Magneter sänka soppaförbrukning!?

Loffe123
11 juni 2009 · 527 Inlägg

Nu har jag beställt magneter, och ska en gång för alla prova och se om de verkligen kan fungera.

Jag är skeptisk, men teorin bakom är inte helt omöjlig. Har även läst att det finns liknande magneter monterade på vissa dieselbåtmortorer för att rena bensinen från mögel bla, de används även inom Nascar, och de om någon borde ju ha koll kan man tycka.
Så nu ska jag prova.
Jag kommer att använda mig av färddatorn och köra en 20-milasträcka landsväg utan stopp och hålla samma hastighet. Sen jämföra det snittet med exakt samma tur och magneter monterade.

Tänker även tanka fullt före och tanka fullt efter och se om det blir skillnad i hur mycket jag får i tanken.

Dumförklara mig gärna, jag gör detta enkom i syfte att stilla min nyfikenhet och underhålla mig en stund på mina långkörningar, om jag sen sparar soppa på köpet så är det helt okej.

Spring nu inte iväg och köp detta, utan låt mig få prova (be the dummy) först och se vad jag har att säga big_smile

Återkommer med hur det går.

HOW DOES TURBOMAG WORK?

Untreated Fuel molecules tend to “clump” together due to attraction between molecules with charges of opposite polarities. This causes an inefficient burn. As a result, your engine experiences loss of power, lower gas mileage and lots of carbon build-up. Turbomag’s powerful magnetic field causes these “clumps” of fuel molecules to be charged with a single polarity, thus they repel each other making the fuel disperse more efficiently causing more complete combustion and power production. Turbomag will actually remove the existing carbon build-up in your engine - this usually takes an average of 3 tanks full of gas, followed by a dramatic increase in gas mileage and horsepower.




http://turbomagfuelsaver.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/clampledlinefq3.jpg
http://www.turbomagfuelsaver.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/FuelMag1L2installation.JPG

Senast redigerat av Loffe123 (11 juni 2009)

loow Jävel
11 juni 2009 · 2 018 Inlägg

mycket intressant big_smile vad kostar dessa magneter?

You got to risk it, to get the biscuit :)
Rquired Allmänt envis
11 juni 2009 · 12 512 Inlägg

Har väl testats X antal gånger av riktiga institut, som helt enkelt kommit fram till att de är värdelösa. Hade nått så enkelt som ett par magneter med tillverkningskostnaden 1kr stycket sänkt soppaförbrukningen med 10-20% så tror jag biltillverkarna hade satt på dessa från fabrik istället för att spendera miljoner på forskning om motorteknik, luftmotstånd etc... smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Slash Saabifierad
11 juni 2009 · 2 026 Inlägg

Jag tror inte att det kommer fungera men vi får se vad resultatet blir cool

Anar att biltillverkarna redan skulle ha slängt på detta om det fungerade men man vet aldrig, kanske något dom har på lager till 2010-talet, så får man betala 10000 spänn för den nya bränslebesparingstekniken tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Losgard
11 juni 2009 · 1 688 Inlägg

Dom testade detta på mythbusters och det var bara bull...

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Ksj
12 juni 2009 · 1 217 Inlägg

känn dig blåst:/

Saab 900 "2.1an" (1992)
Loffe123
12 juni 2009 · 527 Inlägg

Det ska visst ta några tankningar innan "full" effekt nås, svavelansamlingar från mindre gynnsamm förbränning i motorn måste först rensas bort.
Lite V-power kanske kan skynda på det. Men jag har en rätt ny bil som bara gått 2000mil, kör med Irridiumstift (sänkte sopapförbruk med ca 3%) så min motor borde vara rätt "ren" tycker jag.

En magnet kostar 5$, jag köpte två. Funkar det inte så säljer jag de vidare på tradera big_smile

Senast redigerat av Loffe123 (12 juni 2009)

MIKK0 Designer.
12 juni 2009 · 1 260 Inlägg

Loffe123 skrev:
Har även läst att det finns liknande magneter monterade på vissa dieselbåtmortorer för att rena bensinen från mögel

big_smile

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
Rquired Allmänt envis
12 juni 2009 · 12 512 Inlägg

MIKK0 skrev:

Loffe123 skrev:
Har även läst att det finns liknande magneter monterade på vissa dieselbåtmortorer för att rena bensinen från mögel

big_smile

lol lol

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
FL3JM Inga konstigheter
12 juni 2009 · 2 064 Inlägg

Hahaha, jag har alltid undrat vilka deghuven det är som egentligen köper allt sånt där. lol

Lite samma som dom där fläktbladen man sätter i insuget osv.
Trodde det mest var dumma amerikaner som gick på det. smile

"Turbomag’s powerful magnetic field causes these “clumps” of fuel molecules to be charged with a single polarity, thus they repel each other making the fuel disperse more efficiently causing more complete combustion and power production."

Kan säga från ett vetenskapligt perspektiv att det där är rent skitsnack. smile Dom har bara hittat på en massa tekniskt skit för att låta avancerade. Det går inte att "ladda molekyler med en singelpolaritet med hjälp av ett starkt magnetfält". Det stämmer lixom inte nånstans.

Senast redigerat av FL3JM (12 juni 2009)

Loffe123
12 juni 2009 · 527 Inlägg

Vetenskapligt perspektiv säger du. Det här är väl en variant av magneterna.

Abstract: 
The present invention relates to a device for accelerating the combustion of liquid fuel for improving the combustion efficiency of liquid fuel used in an internal combustion engine and a system for accelerating the combustion of liquid fuel using the device. The device is characterized in that magnets are provided in a metal pipe, and pure tourmaline ceramics and mixed tourmaline ceramics are used as a catalyst, so that fuel molecules are atomized by the magnetic field, generated by the magnets, and by far infrared rays, radioactive rays, and the like generated from the catalyst, thereby accelerating the combustion of fuel. The internal combustion engine using the device and system of the present invention can realize fuel savings and can reduce the discharge of environmental pollutants.

Källa: http://www.wipo.int/pctdb/en/wo.jsp?WO=2007145409

Loffe123
12 juni 2009 · 527 Inlägg

MIKK0 skrev:

Loffe123 skrev:
Har även läst att det finns liknande magneter monterade på vissa dieselbåtmortorer för att rena bensinen från mögel

big_smile

Ska inte stå bensin, det ska Diesel. Diesel kan mögla. Det finns dieselfilter ute på marknaden som har liknande magneter.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5203803.ab

NissanMotorsport
12 juni 2009 ·

FL3JM skrev:
Hahaha, jag har alltid undrat vilka deghuven det är som egentligen köper allt sånt där. lol

Lite samma som dom där fläktbladen man sätter i insuget osv.
Trodde det mest var dumma amerikaner som gick på det. smile

"Turbomag’s powerful magnetic field causes these “clumps” of fuel molecules to be charged with a single polarity, thus they repel each other making the fuel disperse more efficiently causing more complete combustion and power production."

Kan säga från ett vetenskapligt perspektiv att det där är rent skitsnack. smile Dom har bara hittat på en massa tekniskt skit för att låta avancerade. Det går inte att "ladda molekyler med en singelpolaritet med hjälp av ett starkt magnetfält". Det stämmer lixom inte nånstans.

Källa? annars är detta också rent skitsnack för många.

Loffe123
12 juni 2009 · 527 Inlägg

Googla man lite så är det många som reffererrar till en studie gjord av DTI.

"In 1992, The Warren Springs Laboratories, the UK Government DTI's own vehicle testing department, were commissioned to carry out extensive trials on the benefits of magnetic fuel on motor vehicles and were very surprised by the results. Their 16-page in-depth report confirmed increased power, improved fuel economy and a reduction in harmful emissions."

engolf
12 juni 2009 · 3 235 Inlägg

Jag såg  att det satt sådana magneter på mina föräldrars bil, både på dieselslangen och på insugsslangen. Vilken besparande effekt det har vågar jag inte säga, men jag tror inte på sådant heller. (de satt redan där när bilen köptes).
Tänker man efter så är diesel inte magnetisk, och absolut inte luft heller, så man blir ju skeptisk. Kanske det händer nånting på molekylnivå, men att förvänta sig att motorn plötsligt drar 10% mindre bränsle är naivt.

kolvas
12 juni 2009 · 4 001 Inlägg

sådana här lurendrejeri-saker har funnits länge men det är inte något av det som funkar.
Hade det varit så enkelt som t.ex magneter eller en elturbo/proppeller i insuget eller något annat enkelt så hade biltillverkarna satt dit det, likaså bikarbonat bränsle cell är bullshit.

Fattar inte att folk går på såna här saker...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
brk95
12 juni 2009 · 140 Inlägg

och eftersom kolvas alltid kan mest så har han ju rätt ..

Boostrider Försöker iaf
12 juni 2009 · 1 998 Inlägg

brk95 skrev:
och eftersom kolvas alltid kan mest så har han ju rätt ..

Dä inte säkert att han har rätt men han har aldrig fel big_smile

Btw hakar på kolvas när de gäller detta...

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Attenator
12 juni 2009 · 404 Inlägg

Tycker det är kul att du testar iaf, det är väldigt lätt att sitta hemma och säga att det inte fungerar och visst, jag tror inte på det för fem öre, men att få ett tydligt svar svart på vitt smäller högre än all teori och logik i världen wink

Mer såna här tester, det är alltid kul att läsa om! Man kanske skulle ta sig an någon annan skum produkt och funktionstesta.

BMW 2002 (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang