Magneter sänka soppaförbrukning!?

940R
12 juni 2009 · 1 567 Inlägg

Loffe123 skrev:
Nu har jag beställt magneter, och ska en gång för alla prova och se om de verkligen kan fungera.

Jag är skeptisk, men teorin bakom är inte helt omöjlig. Har även läst att det finns liknande magneter monterade på vissa dieselbåtmortorer för att rena bensinen från mögel bla, de används även inom Nascar, och de om någon borde ju ha koll kan man tycka.
Så nu ska jag prova.
Jag kommer att använda mig av färddatorn och köra en 20-milasträcka landsväg utan stopp och hålla samma hastighet. Sen jämföra det snittet med exakt samma tur och magneter monterade.

Tänker även tanka fullt före och tanka fullt efter och se om det blir skillnad i hur mycket jag får i tanken.

Dumförklara mig gärna, jag gör detta enkom i syfte att stilla min nyfikenhet och underhålla mig en stund på mina långkörningar, om jag sen sparar soppa på köpet så är det helt okej.

Spring nu inte iväg och köp detta, utan låt mig få prova (be the dummy) först och se vad jag har att säga big_smile

Återkommer med hur det går.

HOW DOES TURBOMAG WORK?

Untreated Fuel molecules tend to “clump” together due to attraction between molecules with charges of opposite polarities. This causes an inefficient burn. As a result, your engine experiences loss of power, lower gas mileage and lots of carbon build-up. Turbomag’s powerful magnetic field causes these “clumps” of fuel molecules to be charged with a single polarity, thus they repel each other making the fuel disperse more efficiently causing more complete combustion and power production. Turbomag will actually remove the existing carbon build-up in your engine - this usually takes an average of 3 tanks full of gas, followed by a dramatic increase in gas mileage and horsepower.




http://turbomagfuelsaver.com/sitebuilde … inefq3.jpg
http://www.turbomagfuelsaver.com/sitebu … lation.JPG

Ta detta på rätt sätt nu men om du köpt denna dygnan...lär du "INTE"vara den vassaste kviven i lådan om du förstår hur jag menar!! roll

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
twin_cam Smålänning
12 juni 2009 · 7 877 Inlägg

Enda funktionen jag kan se av praktisk nytta är att dem samlar upp metallspån från slitna bränslepumpar. Vilket iofs kommer korka igen bränsleledningen på 20 000 mil wink

Tror inte på detta... Ger mer att serva bilen ordentligt och se till att alla givare är i mint condition smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
FL3JM Inga konstigheter
12 juni 2009 · 2 064 Inlägg

940R skrev:

Loffe123 skrev:
...

Ta detta på rätt sätt nu men om du köpt denna dygnan...lär du "INTE"vara den vassaste kviven i lådan om du förstår hur jag menar!! roll

lol
Det är tänt men det är ingen hemma. big_smile

T16_AeRo
12 juni 2009 · 712 Inlägg

Loffe123 skrev:
Jag kommer att använda mig av färddatorn och köra en 20-milasträcka landsväg utan stopp och hålla samma hastighet. Sen jämföra det snittet med exakt samma tur och magneter monterade.

Och hur mycket lägre förbrukning tror du att du kommer få..? roll

Loffe123
12 juni 2009 · 527 Inlägg

FL3JM skrev:

940R skrev:

Loffe123 skrev:
...

Ta detta på rätt sätt nu men om du köpt denna dygnan...lär du "INTE"vara den vassaste kviven i lådan om du förstår hur jag menar!! roll

lol
Det är tänt men det är ingen hemma. big_smile

Jag är högutbildad Civilekonom med toppbetyg på Stockholm School of business.
Jag driver ett börsbrev, ger ut dagliga aktieanalyser och är medlem i Mensa.

Så du har tyvärr fel där big_smile

Känn dej ägd lol.

Istället för att bara såga rakt av, släng fram lite studier som pekar på motsatsen, alla studier som tycks ha genomförts har just påvisat ett signifikant samband.

Senast redigerat av Loffe123 (12 juni 2009)

Rallyhalle
12 juni 2009 · 4 299 Inlägg

GolfIIIVr6 skrev:

MIKK0 skrev:

Loffe123 skrev:
Har även läst att det finns liknande magneter monterade på vissa dieselbåtmortorer för att rena bensinen från mögel

:D

Det finns så kallade magnetfilter som man kan installera i bränslesystemet på dieselmotorer, de ser dock inte ut som det där du beställt.

Används mycket riktigt i båtar och även i lastbilar har jag hört.

Det jag hört av en kund som har åkeri är att de har kapat lite grann på bränsleförbrukningen på hans lastbilar, men den största skillnaden märktes tydligen på avgasvärdena. (inget jag sett papper på eller något i den stilen, men killen driver och äger 3 hyffsat stora företag och verkar veta va han håller på med)

I båtarna däremot tror jag inte bränsleförbrukningen märks speciellt mycket... där handlar det mer om att ligga i rätt fart på rätt varvtal..
Det hjälper dock mot "dieselmöglet" som är ett relativt stort problem för alla fritidsbåtsägare, speciellt dem som inte har omsättning på dieseln i tanken.

Kan det vara Algae-X du menar (hur fan de nu stavas).

Det är ett filter som omvandlar bakterierna har jag för mig så att man får ett renare bränsle, är "utbildad" på dom där men kommer fan knappt ihåg hur de funka. Stog i en butik o försökte kränga sånna.
Vet dock att det funkar alldeles utmärkt, förbrukningen sänks såpass att de märks och motorerna mår bättre.

Algae-X är dock en liten klump som ska kopplas på ledningen o kostar drygt 5000 kr för en personbil, och funkar då bara på dieselmotorer där största problemet med fukt o bakterier finns.

Loffe123
12 juni 2009 · 527 Inlägg

T16_AeRo skrev:

Loffe123 skrev:
Jag kommer att använda mig av färddatorn och köra en 20-milasträcka landsväg utan stopp och hålla samma hastighet. Sen jämföra det snittet med exakt samma tur och magneter monterade.

Och hur mycket lägre förbrukning tror du att du kommer få..? roll

Jag tror inte jag kommer erhålla någon skillnad egentligen, men ju djupare jag dyker i det hela desto mer trovärdigt verkar teorin vara. Sen om jag har köpt rätt magneter, tillräckligt stora, tillräckligt starka, med rätt polaritet etc eller bara plastbitar är väl en annan sak.
Men teorin tror jag mer och mer på.

Senast redigerat av Loffe123 (12 juni 2009)

FL3JM Inga konstigheter
12 juni 2009 · 2 064 Inlägg

Loffe123 skrev:

FL3JM skrev:

940R skrev:
Ta detta på rätt sätt nu men om du köpt denna dygnan...lär du "INTE"vara den vassaste kviven i lådan om du förstår hur jag menar!! roll

lol
Det är tänt men det är ingen hemma. big_smile

Jag är högutbildad Civilekonom med toppbetyg på Stockholm School of business.
Jag driver ett börsbrev, ger ut dagliga aktieanalyser och är medlem i Mensa.

Så du har tyvärr fel där big_smile

Känn dej ägd lol.

Istället för att bara såga rakt av, släng fram lite studier som pekar på motsatsen, alla studier som tycks ha genomförts har just påvisat ett signifikant samband.

Hahaha, jag dör av skratt! lollollol
Du ska nog hålla dig till ekonomi hörrudu. smile
Jag studerar till civilingenjör i Maskinteknik på Kungliga Tekniska Högskolan. Håller dessutom på med KTHRACING, där vi årligen bygger en Formelbil från grunden (inkl beräkningar, simuleringar, CAD, FEM-analyser osv), har varit med i två år där.

Har dessutom skickat vidare den här tråden till en polare till mig som är färdigutbildad Civilingenjör i Maskinteknik med inriktning Förbränningsmotorteknik, han är desvärre inte medlem här på garaget då han tycker det är så låg nivå (no shit), kan summera det hela med att han skrattade bra mycket åt dom där fina magneterna. big_smile

Har alltid trott att det varit lite väl mycket fördomar mot ekonomer på kth, men dom känns ju nästan befogade nu. lol

Angående att jag måste motbevisa dig för att du ska ha fel är lite å ta i, det är svårt att hitta vetenskapliga studier på dumheter som det där.

Senast redigerat av FL3JM (12 juni 2009)

dantisen
12 juni 2009 · 116 Inlägg

http://packphour.files.wordpress.com/2007/12/common-sense.jpg

Senast redigerat av dantisen (12 juni 2009)

MIKK0 Designer.
12 juni 2009 · 1 260 Inlägg

Loffe123 skrev:

MIKK0 skrev:

Loffe123 skrev:
Har även läst att det finns liknande magneter monterade på vissa dieselbåtmortorer för att rena bensinen från mögel

big_smile

Ska inte stå bensin, det ska Diesel. Diesel kan mögla. Det finns dieselfilter ute på marknaden som har liknande magneter.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5203803.ab

Förstod det, såg lite roligt ut bara wink Men bra att du testar, ska bli skoj att se resultatet. Funkar det inte har du ju i alla fall testat!

Senast redigerat av MIKK0 (12 juni 2009)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
Loffe123
12 juni 2009 · 527 Inlägg

FL3JM skrev:

Loffe123 skrev:

FL3JM skrev:

lol
Det är tänt men det är ingen hemma. big_smile

Jag är högutbildad Civilekonom med toppbetyg på Stockholm School of business.
Jag driver ett börsbrev, ger ut dagliga aktieanalyser och är medlem i Mensa.

Så du har tyvärr fel där big_smile

Känn dej ägd lol.

Istället för att bara såga rakt av, släng fram lite studier som pekar på motsatsen, alla studier som tycks ha genomförts har just påvisat ett signifikant samband.

Hahaha, jag dör av skratt! lollollol
Du ska nog hålla dig till ekonomi hörrudu. smile
Jag studerar till civilingenjör i Maskinteknik på Kungliga Tekniska Högskolan. Håller dessutom på med KTHRACING, där vi årligen bygger en Formelbil från grunden (inkl beräkningar, simuleringar, CAD, FEM-analyser osv), har varit med i två år där.

Har dessutom skickat vidare den här tråden till en polare till mig som är färdigutbildad Civilingenjör i Maskinteknik med inriktning Förbränningsmotorteknik, han är desvärre inte medlem här på garaget då han tycker det är så låg nivå (no shit), kan summera det hela med att han skrattade bra mycket åt dom där fina magneterna. big_smile

Har alltid trott att det varit lite väl mycket fördomar mot ekonomer på kth, men dom känns ju nästan befogade nu. lol

Angående att jag måste motbevisa dig för att du ska ha fel är lite å ta i, det är svårt att hitta vetenskapliga studier på dumheter som det där.

Det är grymt låg nivå här.

Ludwigsm KTH Racing
13 juni 2009 · 23 Inlägg

låter ju sjukt bra...om det funkar...vilket ja hoppas på!
förstår dock inte hur d ska funka... säg att den lyckas få molekylerna att släppa varandra, va gör d för skillnad när soppan förångas i förbränningsrummet? då kan den endå inte va ihopklumpad...
skulle soppan dock vara för väl spridd (komplett förångad) så kommer det leda till en för hög värmeutveckling och motorn kommer skära...så för bra blandning är inte heller bra...
om den inte löser sig alls (bara bensindroppar) så kommer förbränning gå sjukt långsamt å man komemr få kass effekt...

ska bli kul å höra resultate, å ja hoppas d funkar...men tyvärr tror jag det är dödfött...

FTW!

Typhoon93
13 juni 2009 · 8 Inlägg

jösses

GMC Typhoon "0094" (1993)
Typhoon93
13 juni 2009 · 8 Inlägg

att gå på toan & skita ur sig har bättre resultat än dom där magnterna

GMC Typhoon "0094" (1993)
Snofi -Team Moisty Racing-
13 juni 2009 · 842 Inlägg

Varför ska alla vara så jävla tjuriga!!!! Fan låt killen testa om han vill det e la fan inte erat problem så sluta spy galla på honom...


/Snofi

Volkswagen Caddy "B2" (2011)
Audi 90 Quattro "1036 hp 9.29" (1989)
Volvo_Mannen Volvoskadad
13 juni 2009 · 6 017 Inlägg

Säger bara: lycka till! http://i194.photobucket.com/albums/z165/volvo__mannen/Y.jpg

Jonas
Keps_nille
13 juni 2009 · 271 Inlägg

När kommer dem färdiga resultaten?  smile

Loffe123
13 juni 2009 · 527 Inlägg

Lär ju ta en vecka att få de levererade, sen måste jag köra en del också. Så inom en månad. Jag tänker inte slarvmäta, för då kan man inte säga något om något.

Evil_90 +Uppfinnare+
13 juni 2009 · 643 Inlägg

Sluta lyssna på alla jävla gnällrövar som leker proffsmekaniker framför tangentbordet, jag är själv likadan, jag måste också testa allt själv för att få det mest ärliga svaret big_smile keep on going!

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
Malabar
13 juni 2009 · 164 Inlägg

Loffe123 skrev:

FL3JM skrev:

940R skrev:

Ta detta på rätt sätt nu men om du köpt denna dygnan...lär du "INTE"vara den vassaste kviven i lådan om du förstår hur jag menar!! roll

lol
Det är tänt men det är ingen hemma. big_smile

Jag är högutbildad Civilekonom med toppbetyg på Stockholm School of business.
Jag driver ett börsbrev, ger ut dagliga aktieanalyser och är medlem i Mensa.

Så du har tyvärr fel där big_smile

Känn dej ägd lol.

Istället för att bara såga rakt av, släng fram lite studier som pekar på motsatsen, alla studier som tycks ha genomförts har just påvisat ett signifikant samband.

Var ligger den skolan nånstans? Är man högutbildad så vet man antagligen att civilekonom stavas med litet c mitt i en mening, precis som man vet att business stavas med stort B.

Med tanke på att det föds minst 10000 nya banjospelare varje dag så finns det ett aldrig sinande underlag för allehanda produkter som har som enda gemensam fördel att dom fyller säljarens bankkonto.

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang