Radion har lagt av helt!

Niklas12
30 mars 2009 · 128 Inlägg

Har haft problem med min radio nu över vintern då jag bara kunnat få in enstaka kanaler när jag kört inne i stan, när man kom ut på landsvägarna blev det bara brus. Men nu så får jag inte ens in någon kanal i stan heller.  Vad kan det vara? Och hur kan man fixa det?

Iam2fast4U
30 mars 2009 · 1 534 Inlägg

Niklas12 skrev:
Har haft problem med min radio nu över vintern då jag bara kunnat få in enstaka kanaler när jag kört inne i stan, när man kom ut på landsvägarna blev det bara brus. Men nu så får jag inte ens in någon kanal i stan heller.  Vad kan det vara? Och hur kan man fixa det?

kollat antennkabeln?

BMW E34 "538" (1990)
Niklas12
30 mars 2009 · 128 Inlägg

Iam2fast4U skrev:

Niklas12 skrev:
Har haft problem med min radio nu över vintern då jag bara kunnat få in enstaka kanaler när jag kört inne i stan, när man kom ut på landsvägarna blev det bara brus. Men nu så får jag inte ens in någon kanal i stan heller.  Vad kan det vara? Och hur kan man fixa det?

kollat antennkabeln?

Ja jag har kollat så den sitter i stereon om det var de du mena?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
30 mars 2009 · 6 170 Inlägg

Den kan ju vara skadad med, kolla hela kabeln och dess anslutningar i bägge ändar.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Lonefox Bad music kills good sound
30 mars 2009 · 7 241 Inlägg

Kolla även fästet för antennen i karossen....
Är det löst eller sönderrostat runt fästet så påverkar även det radiomotagningen....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Niklas12
30 mars 2009 · 128 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Den kan ju vara skadad med, kolla hela kabeln och dess anslutningar i bägge ändar.

Hur kollar jag hela då? Jag vet ju inte var någonstans i bilen den går?

Kollade fästet i karossen också då i vintras och det hade blivit lite fuktigt där så vet inte ifall de läckt in vatten eller så, men den var inte rostig och det fungerade hyffsat.

Iam2fast4U
30 mars 2009 · 1 534 Inlägg

Det går ju montera stereon i en annan bil för att se om det är den eller antennkabeln de är fel på

Senast redigerat av Iam2fast4U (30 mars 2009)

BMW E34 "538" (1990)
Niklas12
30 mars 2009 · 128 Inlägg

Iam2fast4U skrev:
Det går ju montera stereon i en annan bil för att se om det är den eller antennkabeln de är fel på

Har redan testat det och i den andra bilen fungerade det finfint.

Iam2fast4U
30 mars 2009 · 1 534 Inlägg

då kan man ju utesluta stereon, då är det ju 98% chans att det är antenn/antennkabel

BMW E34 "538" (1990)
Lonefox Bad music kills good sound
30 mars 2009 · 7 241 Inlägg

Niklas12 skrev:

Iam2fast4U skrev:
Det går ju montera stereon i en annan bil för att se om det är den eller antennkabeln de är fel på

Har redan testat det och i den andra bilen fungerade det finfint.

Antennrelaterat.....
Antennen, fästet eller kabeln i sig...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Niklas12
30 mars 2009 · 128 Inlägg

Lonefox skrev:

Niklas12 skrev:

Iam2fast4U skrev:
Det går ju montera stereon i en annan bil för att se om det är den eller antennkabeln de är fel på

Har redan testat det och i den andra bilen fungerade det finfint.

Antennrelaterat.....
Antennen, fästet eller kabeln i sig...

Okej jag tänkte byta antennen med en annan som vi har, men kabeln verkade sitta fast i antennfästet på taket, måste jag byta ut hela kabeln med då?

Lonefox Bad music kills good sound
30 mars 2009 · 7 241 Inlägg

Niklas12 skrev:

Lonefox skrev:

Niklas12 skrev:

Har redan testat det och i den andra bilen fungerade det finfint.

Antennrelaterat.....
Antennen, fästet eller kabeln i sig...

Okej jag tänkte byta antennen med en annan som vi har, men kabeln verkade sitta fast i antennfästet på taket, måste jag byta ut hela kabeln med då?

Oftast är kabeln skarvad en bit ner på kabeln.
Sedan kan jag inte utesluta att förlängningskabel kan vara skadad ngnstans på vägen.
Därför jag tipsar om att kolla den med smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Niklas12
30 mars 2009 · 128 Inlägg

Lonefox skrev:

Niklas12 skrev:

Lonefox skrev:

Antennrelaterat.....
Antennen, fästet eller kabeln i sig...

Okej jag tänkte byta antennen med en annan som vi har, men kabeln verkade sitta fast i antennfästet på taket, måste jag byta ut hela kabeln med då?

Oftast är kabeln skarvad en bit ner på kabeln.
Sedan kan jag inte utesluta att förlängningskabel kan vara skadad ngnstans på vägen.
Därför jag tipsar om att kolla den med smile

okej jag får kolla det till helgen då smile  tack för hjälpen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang