635 csi "S38B36" (1983)
BMW 3,0cs (1972)
BMW 540i/6 touring "manuell 6-pet" (1995)
ludwiglionell
28 september 2011 · 588 Inlägg

kan bli snyggt smile 3 tums rör eller vad hade du tänkt dig smile?

mYGeL
28 september 2011 · 1 338 Inlägg

Kör Sidepipes och Venturi Tunnel!
tror jag skulle bli ballt o så pajer inte avgaset när du driftar och om du touchar väggen? tongue

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Sportvagnskonsult SVK Customs
28 september 2011 · 1 639 Inlägg

Hamster skrev:
kan bli snyggt smile 3 tums rör eller vad hade du tänkt dig smile?

Japp.

Sportvagnskonsult SVK Customs
28 september 2011 · 1 639 Inlägg

mYGeL skrev:
Kör Sidepipes och Venturi Tunnel!
tror jag skulle bli ballt o så pajer inte avgaset när du driftar och om du touchar väggen? tongue

Nej, det blir för mycket bök med 180 graders headers om man ska ha ut samma ljud på båda sidorna.

Anton-DekorTeknik
28 september 2011 · 964 Inlägg

Sportvagnskonsult skrev:

Dogge_93 skrev:

Sportvagnskonsult skrev:

Hur enkelt som helst smile
+ att det ökar vridstyvheten i karossen tack vare kolfibern samt att det blir limmat överallt, inte punktsvetsat som original.

Jahaa där e skarvar:D Men hur gör man på en bil som inte har det? Typ E34 där är ju inga skarvar alls? yikes

Då gör man skarvar som vi gjorde när vi byggde t.ex PBZ-s R33
C-stolparna, dock är ju även taket avgjutet och utbytt på denna men man kan skarva ihop med original plåt enligt samma princip. Det är flänsar invändigt som är skruvade ihop också, sedan limmat/tätat med vindrutelim:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 9246_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 3049_n.jpg

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 4238_n.jpg

Det var ju något sådant jag menade om ni kunde göra på rx7an.
Fast då bara taket. Inte bakskärmarna.

Vad ligger en sådan viktbesparing på och vad kostar det?

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
Sportvagnskonsult SVK Customs
29 september 2011 · 1 639 Inlägg

Matte lagar en liten skada på bakskärmen på en blå bil

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/295715_197229637015610_115702491834992_456121_1048956670_n.jpg

Sportvagnskonsult SVK Customs
29 september 2011 · 1 639 Inlägg

Antonicracing skrev:

Sportvagnskonsult skrev:

Dogge_93 skrev:
Jahaa där e skarvar:D Men hur gör man på en bil som inte har det? Typ E34 där är ju inga skarvar alls? yikes

Då gör man skarvar som vi gjorde när vi byggde t.ex PBZ-s R33
C-stolparna, dock är ju även taket avgjutet och utbytt på denna men man kan skarva ihop med original plåt enligt samma princip. Det är flänsar invändigt som är skruvade ihop också, sedan limmat/tätat med vindrutelim:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 9246_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 3049_n.jpg

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 4238_n.jpg

Det var ju något sådant jag menade om ni kunde göra på rx7an.
Fast då bara taket. Inte bakskärmarna.

Vad ligger en sådan viktbesparing på och vad kostar det?

Hej.

Du sparar uppskattningsvis ca 20kg på det.
Det kostar ca 30000:- ink. allt arbete: Plocka ur vindruta, formavgjutning, demontera originaltak, montering av kolfibertak och vindruta.

Senast redigerat av Sportvagnskonsult (29 september 2011)

Nomenia ÖstersundsGatbilar
29 september 2011 · 1 570 Inlägg

hmmm ja de lät ju som att de va lite att göra.. svårt att få en uppfattning på hur mkt jobb de igentligen är då man bara ser små delar av de ni gör... massa kreds till er smile

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
mickecorrado Bilplåtslagare
29 september 2011 · 1 036 Inlägg

Sportvagnskonsult skrev:

Antonicracing skrev:

Sportvagnskonsult skrev:

Då gör man skarvar som vi gjorde när vi byggde t.ex PBZ-s R33
C-stolparna, dock är ju även taket avgjutet och utbytt på denna men man kan skarva ihop med original plåt enligt samma princip. Det är flänsar invändigt som är skruvade ihop också, sedan limmat/tätat med vindrutelim:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 9246_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 3049_n.jpg

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 4238_n.jpg

Det var ju något sådant jag menade om ni kunde göra på rx7an.
Fast då bara taket. Inte bakskärmarna.

Vad ligger en sådan viktbesparing på och vad kostar det?

Hej.

Du sparar uppskattningsvis ca 20kg på det.
Det kostar ca 30000:- ink. allt arbete: Plocka ur vindruta, formavgjutning, demontera originaltak, montering av kolfibertak och vindruta.

20kg?
Jag har bytat många tak och en takplåt utan dämpmattor väger inte många kg. Skulle tippa på en viktbesparing på 5-6kg på ett så litet tak som till mazdan.

Smoke Tires Not Drugs.
Dogge_93 Under upplärning
29 september 2011 · 368 Inlägg

mickecorrado skrev:

Sportvagnskonsult skrev:

Antonicracing skrev:

Det var ju något sådant jag menade om ni kunde göra på rx7an.
Fast då bara taket. Inte bakskärmarna.

Vad ligger en sådan viktbesparing på och vad kostar det?

Hej.

Du sparar uppskattningsvis ca 20kg på det.
Det kostar ca 30000:- ink. allt arbete: Plocka ur vindruta, formavgjutning, demontera originaltak, montering av kolfibertak och vindruta.

20kg?
Jag har bytat många tak och en takplåt utan dämpmattor väger inte många kg. Skulle tippa på en viktbesparing på 5-6kg på ett så litet tak som till mazdan.

Har inte stort sett alla tak tvär ''balkar''?  de väger ju en hel del. Sen om man som jag har en monster stor el taklucka så borde det ju göra ännu större skillnad?

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!
mickecorrado Bilplåtslagare
29 september 2011 · 1 036 Inlägg

Dogge_93 skrev:

mickecorrado skrev:

Sportvagnskonsult skrev:
Hej.

Du sparar uppskattningsvis ca 20kg på det.
Det kostar ca 30000:- ink. allt arbete: Plocka ur vindruta, formavgjutning, demontera originaltak, montering av kolfibertak och vindruta.

20kg?
Jag har bytat många tak och en takplåt utan dämpmattor väger inte många kg. Skulle tippa på en viktbesparing på 5-6kg på ett så litet tak som till mazdan.

Har inte stort sett alla tak tvär ''balkar''?  de väger ju en hel del. Sen om man som jag har en monster stor el taklucka så borde det ju göra ännu större skillnad?

Takluckan gör ju sitt på vikten. Men att ta bort balkarna är inget att rekomendera, men det går att byta ut mot lättare material wink

Senast redigerat av mickecorrado (29 september 2011)

Smoke Tires Not Drugs.
S500R Go Faster Motorevents
29 september 2011 · 177 Inlägg

Jag tror min taklucka vägde 30-40 kilo minst. Så jag gjorde en rejäl viktbesparing.

Go Faster Motorevents, TuneTec
BMW M5 F10 "Ultim8" (2012)
S500R Go Faster Motorevents
29 september 2011 · 177 Inlägg

mickecorrado skrev:

Dogge_93 skrev:

mickecorrado skrev:

20kg?
Jag har bytat många tak och en takplåt utan dämpmattor väger inte många kg. Skulle tippa på en viktbesparing på 5-6kg på ett så litet tak som till mazdan.

Har inte stort sett alla tak tvär ''balkar''?  de väger ju en hel del. Sen om man som jag har en monster stor el taklucka så borde det ju göra ännu större skillnad?

Takluckan gör ju sitt på vikten. Men att ta bort balkarna är inget att rekomendera, men det går att byta ut mot lättare material wink

Är väl inga problem om man har en rejälbur..

Go Faster Motorevents, TuneTec
BMW M5 F10 "Ultim8" (2012)
mickecorrado Bilplåtslagare
29 september 2011 · 1 036 Inlägg

S500R skrev:

mickecorrado skrev:

Dogge_93 skrev:

Har inte stort sett alla tak tvär ''balkar''?  de väger ju en hel del. Sen om man som jag har en monster stor el taklucka så borde det ju göra ännu större skillnad?

Takluckan gör ju sitt på vikten. Men att ta bort balkarna är inget att rekomendera, men det går att byta ut mot lättare material wink

Är väl inga problem om man har en rejälbur..

Nä men då väger buren mer än vad taket gjorde från början wink

Smoke Tires Not Drugs.
Dogge_93 Under upplärning
29 september 2011 · 368 Inlägg

mickecorrado skrev:

S500R skrev:

mickecorrado skrev:
Takluckan gör ju sitt på vikten. Men att ta bort balkarna är inget att rekomendera, men det går att byta ut mot lättare material wink

Är väl inga problem om man har en rejälbur..

Nä men då väger buren mer än vad taket gjorde från början wink

Jag syftade på att göra de här balkarna i kolfiber då de i stort sett inte väger något om man ska ha de lika starka som de var innannär de var i plåt wink

Senast redigerat av Dogge_93 (29 september 2011)

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang