2598
Sök

Varning för denna bil!

FD IT-tönt...
28 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
http://www.blocket.se/vastmanland/Jagua … 15&w=3

Sådana här inlägg ska man egentligen inte göra, men då jag känner till både bil och säljare vill jag varna så att fler slipper bli lurade. Priset är mycket attraktivt och det betonas i annonsen om allt som är gjort och bytt. Tyvärr ljuger bilderna en hel del. Det finns hur mycket som helst att säga om denna bil, men det allvarligaste (och som inte nämns i annonsen) är att den en gång fått sig en riktig smäll på högersidan vid A-stolpen. Denna reparation är mycket dåligt utförd och fortfarande ser man att A-stolpen vid dörrgångjärnen är knäckt. Höger tröskel är också krokig och bilen är svetsad i golvet. Passformen på dörrar, huv, skärm och stötfångare på höger sida är såpass dålig att man kan misstänka att chassit är snett. Bland annat har framskärmen ett överhäng över tröskel på nästan 10mm. Dörrarna sitter allmänt snett och mellan stötfångare bak och bakskärm är glappet så stort att man får in fingrarna. Säljaren påstår sig aldrig har sett detta utan var helt förvånad när detta påtalades. Motorn går desutom oroligt på tomgång och mätarställningen är MYCKET tvivelaktig. Min gissning är att bilen inte rullat 11000 utan snarare 31000mil....
Jag klassar bilen som i princip skrot. Den såldes för 5 månaders sedan för 22000:- vilket tyder på att förra ägaren nog visste vad som var fel och att nuvarande ägare troligtvis också förstod att allt kanske inte var som det skulle. PMá om någon vill veta mer.

Jag hoppas detta inlägg får stå kvar för denna typ av annonser är trista och det vore synd om fler skulle gå på pumpen.

181 Inlägg
8 juni 2009
Det borde vara lag på att säga om bilen har varit krockad!
såg på 5ans växel för ett tag sedan tror jag att det var. där köpte dom en ford focus som dom hade tagit reda på att den var krockad å så tog dom en som ej var krockad å testade dom på testbana att i 50 kmh köra in i en vägg.. den som redan varit krockad blev 3 gånger så mycke mera mos än den andra bilen..
Kolla upp bilarna innan ni skall köpa en bil, vet dock ej hur å vart man gör det. men google finns alltid! xD

Mvh

1 827 Inlägg
8 juni 2009
På tal om england har dom ett jävligt bra system... Så fort en bil blir plåtskadad så registreras det i en databas så vemsomhelst kan gå in och kolla upp det. Ett liknande system i Sverige vore på sin plats.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

FD IT-tönt...
28 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
Samma system i USA också.

30 Inlägg
8 juni 2009
men så är det i sverige också, låt oss säga att en volvo som har varit krokskadad och vidgjort på en volvo karosseriverkstad, har denna volvo då blivit reparerad så lagras det i en databas hos volvo. Man kan därefter gå in via regnummer och se om bilen så mycket som fått bytt bakskärm eller vad som..

Muskler mäts i kubiktum..!

201 Inlägg
8 juni 2009
Men är inte det om bilen/fordonet är yngre än 10 år? Personligen kollar jag lltid upp de register som finns i bilens hemland (i förb. med import etc) smile

Be A Part Of The Driving Force

Thorssa
8 juni 2009
MrAndybandy skrev:
men så är det i sverige också, låt oss säga att en volvo som har varit krokskadad och vidgjort på en volvo karosseriverkstad, har denna volvo då blivit reparerad så lagras det i en databas hos volvo. Man kan därefter gå in via regnummer och se om bilen så mycket som fått bytt bakskärm eller vad som..

Om den lagas hos en icke Volvoverkstad då?

945 Inlägg
8 juni 2009
grenna_man skrev:
http://www.blocket.se/vastmanland/Jaguar_X300_Sovereign_22085313.htm?ca=15&w=3

Sådana här inlägg ska man egentligen inte göra, men då jag känner till både bil och säljare vill jag varna så att fler slipper bli lurade. Priset är mycket attraktivt och det betonas i annonsen om allt som är gjort och bytt. Tyvärr ljuger bilderna en hel del. Det finns hur mycket som helst att säga om denna bil, men det allvarligaste (och som inte nämns i annonsen) är att den en gång fått sig en riktig smäll på högersidan vid A-stolpen. Denna reparation är mycket dåligt utförd och fortfarande ser man att A-stolpen vid dörrgångjärnen är knäckt. Höger tröskel är också krokig och bilen är svetsad i golvet. Passformen på dörrar, huv, skärm och stötfångare på höger sida är såpass dålig att man kan misstänka att chassit är snett. Bland annat har framskärmen ett överhäng över tröskel på nästan 10mm. Dörrarna sitter allmänt snett och mellan stötfångare bak och bakskärm är glappet så stort att man får in fingrarna. Säljaren påstår sig aldrig har sett detta utan var helt förvånad när detta påtalades. Motorn går desutom oroligt på tomgång och mätarställningen är MYCKET tvivelaktig. Min gissning är att bilen inte rullat 11000 utan snarare 31000mil....
Jag klassar bilen som i princip skrot. Den såldes för 5 månaders sedan för 22000:- vilket tyder på att förra ägaren nog visste vad som var fel och att nuvarande ägare troligtvis också förstod att allt kanske inte var som det skulle. PMá om någon vill veta mer.

Jag hoppas detta inlägg får stå kvar för denna typ av annonser är trista och det vore synd om fler skulle gå på pumpen.

Jasså det var du som skrev på Flashback också.
Jag fattar fortfarande inte hur du kunde lägga handpenning på bilen, INNAN du hade tittat på den?? roll

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
8 juni 2009
Händer väl att folk lägger handpenning innan om de ska hålla dem? Ser fortf inget konstigt med det..

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

1 353 Inlägg
8 juni 2009
"Jag fick aldrig serviceboken av förra ägaren därav det låga priset."
a precis o vilken idiot köper då en bil utan bok? eller åtminstone kontaktar säljaren o ber om den eller va fan som helst..
IQ befriat skulle ja säga..
men den ser juh faktiskt bra ut på bilderna.. men sen e de alltid svårt o avgöra en bils skick genom bilder..

1 062 Inlägg
8 juni 2009
Jaha så en bil utan servicebok är bara skit sådär per automatik?

"You Go, we go!"

1 353 Inlägg
8 juni 2009
okej men vänta lite här nu. min bil e till salu har gått 2006xx mil.
så ja ska bara gå ut o snurra lite i mätaren så de står 16000mil o sen säger ja till dig att den är heeelt nyservad med allt som bara går o byta på bilen. sprillans ny motor låda osv. och den får du utan servicebok för ja har tyvärr ingen.. hade du köpt den av mig för säg 50 000kr?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
8 juni 2009
Crille88 skrev:
okej men vänta lite här nu. min bil e till salu har gått 2006xx mil.
så ja ska bara gå ut o snurra lite i mätaren så de står 16000mil o sen säger ja till dig att den är heeelt nyservad med allt som bara går o byta på bilen. sprillans ny motor låda osv. och den får du utan servicebok för ja har tyvärr ingen.. hade du köpt den av mig för säg 50 000kr?

Då har man lärt sig att kolla dom tre senaste årens besiktningsprotokoll som säger att den där 16000 milaren har gått 20K+ mil.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
8 juni 2009
Inför carfax som over there, så slipper vi sånt här.

V8 - 4 Life

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
8 juni 2009
Crille88 skrev:
a precis o vilken idiot köper då en bil utan bok? eller åtminstone kontaktar säljaren o ber om den eller va fan som helst..
men den ser juh faktiskt bra ut på bilderna.. men sen e de alltid svårt o avgöra en bils skick genom bilder..

Då är jag en idiot då.
Vad fan ska jag med boken?

1 062 Inlägg
8 juni 2009
maximus skrev:
Crille88 skrev:

Då är jag en idiot då.
Vad fan ska jag med boken?

Instämmer helt....serviceböcker fifflas lika mycket med dem, fast det visste inte vissa tydligen. Men då vet jag att jag med är en "idiot" då eftersom jag köpte ena bilen utan sådan.....
Senast redigerat av TLO (8 juni 2009)

"You Go, we go!"

1 915 Inlägg
8 juni 2009
Enligt bilprovningen var mätarställningen:

090511     109722 km
070816     107588 km    
070730     107265 km   
060523     92701 km

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

224 Inlägg
8 juni 2009
Nån stackars sate kommer ju att köpa bilen  sad

Ge fan i TexasBoB!

4 005 Inlägg
8 juni 2009
Tack för varning!

2 Inlägg
9 juni 2009
Det är dags att visa upp vad verkligheten har att komma med! Det är mig som `bilskojaren`försöker svartmåla på nätet! Så här gick det hela till:
Han! Eran räddare ringde 15 minuter efter att annonsen kom ut och ställde tusen frågor. Eftersom han lät kunnig och serriös så fick han mig att gå ner 2 tusen per telefon och la en handpenning mot att jag tog bort annonsen omedebart. Han kom dagen efter att jag fick tillbaks bilen från verkstaden som lagade acc´n för 7000kr körde bilen i över 1 timme och satte sedan igång med sitt letande efter saker att klanka på för att pruta ner priset. Jag hade redan per telefon sagt till honom att jag inte kommer att sänka priset ytterligare. Jag har själv lagt betydligt större pengar på bilen än vad jag begär. Det som var tydligt för mig var att han ville göra ett klipp så därför sålde jag inte bilen till honom för de 30000 han ändå kunde betala. Om det nu skulle varit så jävla illa som han försöker måla upp så varför skulle han vilja köpa den över huvud taget? Som något slags hån så kläckte han ur sig att en sån här bil kan man sälja i delar för uppemot 30000. Han berättade att han hade planer på att i framtiden syssla med Jaguarer eftersom det fanns brist på kunniga människor i Sverige! Hans affärside känns solklar köpa billigt och sälja dyrt!
Jag hade själv inte sparat min annons utan jag bad honom åka hem och skicka en kopia till mig. Om det fanns något i annonsen som jag hade ljugit om skulle han få tillbaks varenda krona!
Resten vet ni och kan nu bilda er en egen uppfattning.
Någon har varit vänlig och lagt upp alla besiktningsprotokoll sedan bilen kom in till Sverige så du förstår att jag köpte bilen med ca.10500mil. Vad som tidigare ägare hafft för sig får dom stå för.
Den som köper en 95- Jaguar för 39000 förstår att den inte kommer att vara i utställningsskick. Med tanke på allt jag bytt maskinellt och att bilen gick igenom besiktningen utan anmärkning gör att jag kan sova med gott samvete när bilen är såld.
Frågan som ni borde ställa er själva är hur många av er skulle betala tillbaka handpenningen på 3000kr till en sån här dåre för att han tokprutar och backar ur affären när han inte lyckas?
Så här med facit på hand så är jag glad att jag inte gorde det! 
Mvh. Jojje

Sök