Micro i konkurs

Unknown_Orebro
15 maj 2009 ·

Lika så personalen i Örebro. wink

Unknown_Orebro
15 maj 2009 ·

Kom till oss och fynda nu på Onsdag öppnar vi portarna för våran utförsäljning 50% på allt i butiken (Gäller ej beställningsvaror) www.micro.se

Senast redigerat av Woodpecker (15 maj 2009)

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
15 maj 2009 · 6 170 Inlägg

MadeByMe skrev:

gentoo skrev:
Jag har också lite funderingar på hur det blir, bad dem ta hem lite avgasdelar och ansökte i samma veva efter microkort för att finansiera förskottsbetalningen. Har inte fått något brev eller kort från micro (eller deras bank) ännu och delarna har inte dykt upp heller. Hoppas att det inte blir när datorbutiken.com slog igen och folk satt hemma i stugorna och väntade på sina ordrar.

Dock så var det ju en anställd sen som köpte upp Datorbutiken.com och fixade så alla fick tillbaka pengar eller sina varor! smile

Jag hoppas att det inte är den senaste konkursen för db.com du menar (om dom nu konkat innan alltså) för det var inte datorbutiken.com som gick i konkurs utan det var företaget som ägde rättigheterna till namnet som gick i konkurs. Shoppingsajterna svenska AB hette dom och det är dom som har allt ansvar för gamla db.coms ordrar (numera är det konkursförvaltaren dock).

Den föredetta anställde som startade upp datorbutiken.com igen köpte endast loss namnet datorbutiken.com samt webbshoppen. Alla gamla ordrar och fordringar är alltså inte den nya ägarens ansvar utan det ligger hos shoppingsajternas konkursförvaltare och ingen annan.

Skulle nya ägaren för db.com fixa pengarna tillbaka eller varor till dom som hade ordrar inne hos gamla db.com så skulle han alltså i princip ge bort grejor till folk helt gratis utan att få något tillbaka.


Det är ungefär som att lägga en beställning på sportstolar hos realcar och sen gå till biltema och kräva att dom ska ge dig dina stolar....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
FL3JM Inga konstigheter
15 maj 2009 · 2 064 Inlägg

Var ska alla fast and furious-fjortisar kirra sina grejjer nu då? :'(  tongue

Turbo_Erik
15 maj 2009 · 526 Inlägg

Jobbigt att gå in i en Microbutik, när får ständigt frågan, behöver du hjälp med något? Lite halvjobbigt tycker jag.
När man bara vill gå och kolla lite..
Samma sak när man ska köpa tex 4 liter olja.. Då frågar dom behöver du oljefilter? Tratt? Packning. neeej jag ska bara ha olja smile Samma sak när man köper tändstift, behöver du tändstiftsnyckel?? hahaha

AreeZ Golf mk3 LOUD
16 maj 2009 · 515 Inlägg

Turbo_Erik skrev:
Jobbigt att gå in i en Microbutik, när får ständigt frågan, behöver du hjälp med något? Lite halvjobbigt tycker jag.
När man bara vill gå och kolla lite..
Samma sak när man ska köpa tex 4 liter olja.. Då frågar dom behöver du oljefilter? Tratt? Packning. neeej jag ska bara ha olja smile Samma sak när man köper tändstift, behöver du tändstiftsnyckel?? hahaha

Den frågan ställs för att underlätta för kunderna.
Alla är inte bilkunniga och vet att man ska byta oljefilter samtidigt som
oljan.
Alla vet inte att man behöver en hylsa för att byta tändstift.

Men annars borde det inte vara så svårt att bara svara nej på den frågan.
Tar ju kanske 10sek att göra det big_smile

Jag ser det som grymt bra service att försöka hjälpa kunderna så dom inte
står där inne i GDS hallen sen och kliar sig i huvudet.

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173
Volkswagen Golf VR6 "Pendlarbilen" (1992)
T16_AeRo
16 maj 2009 · 712 Inlägg

Å fan.. detta kom som en liten överraskning. Hade inget emot Micro vid Örebro iaf neutral

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
16 maj 2009 · 946 Inlägg

AreeZ skrev:

Turbo_Erik skrev:
Jobbigt att gå in i en Microbutik, när får ständigt frågan, behöver du hjälp med något? Lite halvjobbigt tycker jag.
När man bara vill gå och kolla lite..
Samma sak när man ska köpa tex 4 liter olja.. Då frågar dom behöver du oljefilter? Tratt? Packning. neeej jag ska bara ha olja smile Samma sak när man köper tändstift, behöver du tändstiftsnyckel?? hahaha

Den frågan ställs för att underlätta för kunderna.

Jag ser det som grymt bra service att försöka hjälpa kunderna så dom inte
står där inne i GDS hallen sen och kliar sig i huvudet.

Ja, utåt sett är det ju så att man frågar för kundens skull. Egentligen är det ju inget annat än det som kallas "merförsäljning", precis som t ex Pressbyrån har, alla som köper en kaffe ska tillfrågas om de vill köpa en bulle också. Det är så det går till, inget konstigt med det, alla vill ju sälja så mycket som möjligt. smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Turbo_Erik
17 maj 2009 · 526 Inlägg

Dave_C70 skrev:

AreeZ skrev:

Turbo_Erik skrev:
Jobbigt att gå in i en Microbutik, när får ständigt frågan, behöver du hjälp med något? Lite halvjobbigt tycker jag.
När man bara vill gå och kolla lite..
Samma sak när man ska köpa tex 4 liter olja.. Då frågar dom behöver du oljefilter? Tratt? Packning. neeej jag ska bara ha olja smile Samma sak när man köper tändstift, behöver du tändstiftsnyckel?? hahaha

Den frågan ställs för att underlätta för kunderna.

Jag ser det som grymt bra service att försöka hjälpa kunderna så dom inte
står där inne i GDS hallen sen och kliar sig i huvudet.

Ja, utåt sett är det ju så att man frågar för kundens skull. Egentligen är det ju inget annat än det som kallas "merförsäljning", precis som t ex Pressbyrån har, alla som köper en kaffe ska tillfrågas om de vill köpa en bulle också. Det är så det går till, inget konstigt med det, alla vill ju sälja så mycket som möjligt. smile

Jo, snart när man går till typ Ica och köper töttfärs så kommer dom kanske fråga om man behöver salt, peppar, smör, en stekspade och kanske en stekpanna med.. Juste man måste ju ha en spis också..

Unknown_Orebro
18 maj 2009 ·

Turbo_Erik skrev:
Jobbigt att gå in i en Microbutik, när får ständigt frågan, behöver du hjälp med något? Lite halvjobbigt tycker jag.
När man bara vill gå och kolla lite..
Samma sak när man ska köpa tex 4 liter olja.. Då frågar dom behöver du oljefilter? Tratt? Packning. neeej jag ska bara ha olja smile Samma sak när man köper tändstift, behöver du tändstiftsnyckel?? hahaha

Sen är det ju så att om man köper 4L kvalitet olja så är ju oljefiltret GRATIS och det kanske du inte ville missa eller? Men som sagt hur jobbigt är det inte när man går in i en butik och vill ha hjälp men är tvungen att vänta i 30min innan någon behagar hjälpa till.....

T16_AeRo
18 maj 2009 · 712 Inlägg

Woodpecker skrev:
Kom till oss och fynda nu på Onsdag öppnar vi portarna för våran utförsäljning 50% på allt i butiken (Gäller ej beställningsvaror) www.micro.se

Någon som vet om detta gäller reservdelar typ.. koppling, stötdämpare m.m oxå..? Har inte så stor koll på hur stort reservdelslager varje butik har.
Har man tur kanske man kan hitta annat än just verktyg o bilwax

criller Aktiv Medlem
18 maj 2009 · 1 303 Inlägg

Skulle gå in på micros hemsida idag och kolla en grej...gick ju inte hehe tongue

Mvh Christian
T16_AeRo
18 maj 2009 · 712 Inlägg

Kanske skulle palla sig iväg o se om dom har nån koppling till 9-5 liggandes då.. neutral

abc123
19 maj 2009 · 1 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
hur kommer det att gå för dom som har beställt delar och betalt i förskott?
tydligen fick man inte beställa delar utan att betala i förskott, delarna har kommit till butiken.
Konkusrförvaltaren öppnar ev för utförsäljning och man kan hämta delarna då?

En kompis som beställt delar som haft otur

Citerat från NT http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=5227210:

"Det som nu närmast kommer att ske är att butiker och lager inventeras och därefter funderar konkursförvaltaren Bengt Bülow i Malmö på att öppna de fem butiker som berörs av konkursen för en utförsäljning.
- Mycket har sålts mot förskott och det tar vi nu fram listor på så att de kunderna kan få ut sina varor, säger Bengt Bülow som ska se till att konsumenterna inte kommer till skada på grund av konkursen. "

Turbo_Erik
31 maj 2009 · 526 Inlägg

Har köpt en hel del saker där nu när dom har 75% rabatt..

Bla denna Momoratt gör 650 kr,, ord pris 2600kr smile
http://www.forumbilder.se/images/2a920091158059a8b.jpg

lelleal
10 juni 2009 · 1 150 Inlägg

mkt väntat ,känns ju som dom håller samma klass  som på biltema och märkesvarorna är toook dyra smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
APontus
15 juni 2009 · 5 Inlägg

Om jag fattat allt rätt, kommer det finnas samma sortiment på mekonomen som micro?

HenkeTIC
15 juni 2009 · 888 Inlägg

APontus skrev:
Om jag fattat allt rätt, kommer det finnas samma sortiment på mekonomen som micro?

Nä det finns det verkligen inte. Här nere på tex mekonomen i löddeköpinge så är utbudet riktigt kasst. Priserna steg och MYCKET prylar har tagits bort. Butiken ser tom ut nu.

Blää för mekonomen, det enda som är bra är leveranserna och öppettiderna wink

J-P-R DO IT LOW STYLE
20 juni 2009 · 1 342 Inlägg

Jag skickade in min ena strålkastare som jag köpt från micro på reklamation, två veckor senare gick ju butiken i Örebro som bekant i konkurs. Vem kontaktar jag nu för att få tillbaka min strålkastare? Eller är det helt kört?

Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang