Däckval, sommardäck i 18" för 5000 kr?

Makemehappy
15 mars 2009 · 256 Inlägg

Frågade tidigare om hur det skulle bli om man tar bort dubbarna från vinterdäcken och använda de som sommardäck - Och det visades sig inte vara det bästa alternativet.

Så jag är inne på att köpa helt nya däck istället. Det ska vara 225/45 18.

Är det omöjligt att hitta 4 st för runt 5000kr? Vill ändå ha däck som jag kan lita på, utifrån era erfaranheter är det någon däckmärke som jag ska utesluta helt samt något som är skitbra?



*Fixade en godkänd rubrik.....
mvh jonTe/moderator

Kesler
15 mars 2009 · 3 650 Inlägg

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl

där får du nya däck för under 4000kr

Crille-76 Rekondchef
15 mars 2009 · 265 Inlägg

Beror ju lite på va du e ute efter.. Väghållning, bra livslängd, bara ha nåt gummi runt fälgen osv.. wink Bra däck kostar en bra slant men finns ju vettiga lågpristillverkare oxå men dom allra billigaste bör man undvika då vissa av dom kan va rent livsfarliga i t ex regn eller ha en gummiblandning som inte e tänkt för o va här uppe i norden.. Kan förvisso oxå finnas bland dyrare däck men dom flesta av dom bör vara bortsorterade numera eller iaf en notis om var dom kommer ifrån! (Fanns iaf GY F1 för några år sen som va tänkta för asien)

Phantom
17 mars 2009 · 40 Inlägg

Kika runt på www.nordendack.se dom brukar hålla mkt bra priser.
Går du dessutom ner till 40 profil har du betydligt bättre utbud.

Själv kikar jag på dessa.. http://www.nordendack.se/Sommardack_18_ … U31_E.html

5000kr för 4st

Mazda 6 2,3 Sedan "Phantomen" (2005)
Makemehappy
18 mars 2009 · 256 Inlägg

Men alltså vad är normal pris för 4st däck som är BRA och att det är ett känt märke.

Tänkte skaffa nya däck till mina 20tums fälgar men det blev för dyrt, det är därför jag söker efter nya däck till mina 18tummare istället.

Blida
18 mars 2009 · 654 Inlägg

Kika på Toyo: T1-R har jag för mig dom heter.
Däckonline mfl har dessa,är ett rätt billigt däck som funkar bra som regular driving och som även har bra egenskaper för lite mer sväng inriktad körning.
Dock inte i samma klass som dom dyrare prestanda däcken,men samtidigt så kostar dessa minst det dubbla.

Om 4st i din dimension landar på max 5k vett i fasen.Du får kolla runt på olika online shopar osv.

alain www.bimmerpower.org
19 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Jag har letat lite, och det är rätt svart att hitta någonting bra för det priset du önskar,
Kolla på blocket, finns några exemplar som begadnad.
Passa på och säga, ändra lite din rubrik om du inte vill att tråden stängs.

Senast redigerat av alain (19 mars 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Freddah850 Elektriker
19 mars 2009 · 139 Inlägg

finns dackonline.se
finns lite alla möjliga olika däck smile billiga och kvalitet smile

En riktig volvo är bakhjulsdriven!
Volvo 145 "Nyförvärvet" (1971)
Volvo Amazon "Amazonen" (1966)
Blida
19 mars 2009 · 654 Inlägg

Kikade lite snabbt på Däckonline idag och däck i din dimension till MAX 5000kr blir svårt om du söker kvalitets däck.
Asien tillverkat och liknande finns att bringa, tex Nankang (?) för straxt över 1000-lappen/st.
Sen finns det en rad märken jag inte har en aning om vad det är som ligger under 1000kr/st.

Kolla gärna själv på dessa web sidor som säljer däck, tror det kan bli svårt att hitta billigare nya däck.
men även blocket är ju som någon nämnde bra att kolla på, kanske även "nya" beg däck funkar för dig.

laggey
19 mars 2009 · 335 Inlägg

sälj 20" fälgarna så har du råd med 18" prestanda däck

Makemehappy
22 mars 2009 · 256 Inlägg

Vad skulle ni ha gjort då?

Om jag ska skaffa fyra nya däck till 18tummare för 5-7000kr, är det inte bättre jag skaffar två nya däck till mina 20 tummare istället. Priset kommer ju landa på ungefär samma summa.

Sarge
22 mars 2009 · 2 337 Inlägg

Det beror ju alldeles på hur de två kvarvarande däcken ser ut, men i vilket fall som helst måste du köpa två till förr eller senare. Som laggey sa, sälj 20-tumsfälgarna och köp riktiga 18-tumsdäck, ingen vits med att snåla på däcken. De är ju, trots allt, din enda kontakt med vägen och bör således vara en bra sådan.

Men har du knappt råd med däck kanske du borde överväga att skaffa en billigare bil eller ställa bilen ett tag och spara lite pengar. Nu var det inte en moralpredikan du bad om, men du fick en på köpet. Nu ska jag gå och sova.

Beeenny
22 mars 2009 · 982 Inlägg

ja köpte falken däck 4st 235/30/20" för runt 8000 på dackonline så satsa på det istället smile..sälj 18" o köpa värre 20" däck annars

Makemehappy
29 mars 2009 · 256 Inlägg

Är det okej att ha olika fabrikat på bak och fram däck?

Senast redigerat av Makemehappy (29 mars 2009)

Pelle84
29 mars 2009 · 179 Inlägg

Makemehappy skrev:
Är det okej att ha olika fabrikat på bak och fram däck?

ja visst e det de..

Makemehappy
29 mars 2009 · 256 Inlägg

Pelle84 skrev:

Makemehappy skrev:
Är det okej att ha olika fabrikat på bak och fram däck?

ja visst e det de..

Är du helt säker? en del säger att det kan vara farligt då däcken greppar olika bra?

Sarge
29 mars 2009 · 2 337 Inlägg

Makemehappy skrev:

Pelle84 skrev:

Makemehappy skrev:
Är det okej att ha olika fabrikat på bak och fram däck?

ja visst e det de..

Är du helt säker? en del säger att det kan vara farligt då däcken greppar olika bra?

Huvudsaken är att du har likadana på samma axel, ex. Eagle F1:or back och Potenza fram etc.

volvotomten
29 mars 2009 · 274 Inlägg

Ja det är säkert o ha 2 olika märken om det är så att du kanske inte har cash kanske för 4 liakdana däck o satsar på lite billigare.
Bilprovningen säger samma mönster på samma axel.

Funkar kalas med 2 olika märken.

Makemehappy
29 mars 2009 · 256 Inlägg

för att alla mina däck just nu är från continental. Mina fram däck är i väldigt bra skick medans mina bakdäck är helt utslitna kan man säga. Så jag vill endast byta bakdäcken till ett bar billiga däck. efter som det bli dyrt med super bra däck med mått 255/30 R20.

Men frågan är nu om jag byter mina bakdäck till Nankong eller något liknade, ska jag ha continetal däcken fram eller bak eftersom de är bättre?

FLindgren
29 mars 2009 · 5 089 Inlägg

Vad är det för bil?

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang