RWD VOLVOs vs ägarna och deras rykte

endorfinslaven
22 februari 2009 · 671 Inlägg

Varför hatar alla Volvo och ägarna så mkt ..
Varför ska det gnällas och rankas ner på Volvo

Är det någe fel på en bil om den kan inhandlas för en rimlig peng
Ägas köras för en låg kostnad
Trimmas och bygga suverän väghållning(för svensk landsväg) för hyfsade pengar
Alltihop med en djävulskt bra tillförlitlighet...och lättmekat.. 

Jag är idagsläget såååååå trött på detta gnäll

Sååå trött på folk i andra turbobilar som ska trycka en i arslet...som tror dom kan åka ifrån en.. 
Dom är först o främst odugliga förare som man åker ifrån,,, med en handvändning..
Därefter så har de inte råd att deras ömtåliga dyrgripar går sönder då har de inte råd att amortera.

VOLVO är en fantastisk bil för våra svenska förhållanden var stolta över det... 
Det är inget Autobahnlok ingen Banracer eller WRCbil...

Men helt suverän på dåliga svenska vägar under alla möjliga förhållanden..
Lätt att köra lätt att hantera situationer med pålitliga uppträdanden..
Hur många här har inte blivit ifrånåkta av Volvos på svenska landsvägar...
Den är lätt att åka mkt fort med..

Janneutanb
22 februari 2009 · 7 272 Inlägg

Så alla volvos bilar är bra påstår du?
Det här är precis varför märkesidioter får ta så mycket skit, ni tror att varenda bil som just "eran" billtillverkare har gjort är perfekt och det finns inget som är bättre.

Herregud...

Jag kommer aldrig köpa en volvo. Jag avskyr dom.
Det säger jag inte för att jag äger en saab för en ny sån kommer jag aldrig heller att köpa.

Xioz
22 februari 2009 · 122 Inlägg

Tur alla alla är olika annars skulle värdlen vara knasig!

What you doing?
wildboy_87_
22 februari 2009 · 1 062 Inlägg

Dem som inte gillar volvo har blivit ifrån körda av en sunkig volvo cool

Team Björkeryd
Fredrik-79
22 februari 2009 · 2 164 Inlägg

Vill man ha en bil som är lätt att fixa till och ha som lek bil så är ju volvo kul.
BMW är ju lite svårare på den punkten men sen finns de andra få modeller som funkar men då kostar de mer.
Men allt beror på vad man prioriterar.
Dom flesta kan ju meka volvo RWD bilar.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
fiddes Grävmaskinist
22 februari 2009 · 216 Inlägg

wildboy_87_ skrev:
Dem som inte gillar volvo har blivit ifrån körda av en sunkig volvo cool

lol

Volvo C70 "T5" (1998)
Only-volvo
22 februari 2009 · 685 Inlägg

endorfinslaven skrev:
Varför hatar alla Volvo och ägarna så mkt ..
Varför ska det gnällas och rankas ner på Volvo

Är det någe fel på en bil om den kan inhandlas för en rimlig peng
Ägas köras för en låg kostnad
Trimmas och bygga suverän väghållning(för svensk landsväg) för hyfsade pengar
Alltihop med en djävulskt bra tillförlitlighet...och lättmekat.. 

Jag är idagsläget såååååå trött på detta gnäll

Sååå trött på folk i andra turbobilar som ska trycka en i arslet...som tror dom kan åka ifrån en.. 
Dom är först o främst odugliga förare som man åker ifrån,,, med en handvändning..
Därefter så har de inte råd att deras ömtåliga dyrgripar går sönder då har de inte råd att amortera.

VOLVO är en fantastisk bil för våra svenska förhållanden var stolta över det... 
Det är inget Autobahnlok ingen Banracer eller WRCbil...

Men helt suverän på dåliga svenska vägar under alla möjliga förhållanden..
Lätt att köra lätt att hantera situationer med pålitliga uppträdanden..
Hur många här har inte blivit ifrånåkta av Volvos på svenska landsvägar...
Den är lätt att åka mkt fort med..

Kan bara instämma. Tycker själv att det är en kanonbil. Vad mer kan man begära än bra komfort,lättmeckad,krocksäker,driftsäker bil för en rimlig peng.

No turbo shit - just real power!
Ford Galaxy "Femtio nyanser av vit" (2001)
Volvo 745 GLE "Slitvargen" (1988)
Aerodynamik ...
22 februari 2009 · 7 120 Inlägg

endorfinslaven skrev:
Hur många här har inte blivit ifrånåkta av Volvos på svenska landsvägar...
Den är lätt att åka mkt fort med..

Haha, du kan ju inte mena allvar?

Sen är dem inte så krocksäkra som ni säger, har ni inte sett krocktestet med en 940 Kombi mot någon ny Renault? Volvon blir helt mosad..

Aronsson_Kil
22 februari 2009 · 653 Inlägg

Aerodynamik skrev:

endorfinslaven skrev:
Hur många här har inte blivit ifrånåkta av Volvos på svenska landsvägar...
Den är lätt att åka mkt fort med..

Haha, du kan ju inte mena allvar?

Sen är dem inte så krocksäkra som ni säger, har ni inte sett krocktestet med en 940 Kombi mot någon ny Renault? Volvon blir helt mosad..

Konstigt när det är minst 10 års skillnad.... sett ett krocktest med en XC90 mot en Renault 5?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 februari 2009 · 13 756 Inlägg

Aerodynamik skrev:

endorfinslaven skrev:
Hur många här har inte blivit ifrånåkta av Volvos på svenska landsvägar...
Den är lätt att åka mkt fort med..

Haha, du kan ju inte mena allvar?

Sen är dem inte så krocksäkra som ni säger, har ni inte sett krocktestet med en 940 Kombi mot någon ny Renault? Volvon blir helt mosad..

visst det ser ut som att den blir totalt mosad men tillskillnad mot en liten skitbil är just att en volvo är gjord för att ta upp smällen

bara för att en bil blir buckligare betyder inte att den är farligare

testa och ta en pansarvagn och kör den in i en bergsvägg i 80km/h..hur mår du då
sen innan man gör det kan man tex ta en volvo och göra samma sak
jag lovar att man slår sig mindre i volvon medans pansarvagnen är mindre skadad

en liten bil är bara säker så länge den inte träffar på en liten bil

har sätt ett krocktest mellan en smart och en E-klass merca och smarten händer det typ inte ett skit mercan ser förjävlig ut
men visst det skrämer folk när allt handlar om att det inte finns plats för ett krockskydd i en liten bil
så dom förlitar sig på att storleken ihop med den andras bilens krockzoner ska fånga upp smällen så pass

men visst kan man inte riktigt jämföra en bil som är ritad på 70talet mot en bil som är utecklad på 90talet

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
camaro67 Meister
22 februari 2009 · 6 763 Inlägg

Aerodynamik skrev:

endorfinslaven skrev:
Hur många här har inte blivit ifrånåkta av Volvos på svenska landsvägar...
Den är lätt att åka mkt fort med..

Haha, du kan ju inte mena allvar?

Sen är dem inte så krocksäkra som ni säger, har ni inte sett krocktestet med en 940 Kombi mot någon ny Renault? Volvon blir helt mosad..

Är de ett nytt troll kanske big_smile

Men när killen skriver suverän väghållning då börjar man ju undra vad han åkt för bilar förut. Cittra apgunga kanske? Men de där med krocksäkerheten stämmer ju om man jämför med jämngammla bilar men inte mot nya för där har de inte en chans men det är ju inte konstigt alls. Sen kan vi ju prata om de där att de ska vara odödliga.. Jag har på ett halvår rasat bakaxel och växellåda på 740in jag hade. Hur fan kan något vara odödligt om de inte håller för 115hk? Motorn drog olja och jag var aldrig under 1,7 i soppaförbrukning och på slutet så gick inte bilen för 5 öre.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
camaro67 Meister
22 februari 2009 · 6 763 Inlägg

Growe skrev:

Aerodynamik skrev:

endorfinslaven skrev:
Hur många här har inte blivit ifrånåkta av Volvos på svenska landsvägar...
Den är lätt att åka mkt fort med..

Haha, du kan ju inte mena allvar?

Sen är dem inte så krocksäkra som ni säger, har ni inte sett krocktestet med en 940 Kombi mot någon ny Renault? Volvon blir helt mosad..

visst det ser ut som att den blir totalt mosad men tillskillnad mot en liten skitbil är just att en volvo är gjord för att ta upp smällen

bara för att en bil blir buckligare betyder inte att den är farligare

testa och ta en pansarvagn och kör den in i en bergsvägg i 80km/h..hur mår du då
sen innan man gör det kan man tex ta en volvo och göra samma sak
jag lovar att man slår sig mindre i volvon medans pansarvagnen är mindre skadad

en liten bil är bara säker så länge den inte träffar på en liten bil

har sätt ett krocktest mellan en smart och en E-klass merca och smarten händer det typ inte ett skit mercan ser förjävlig ut
men visst det skrämer folk när allt handlar om att det inte finns plats för ett krockskydd i en liten bil
så dom förlitar sig på att storleken ihop med den andras bilens krockzoner ska fånga upp smällen så pass

men visst kan man inte riktigt jämföra en bil som är ritad på 70talet mot en bil som är utecklad på 90talet

Om jag inte missminner mig så sa experterna i testet att killen i volvon skulle ha varit betydligt mycket mer skadad i volvon. Så även om den tar upp mer energi så blev den även sönderslagen där den inte skulle ha blivit det

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Aerodynamik ...
22 februari 2009 · 7 120 Inlägg

Aronsson_Kil skrev:

Aerodynamik skrev:

endorfinslaven skrev:
Hur många här har inte blivit ifrånåkta av Volvos på svenska landsvägar...
Den är lätt att åka mkt fort med..

Haha, du kan ju inte mena allvar?

Sen är dem inte så krocksäkra som ni säger, har ni inte sett krocktestet med en 940 Kombi mot någon ny Renault? Volvon blir helt mosad..

Konstigt när det är minst 10 års skillnad.... sett ett krocktest med en XC90 mot en Renault 5?

Spelar väl ingen roll hur gammal bilen är. Säger man att en bil är krocksäker så ska den väl vara det också?

Om du t.ex. kommer i en 740 och smäller in i en nyare mindre bil fast Volvon får mer skador, ska du då skylla på att den är äldre? roll

Senast redigerat av Aerodynamik (22 februari 2009)

Rand
22 februari 2009 · 1 024 Inlägg

en sådan tråd igen haha, löjligt!

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
DasAuto
22 februari 2009 · 2 751 Inlägg

^ Haha

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Lardi SQ
22 februari 2009 · 1 343 Inlägg

kom igen.. ska vi kasta paj?

Ljudnörd!
Hockeyfrillan
22 februari 2009 · 277 Inlägg

Det är inget fel på äldre Volvos med rätt person bakom ratten.

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!
camaro67 Meister
22 februari 2009 · 6 763 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Aronsson_Kil skrev:

Aerodynamik skrev:

Haha, du kan ju inte mena allvar?

Sen är dem inte så krocksäkra som ni säger, har ni inte sett krocktestet med en 940 Kombi mot någon ny Renault? Volvon blir helt mosad..

Konstigt när det är minst 10 års skillnad.... sett ett krocktest med en XC90 mot en Renault 5?

Spelar väl ingen roll hur gammal bilen är. Säger man att en bil är krocksäker så ska den väl vara det också?

Om du t.ex. kommer i en 740 och smäller in i en nyare mindre bil fast Volvon får mer skador, ska du då skylla på att den är äldre? roll

Ja givetvis. Den är inte krocksäker med dagens mått mätt men om du jämför med en jämngammal så är den ju det.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
camaro67 Meister
22 februari 2009 · 6 763 Inlägg

Hockeyfrillan skrev:
Det är inget fel på äldre Volvos med rätt person bakom ratten.

Det är inget rätt heller tongue

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Only-volvo
22 februari 2009 · 685 Inlägg

camaro67 skrev:

Growe skrev:

Aerodynamik skrev:

Haha, du kan ju inte mena allvar?

Sen är dem inte så krocksäkra som ni säger, har ni inte sett krocktestet med en 940 Kombi mot någon ny Renault? Volvon blir helt mosad..

visst det ser ut som att den blir totalt mosad men tillskillnad mot en liten skitbil är just att en volvo är gjord för att ta upp smällen

bara för att en bil blir buckligare betyder inte att den är farligare

testa och ta en pansarvagn och kör den in i en bergsvägg i 80km/h..hur mår du då
sen innan man gör det kan man tex ta en volvo och göra samma sak
jag lovar att man slår sig mindre i volvon medans pansarvagnen är mindre skadad

en liten bil är bara säker så länge den inte träffar på en liten bil

har sätt ett krocktest mellan en smart och en E-klass merca och smarten händer det typ inte ett skit mercan ser förjävlig ut
men visst det skrämer folk när allt handlar om att det inte finns plats för ett krockskydd i en liten bil
så dom förlitar sig på att storleken ihop med den andras bilens krockzoner ska fånga upp smällen så pass

men visst kan man inte riktigt jämföra en bil som är ritad på 70talet mot en bil som är utecklad på 90talet

Om jag inte missminner mig så sa experterna i testet att killen i volvon skulle ha varit betydligt mycket mer skadad i volvon. Så även om den tar upp mer energi så blev den även sönderslagen där den inte skulle ha blivit det

Var inne på folksam för 3-4 månader sen, och kollade krocksäkerheten på olika bilar och där var bl a volvo 740 med bland dom bilar som hade bättre krocksäkerhet än medelbilen. För nåt årsen så var det en gubbe här i Halmstad som körde över ett staket och lite buskar och vidare in i apotekets tegelvägg så att hyllorna rasade i butiken, skadorna som blev var att stötfångaren fick sig en törn, men den såg ändå intakt ut. Mannen klev ut ur bilen utan skador. Bara ett ex på rätt ok krocksäkerhet:-)

No turbo shit - just real power!
Ford Galaxy "Femtio nyanser av vit" (2001)
Volvo 745 GLE "Slitvargen" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang