Angående nedladdning av musik

volvov
2 maj 2009 · 127 Inlägg

Tänkte höra om de ni laddar hem musik fortfarande??
vad blir det för straff igentligen om man skulle åka dit??
är chansen stor att man åker fasst för det??

MVH

Volvo 240 DL "T5" (1975)
Volvo 960 "T5" (1992)
Ghost_Face
2 maj 2009 · 517 Inlägg

chansen att åka fast är ungefär lika stor som att bli träffad av blixten, om man nu inte tokladdar och delar ut en massa svenska filmer innan dem ens har kommit upp på biografen.

Personligen har jag inte behövt laddat något på hur länge som helst för man kan ju streama de flesta filmer, serier och musik idag utan att behöva ladda ner någonting.

pars Operatör
2 maj 2009 · 346 Inlägg

Har man BB2 eller Bahnhof äre bara och ösa på.
Jag har ändrat mina vanor en aning eftersom de svenska sidorna laggt ner, men det finns ju andra smile

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
Frissan
2 maj 2009 · 4 693 Inlägg

Tele2 har också gått över till "våran" sida

Booyakasha!
Prolac
2 maj 2009 · 123 Inlägg

nope men hade inte varit helt fel med lite musik.

Hyundai accent "1.6 gls" (2004)
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
2 maj 2009 · 2 853 Inlägg

Laddar som vanligt på piratebay smile

Pan
2 maj 2009 ·

Tyvärr har många roliga svenska trackers blivit nojjiga och stängt ner. Förståligt men tråkigt sad Sitter just nu bara på DC och tankar musik reghubb smile så jag är inte rädd hehe. Hoppas på att det lugnar ner sig snart så dom drar igång sina trackers igen. Lite roligt är det ju att Piratebay fortfarande ligger upp men tyvärr är ju piratebay inte mycket att hurra över eftersom det inte bygger på något ratio system.

volvov
2 maj 2009 · 127 Inlägg

okej smile då kan man kanske ladda ner lite ändå då.. men med min otur lär man väll åka dit tongue ...

Volvo 960 "T5" (1992)
Volvo 240 DL "T5" (1975)
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
2 maj 2009 · 2 853 Inlägg

Smedhult skrev:
inte olagligt att ladda ner! är fildelning som är olagligt. och om du inte delar med dej samtidigt som du laddar ner, så är de lagligt!

o det är lätt på tex piratebay tongue

Antonnnish
2 maj 2009 · 18 Inlägg

Hur laddar man ner och sammtidigt inte delar ? wink Har man en låt på datan som har gått igenom "vuze" (t.ex) så finns den på datan och sammtidigt som en kille från Skåna kan hämta den från din data wink

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
2 maj 2009 · 2 853 Inlägg

hehe de va de ja syftade på me mitt inlägg:) rätt omöjligt tongue

Dansken-
2 maj 2009 · 950 Inlägg

pattilatti2 skrev:
hehe de va de ja syftade på me mitt inlägg:) rätt omöjligt tongue

Ironi är ett svårt språk wink

Fullmoon
2 maj 2009 · 41 Inlägg

pattilatti2 skrev:
hehe de va de ja syftade på me mitt inlägg:) rätt omöjligt tongue

Inte alls, bara för att du har låten på datorn har inte alla fri tillgång till den..
Det brukar finnas inställningar om hur mycket man vill ladda upp genom programmet, sätt den till 0 kb/s så är det möjligt wink

GurraG INGET ANNAT!!
2 maj 2009 · 1 725 Inlägg

Fast med ipred lagen är det även olagligt att ladda ner

THEBADGUY Gorgilus addictus
2 maj 2009 · 4 737 Inlägg

Fullmoon skrev:

pattilatti2 skrev:
hehe de va de ja syftade på me mitt inlägg:) rätt omöjligt tongue

Inte alls, bara för att du har låten på datorn har inte alla fri tillgång till den..
Det brukar finnas inställningar om hur mycket man vill ladda upp genom programmet, sätt den till 0 kb/s så är det möjligt wink

Div program delar fortfarande fast det står på 0kb.

Annars hade nog inte torrent blivit så stort roll

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Louksor
2 maj 2009 · 1 915 Inlägg

Från och med den 1 juni 2005 är det olagligt att ladda ner upphovsrättsskyddade filer i Sverige. Tidigare har det bara varit olagligt att distribuera dem—det vill säga exempelvis dela ut dem via fildelningsnätverk


Smedhult skrev:
inte olagligt att ladda ner! är fildelning som är olagligt. och om du inte delar med dej samtidigt som du laddar ner, så är de lagligt!

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
Leewkas
2 maj 2009 · 42 Inlägg

Förbud har aldrig funkat och kommer aldrig att funka...svensk politik är så jävla &)#/()"#(")%.

Senast redigerat av Leewkas (2 maj 2009)

MikeyMouse
2 maj 2009 · 214 Inlägg

Smedhult skrev:
inte olagligt att ladda ner! är fildelning som är olagligt. och om du inte delar med dej samtidigt som du laddar ner, så är de lagligt!

1990 talet ringde och ville ha tillbaka sina lagbeslut wink

självklart är det olagligt att ladda ned även ifall du inte laddar upp idagens läge. men så länge IPRED 1 bara finns så går det komma undan med det "ganska enkelt" räcker med att skaffa öppet nätverk smile sen skylla på att det lika väl kan vara grannen som har laddat ner på ditt internet. men sen när IPRED 2 kommer så är det ägaren för bred bandet som åker dit i vilket fall som helst. just nu så fungerar hyfsat bra med vpn tunnlar men fortfarande inte säkert. tele 2, banhof och bbb (ifall jag inte miss minner mig) sparar inga kunduppgifter längre så det är en "frizon" iaf ett tag till snart kommer det komma lagar om det också tongue

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
2 maj 2009 · 6 170 Inlägg

MikeyMouse skrev:
tele 2, banhof och bbb (ifall jag inte miss minner mig) sparar inga kunduppgifter längre så det är en "frizon" iaf ett tag till snart kommer det komma lagar om det också tongue

Fel, Tele 2 och Bahnhof sparar inte uppgifter som kan leda till att man kan knyta en viss person till ett visst IP vid en viss tidpunkt men BBB stödjer den nya lagen fullt ut.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
MikeyMouse
2 maj 2009 · 214 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

MikeyMouse skrev:
tele 2, banhof och bbb (ifall jag inte miss minner mig) sparar inga kunduppgifter längre så det är en "frizon" iaf ett tag till snart kommer det komma lagar om det också tongue

Fel, Tele 2 och Bahnhof sparar inte uppgifter som kan leda till att man kan knyta en viss person till ett visst IP vid en viss tidpunkt men BBB stödjer den nya lagen fullt ut.

Kom på det också, men de andra två sparar det inte precis som du säger

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang