Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

it_mutt Avstängd
14 januari 2015 · 10 388 Inlägg

Extrazz skrev:
Tex feltema bågen passar ju inte så bra på alla toppar dessutom. För korta så man inte kommer ner i brunnen.

Det är ju iofs i sin tur inget som är unikt för Biltemas båge, utan för den designen, oavsett var man köper den. Gäller att veta vad man behöver när man handlar smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Extrazz En 5a är Livet.
15 januari 2015 · 2 005 Inlägg

it_mutt skrev:

Extrazz skrev:
Tex feltema bågen passar ju inte så bra på alla toppar dessutom. För korta så man inte kommer ner i brunnen.

Det är ju iofs i sin tur inget som är unikt för Biltemas båge, utan för den designen, oavsett var man köper den. Gäller att veta vad man behöver när man handlar smile

Ja det är ju givet. Men de hade kunnat ha en till större modell som tog övriga toppar då folk börjar svetsa om de och har sig istället.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Bamzefan Bondmeckare
15 januari 2015 · 246 Inlägg

Biltemas bakre bromsskivor till Volvo 940?

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)
Opel Rekord E 2,0S Berlina "2200mil Orenoverad" (1979)
Volvo 940 GL "Skorven" (1994)
KolGruvan
15 januari 2015 · 1 450 Inlägg

Bamzefan skrev:
Biltemas bakre bromsskivor till Volvo 940?

Har köpt skivor bak till 740 men de e väl nästan samma å dom funka riktigt bra, ser väldigt bra ut nu ett år senare också

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Stol3n_Identity så äre!
15 januari 2015 · 872 Inlägg

Hejsan! Jag har en fråga angående biltemas plastidip. Jag har hört att den är bra men intresserar mig av själva färgerna. Behöver svart, röd och gul då jag ska köra tyska flagga mönster på min sliten baklucka. Och då undrar jag om någon har använt deras gula dipp och har typ en bild på hur den ser ut? Då tyskflaggans gul är ganska mörk och våre jätte tråkigt om jag köpte dippen och det visar sig att den är kycklinggul eller nått big_smile

Tack på förhand!

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
Sam1r
21 januari 2015 · 485 Inlägg

någon som vet varför det står euro ist för kronor på biltemas hemsida ? eller är det bara hos mig ?

IX ____________________________________
21 januari 2015 · 1 340 Inlägg

Sam1r skrev:
någon som vet varför det står euro ist för kronor på biltemas hemsida ? eller är det bara hos mig ?

Svenska Enkronor hos mig, kommit in på någon finlandssvensk version?

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Sam1r
21 januari 2015 · 485 Inlägg

RightFront skrev:

Sam1r skrev:
någon som vet varför det står euro ist för kronor på biltemas hemsida ? eller är det bara hos mig ?

Svenska Enkronor hos mig, kommit in på någon finlandssvensk version?

stängde chrome och startade igen , nu står det kronor xD fel hos mig

Sam1r
22 januari 2015 · 485 Inlägg

Någon som vet något om biltemas hjullagerverktyg , bra eller dålig ?

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … er-191319/

moparfarmer österbybruk
23 januari 2015 · 267 Inlägg

biltemas handrengöring är bra, kanske den bästa mot bromsdamm och smörjfett...

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!
Chevrolet camaro "zebran" (1998)
Dodge Dart "Swinger" (1971)
Chevrolet S10 "Stian" (1999)
Nybergrobin
23 januari 2015 · 2 382 Inlägg

moparfarmer skrev:
biltemas handrengöring är bra, kanske den bästa mot bromsdamm och smörjfett...

Den är jäkligt bra smile

lewwan Överladdad gröngöling
24 januari 2015 · 1 302 Inlägg

moparfarmer skrev:
biltemas handrengöring är bra, kanske den bästa mot bromsdamm och smörjfett...

Jo den fungerar förbannat bra! smile

Volvo 242DL "Den gröne" (1975)
Mack Forum- och sitemoderator
24 januari 2015 · 26 155 Inlägg

moparfarmer skrev:
biltemas handrengöring är bra, kanske den bästa mot bromsdamm och smörjfett...

Oja. Funkar oerhört bra.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
joH900
24 januari 2015 · 414 Inlägg

Man blir ren och så sett är den bra, men ska man tvätta sig flera gånger om dagen så blir man rätt torr om händerna. Så ska man tvätta sig flera gånger om dagen så finns det bättre prylar, har provat nått från Swarfega och då blir man både ren och sen känns det som man typ har smörjt in händerna efter vilket nog är bättre i längden. Heeeeeeeeeeeeelt annan prisklass på den så Biltemas är prisvärt för hobbybruk!

Mack Forum- och sitemoderator
24 januari 2015 · 26 155 Inlägg

joH900 skrev:
Man blir ren och så sett är den bra, men ska man tvätta sig flera gånger om dagen så blir man rätt torr om händerna. Så ska man tvätta sig flera gånger om dagen så finns det bättre prylar, har provat nått från Swarfega och då blir man både ren och sen känns det som man typ har smörjt in händerna efter vilket nog är bättre i längden. Heeeeeeeeeeeeelt annan prisklass på den så Biltemas är prisvärt för hobbybruk!

Personligen använder jag den bara efter att man exempelvis har skruvat med en bil, för att få bort det där allra värsta som annars inte går bort. Sedan tvättar jag mig en andra gång med flytande tvål av enklare sort, bara för att behålla dom mjukare händerna, så att säga.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
granadadr
24 januari 2015 · 7 290 Inlägg

joH900 skrev:
Man blir ren och så sett är den bra, men ska man tvätta sig flera gånger om dagen så blir man rätt torr om händerna. Så ska man tvätta sig flera gånger om dagen så finns det bättre prylar, har provat nått från Swarfega och då blir man både ren och sen känns det som man typ har smörjt in händerna efter vilket nog är bättre i längden. Heeeeeeeeeeeeelt annan prisklass på den så Biltemas är prisvärt för hobbybruk!

sen finns det handkrämer mot torra händer smile

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
gamlingen
24 januari 2015 · 5 198 Inlägg

granadadr skrev:

joH900 skrev:
Man blir ren och så sett är den bra, men ska man tvätta sig flera gånger om dagen så blir man rätt torr om händerna. Så ska man tvätta sig flera gånger om dagen så finns det bättre prylar, har provat nått från Swarfega och då blir man både ren och sen känns det som man typ har smörjt in händerna efter vilket nog är bättre i längden. Heeeeeeeeeeeeelt annan prisklass på den så Biltemas är prisvärt för hobbybruk!

sen finns det handkrämer mot torra händer smile

tvättar man sej för ofta så blir man torr iaf oavsett tvål,sen finns det klart mer och mindre återfuktande.

KALL3
24 januari 2015 · 723 Inlägg

Jag tycker biultemas "dipp" är helt kass. Testat den röda och den är inte samma färg som locket och sen så förstörs ytan som man sprejar på. Någon annan som varit med om liknande?

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
granadadr
24 januari 2015 · 7 290 Inlägg

KALL3 skrev:
Jag tycker biultemas "dipp" är helt kass. Testat den röda och den är inte samma färg som locket och sen så förstörs ytan som man sprejar på. Någon annan som varit med om liknande?

är det ytan under som förstörs??

KALL3
24 januari 2015 · 723 Inlägg

granadadr skrev:

KALL3 skrev:
Jag tycker biultemas "dipp" är helt kass. Testat den röda och den är inte samma färg som locket och sen så förstörs ytan som man sprejar på. Någon annan som varit med om liknande?

är det ytan under som förstörs??

Japp. Jag la lite (6 lager) på en plastram jag har runt cd-spelaren. I ena hörnet så hade plasten typ blivit knottrig. Svårt att förklara.

Sen testade jag på en genomskinlig plast sak. Den blev helt matt, typ frostad när jag drog bort det. Jag har inte testat att rengöra ytan på den som är genomskinlig än. Bara gnuggat lite med finger med lite saliv på utan att det gick bort.

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang