2729
Sök

Hur snabb är din bil? :cool:

Fri fart för ett fritt folk!
13 982 Inlägg
4 juni 2009
#41
255km/h mätarfart på 855turbon jag hade nyss
215km/h mätarfart 745glt 16v
225km/h mätarfart 245turbo

inga höjdar farter..855:an hade säkert gått att pressa lite till men känndes ganska meningslöst att pressa då 255km/h är fullt tillräckligt så man kan vricka lilltån ifall man åker av vägen smile

Kör fort så hinner inget hända...

Försöker iaf
1 998 Inlägg
4 juni 2009
#42
Kommer upp i 180km/h med bra accelaration men sen vid just 180 så verkar de som den vill göra en kickdown ner eller nö för den går te varvstopp. har ju 1000-1500rpm kvar te varvstopp annars.
Går liksom inte gasa nå mer då. Överlastningsventil i lådan kanske?

Jävla tomatlåda. Blir annat med manuell snart. Då ska de gå mätarn ut (240)

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Evolution Garage
1 299 Inlägg
4 juni 2009
#43
De vetefan... fimpa fartspärren för 2 veckor sen så nu klår jag 180 iaf!! Har ingen fungerande GPS så ska skaffa en ny mätare å kolla, får be och återkomma! Volvon gör 190km/h om nån undrar hehe...

Sky´s the limit...

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
4 juni 2009
#44
Mr_EmCom skrev:
Nurminen_ skrev:
180, hehe sega jävla fittbil
Min gamla survolvo gjorde 220, 245:an visade 200. Och mina riktiga bilar:
e28 turbo
http://www1.garaget.org/archive/50/49646/86051/86051-779031.jpg
e34
http://www1.garaget.org/archive/50/49646/132454/132454-1281783.jpg
kaxigt sätt att hålla ratten med en hand, på en eker dessutom och i över 200...


519 Inlägg
4 juni 2009
#45
Haha. tongue Ganska roligt hur alla som kör gubbtraktor skryter, överdriver... Jag menar hur "säker" är en gammel-volvo i över 150! Hastighet är inte allt, man tjänar lika mycket på att ta kurvor rätt så att detta är en helt onödig diskussion! tongue


518 Inlägg
4 juni 2009
#46
Larschan skrev:
Haha. tongue Ganska roligt hur alla som kör gubbtraktor skryter, överdriver... Jag menar hur "säker" är en gammel-volvo i över 150! Hastighet är inte allt, man tjänar lika mycket på att ta kurvor rätt så att detta är en helt onödig diskussion! tongue
nej det är en livsviktig tråd detta. efter den är avslutad ska vi skryta om vems pappa som är starkast , vem som kan äta mest lingon och viktiga liknande ting.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

404 Inlägg
4 juni 2009
#47
Karl-Bertil skrev:
Larschan skrev:
Haha. tongue Ganska roligt hur alla som kör gubbtraktor skryter, överdriver... Jag menar hur "säker" är en gammel-volvo i över 150! Hastighet är inte allt, man tjänar lika mycket på att ta kurvor rätt så att detta är en helt onödig diskussion! tongue
nej det är en livsviktig tråd detta. efter den är avslutad ska vi skryta om vems pappa som är starkast , vem som kan äta mest lingon och viktiga liknande ting.
Jag kan lätt äta mest lingon, tolv kg i minuten, medvind nerförsbacke och hemlängtan


R1 driver!
5 128 Inlägg
4 juni 2009
#48
Fick upp Saaben i ca 230km/h enligt mätaren. Och upp till 130km/h stämmer den iaf nästan exakt (mätt med GPS), så va nog iaf en 210-220 smile


259 Inlägg
4 juni 2009
#49
vet faktiskt inte alls. bara varit upp i 140km/h som max.
ser inte meningen med att köra fort. roligare med acceleration big_smile


194 Inlägg
4 juni 2009
#50
bubban skrev:
vet faktiskt inte alls. bara varit upp i 140km/h som max.
ser inte meningen med att köra fort. roligare med acceleration big_smile
Håller med .. accelera är klart roligare än att sitta och hålla mätaren ut ... cool

NissanMotorsport
4 juni 2009
#51
Rquired skrev:
Visar GPSen 228 och mätaren 199...? Brukar vanligtvis vara tvärt om...
näe, mina 3 bilar visar 10 km/h för lite enligt mätaren..

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
4 juni 2009
#52
240 @ 5300 rpm sen ville inte ja ålla i nå mer tongue blev lite kostig big_smile varvstoppet ligger på 6200 tror jag...

men med farsans SUV va ja upp i 190 men då slog hastighetsspärren i sad iof de e väll ganska skapligt med en v6 SUV på över 2 ton tongue

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Gréve
497 Inlägg
5 juni 2009
#54
175 med opel från -66 de va roligt, rejsade emot en polares impala lol


ooh 100 inlägg nu cool
Senast redigerat av The_Rebel (5 juni 2009)


German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 juni 2009
#55
Min Vectra; enligt mätaren lite drygt 225. Mer än nog för mig...

Men '68 Mustangen jag hade visade mätaren 11 km/h för lite, och vid 7000 rpm på ettan visade mätaren 120 vrålande blås... Hade 4-pet manuell och väldigt "fel" utrväxling i bakaxeln.. (2:79)
Varvade ca 1400 i 100 km/h. cool

Teoretisk toppfart på ca 268 km/h. Läskigt...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

bor i
529 Inlägg
5 juni 2009
#56
vad är det roliga med att köra fort rakt fram ?

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

379 Inlägg
5 juni 2009
#57
körde me dåliga däck 210 ett par tillfällen men de går säker lite till
osså en supertrevlig c63amg 240kmh på landsväg hehehehe på amg premiären
Senast redigerat av Deutsch-style (5 juni 2009)

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
5 juni 2009
#58
Irmscher Vectra skrev:
Min Vectra; enligt mätaren lite drygt 225. Mer än nog för mig...

Men '68 Mustangen jag hade visade mätaren 11 km/h för lite, och vid 7000 rpm på ettan visade mätaren 120 vrålande blås... Hade 4-pet manuell och väldigt "fel" utrväxling i bakaxeln.. (2:79)
Varvade ca 1400 i 100 km/h. cool

Teoretisk toppfart på ca 268 km/h. Läskigt...
Min El Camino varvade 1600 i 160blås. smile Har toppat över 280 med den på väg upp från Göteborg. tongue
Dock ingenting jag vill göra om, hade ingen buntning i sätena samt ingen ljudisolering i kupén vid det tillfället. :[

Min Skylark lär nog toppa 300+ med rätt utväxling.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 juni 2009
#59
Siarnaq skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Min Vectra; enligt mätaren lite drygt 225. Mer än nog för mig...

Men '68 Mustangen jag hade visade mätaren 11 km/h för lite, och vid 7000 rpm på ettan visade mätaren 120 vrålande blås... Hade 4-pet manuell och väldigt "fel" utrväxling i bakaxeln.. (2:79)
Varvade ca 1400 i 100 km/h. cool

Teoretisk toppfart på ca 268 km/h. Läskigt...
Min El Camino varvade 1600 i 160blås. smile Har toppat över 280 med den på väg upp från Göteborg. tongue
Dock ingenting jag vill göra om, hade ingen buntning i sätena samt ingen ljudisolering i kupén vid det tillfället. :[

Min Skylark lär nog toppa 300+ med rätt utväxling.
Åfy.. Hehehe... Det är spännande när mätarn börjar försvinna eller kana förbi sista strecket och det bara ökar.
Men så länge det är rakt är det väl bara att hålla i. cool

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
5 juni 2009
#60
Irmscher Vectra skrev:
Åfy.. Hehehe... Det är spännande när mätarn börjar försvinna eller kana förbi sista strecket och det bara ökar.
Men så länge det är rakt är det väl bara att hålla i. cool
Haha jo, hängde av en RS2 samt att jag låg bakom en nyare Porsche 911, silverfärgad som kunde inte hänga utav mig. Tror han blev lite chockad med att se en jänkare á la 1968 ligga snäppet bakom han. tongue

Kunde inte hjälpa det, blev rätt tvärförbannad med att Porschen var nära att klippa min bakända när dom kappkörde. hmm

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.


Sök