Slanga bensin!

torque480
22 mars 2006 · 17 Inlägg

calibra_nox skrev:
Jag skulle nog ha svårt att hålla mej för att inte ge ungjäveln stryk tongue
Men det kan ju inte skada att gå till polisen ändå smile Annars kan du ju nog sätta upp en kamera, så du har det på film ifall det skulle ske igen tongue

jag har satt upp kamera med tillstånd o allt så jag nästan hoppas att dom kommer till baka, även om det är dumt.

torque480
22 mars 2006 · 17 Inlägg

BoraV6 skrev:
Polisanmälan ska du alltid göra!
Även om du trots vittne mm inte får dom fällda så kan ju fler anmäla dom i framtiden och då kan det göra stor skillnad med flera anmälningar.
Sen tycker jag att du skall gå tillbaks till föräldrarna och berätta det så dom vet om det, det kan ju ta ett halvår innan dom får veta det annars. Polisen är ju inte så snabb av sig!
Har man gjort en polisanmälan så kanske dom inser allvaret! Så var det med mina grannars päron iaf när dom gång på gång stal mina ventilhattar i sommras.

Går det att rensa tanken så du kan använda den?
Mycket jobb?

Starta du bilen nån gång så det kan ha kommit in pumpen?

Lycka till!!!!

Ja tyvärr så är pumpen kass o det är nästan omöjligt att komma in i tanken så jag har fått skaffa både pump o tank. Det är ju det som e så surt, detta har kostat 5000:- så det sabbar ju hela min sesång då jag inte hinner att få ihop min sommar bil i tid! Skit surt!!

torque480
22 mars 2006 · 17 Inlägg

SWK skrev:
Slangning är så jävla lågt. Hur lågt kan man sjunka egentligen?

Riskerna man utsätter sig själv när man slangar är ju väldigt stora för man är ju inte direkt osynlig och hur många bilar lär man inte behöva att slanga för att tjäna på det? Dom som skulle kunna tjäna på det är väl 15-åringar som har moppe som man kan köra ett ex antal mil med en tank. winkwink

Fast man förstår ju att det e högsäsong på slangning nu eftersom soppan är så förbannat DYR!

www.bensinskatteuppror.se  GÅ IN OCH RÖSTA!

Det tradiga är att dom har slangat ca 30l ur min bil o ca 20l ur min polares bil, så det är ändå 500 spänn soppa.
Killarna som är misstänkta är ca 16-17 år o kör epa så visst blen det en vinnst för dom.

torque480
22 mars 2006 · 17 Inlägg

Det är nu polis anmält!
Gissa vad dom sa till mej!!!!!!!!!!
Att jag skulle ha lite mer koll på bilen och inte bara tro att inget händer där!
Tyvärr så tappade jag fattningen o sa till han både det ena o det andra!!
Tipps......GÖR ALDRIG DET, han blev skit sur o hotade med förarjelse uppväckande beteende böter. IDIOT!!!
Till historien hör då att min bil stod på min tomt, var skulle jag annars stå? Ca 3m från min ytter dörr!

FreddeLi Studerande maskiningenjör
22 mars 2006 · 1 903 Inlägg

om du har vittne så har du ju bevis på att det var dom killarna som gjorde det. du kan ju informera föräldrarna att om du inte får ersättning för skadorna så kommer du ta upp det i domstolen. och då får dom strul med socialen och de vill dom nog inte ;-)

Lycka till!

mvh Fredde

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
SWK Lord
23 mars 2006 · 125 Inlägg

torque480 skrev:
Det är nu polis anmält!
Gissa vad dom sa till mej!!!!!!!!!!
Att jag skulle ha lite mer koll på bilen och inte bara tro att inget händer där!
Tyvärr så tappade jag fattningen o sa till han både det ena o det andra!!
Tipps......GÖR ALDRIG DET, han blev skit sur o hotade med förarjelse uppväckande beteende böter. IDIOT!!!
Till historien hör då att min bil stod på min tomt, var skulle jag annars stå? Ca 3m från min ytter dörr!

Shit vilka nötter det finns som arbetar hos polisen!?

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316
Martin 9-3 Fisketokig
23 mars 2006 · 2 997 Inlägg

Ut med namn och adresser om du är säker.

Häng ut dem. lovar att jag kommer hjälpa till.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
olssson Saab nörd
23 mars 2006 · 224 Inlägg

Polisen säger jag bara

Saab For Life!
torque480
23 mars 2006 · 17 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Ut med namn och adresser om du är säker.

Häng ut dem. lovar att jag kommer hjälpa till.

Det hade varit skoj men det är nog inte bra nu när det är anmält:)

Saabnorden lastbils chaffis......
23 mars 2006 · 299 Inlägg

full i disel och låt den stå, nästa  gång de kommer får de en suprise när de ska använda bensinen wink hahaha ne fy fan hatar sånt..... (bensintjuvar alltså och andra för den delen med).... själv kör man ju på etanol så man slipper ju de problemen... wink

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
Slovenian
24 mars 2006 · 482 Inlägg

Ni grabbar överskattar polisen ganska mäktigt ..
Polisen gör inte ett skit mer än att åka runt i sina bilar, äta donuts och stoppa lite folk på måfå, resten skiter de i.

Hade personligen skippat polisdelen (så man inte blir misstänkt för något) drivit in pengarna på ett eller annat sätt och lärt dem att inte ta bensin igen.
Säger dock inte att du ska göra detta! big_smile

Ps. Ja, märkte nu att du polisanmält det. Bad move! tongue

Senast redigerat av Slovenian (24 mars 2006)

- Bromsa är ett tecken på svaghet -
BMW 323i (1997)
torque480
25 mars 2006 · 17 Inlägg

Slovenian skrev:
Ni grabbar överskattar polisen ganska mäktigt ..
Polisen gör inte ett skit mer än att åka runt i sina bilar, äta donuts och stoppa lite folk på måfå, resten skiter de i.

Hade personligen skippat polisdelen (så man inte blir misstänkt för något) drivit in pengarna på ett eller annat sätt och lärt dem att inte ta bensin igen.
Säger dock inte att du ska göra detta! big_smile

Ps. Ja, märkte nu att du polisanmält det. Bad move! tongue

Jag kan till viss del hålla med!
Men det beror på hur man ser det.
Mitt sätt att se det är att dom är Tjyvar(kriminella) och enda sättet om jag ska sitta och säga att dom e svin är om jag följer lagen. Eller?
Men visst det gäller denna gången, om det händer igen så sätter jag stopp för det helt enkelt!

MeloveGolf Vw trimmare
25 mars 2006 · 2 995 Inlägg

skulle jag märka att dom fortsätter slanga även efter polisanmälan skulle ju jag ta lagen i egna händer och slå sönder dom....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Phaetoon
25 mars 2006 · 8 156 Inlägg

Jag skulle leka stalker och följa efter dom lite då och då.
Visa att man finns. Typ köra upp bakom deras EPA och ligga och stressa dom...
Sen kan man ju skicka ett brev till dom också och uppmana dom till att göra rätt för sig.
Typ be dom att lägga 500:- i ett kuvert...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
sveddan
25 mars 2006 · 1 453 Inlägg

Slovenian skrev:
Ni grabbar överskattar polisen ganska mäktigt ..
Polisen gör inte ett skit mer än att åka runt i sina bilar, äta donuts och stoppa lite folk på måfå, resten skiter de i.

Hade personligen skippat polisdelen (så man inte blir misstänkt för något) drivit in pengarna på ett eller annat sätt och lärt dem att inte ta bensin igen.
Säger dock inte att du ska göra detta! big_smile

Ps. Ja, märkte nu att du polisanmält det. Bad move! tongue

Tycker du att maffiaverksamhet är ok? Ta lagen i egna händer...
Varför är du orolig för att bli misstänkt för något? Är det som du säger att Polisen bara käkar donuts hela dagarna så har du väl ingen anledning att ta dem på allvar...

mixbox
25 mars 2006 · 17 Inlägg

Skicka en faktura till föräldrarna med den här stämpeln
http://www.balticinkasso.com/stempel.se.jpg

Senast redigerat av mixbox (25 mars 2006)

Rollin stoned Jenz
25 mars 2006 · 69 Inlägg

Skaffa ett rejält signalhorn o tuta av epan från vägen emallanåt  big_smile

Jeep Grand cherokee -96 "Northern Wolf" 4,5" RE lift, NEV stealth bumper, MX6 shocks, Procomp ES2000, Superior axle Dana 30, ARB air locker, Danita 3000, T-max 9000, 35"x12.5 Cooper STT
dre_st202 Toya till I die
26 mars 2006 · 38 Inlägg

HAHA den där indrivningsstämpeln e klockren!

diforce
27 mars 2006 · 279 Inlägg

fick rutan sönderslagen på min bil + att sterion, förstärkare, baslåda var borta.. fick reda på vilka det var.. ställde mina krav på ersättning (ca 10gånger så mycket som det var värt) , fick inga pengar.. men efter att den ena av dom fick ta konsekvensera av detta betalade dom andra 2 ganska direkt.. smile

two lies don´t cancel each other out
dG IT-Tekniker
27 mars 2006 · 144 Inlägg

Rollin stoned skrev:
Skaffa ett rejält signalhorn o tuta av epan från vägen emallanåt  big_smile

hahaha big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang