Världens sämsta bil någonsin !!

Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
24 juli 2010 · 1 035 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
drfrasse: jag tvivlar på att alla sitter och skriver skit.
18hk = ca 20hk ...
Vanligaste hade 26hk kanske, men bara för den vanligaste har det är det ju inte _ALLA_ som har det.

Det med mini: Förstod väl det wink

Men ungefär som reliant Robin.
Den var dyrare än Mini men var den bättre?

alla p601 hade 26 hk-.-*
      p500 20 hk ca
      p600 26 hk (samma motor som p601)
det byggdes 3 millioner p 601 ja hade en 601:a där ser du vilken model det e ...... wink

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Aquilla
24 juli 2010 · 299 Inlägg

Drfrasse skrev:
vi har just nu en 9-5 och vi har iaf ej haft problem du kan gärna komma hit o fråga andra run omkring oss om vi haft problem smile under 2000-talet så hade vi : 5 flest 9000 som e 4 st  1 aero
vi hade problem med en av dem en vit 9000 som gått 400 000 den hade lite små fel kommer ej ihåg vilka
den andra hade inga alls förutom att vi parkeringskrockade i en lycktstople så en lamoa gick sönder sen innan des hade vi en till men den va ej heller så stora problem runt 2004 hade vi en saab 9-3 aero02 model
den hade ej problem men vi behövde större bil.. vår senaste 9000 hade ej problem men så fick vi besök av en släkting så då behövdes en mini van till det i detta fallet en chrysler voyager sen köptes en 9-5
mvh fran

använd gärna styckeindelningar, punkt och kommatecken och dubbelkolla stavning om du vill att nån ska orka läsa och förstå dina poäng neutral

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
24 juli 2010 · 1 035 Inlägg

Aquilla skrev:

Drfrasse skrev:
vi har just nu en 9-5 och vi har iaf ej haft problem du kan gärna komma hit o fråga andra run omkring oss om vi haft problem smile under 2000-talet så hade vi : 5 flest 9000 som e 4 st  1 aero
vi hade problem med en av dem en vit 9000 som gått 400 000 den hade lite små fel kommer ej ihåg vilka
den andra hade inga alls förutom att vi parkeringskrockade i en lycktstople så en lamoa gick sönder sen innan des hade vi en till men den va ej heller så stora problem runt 2004 hade vi en saab 9-3 aero02 model
den hade ej problem men vi behövde större bil.. vår senaste 9000 hade ej problem men så fick vi besök av en släkting så då behövdes en mini van till det i detta fallet en chrysler voyager sen köptes en 9-5
mvh fran

använd gärna styckeindelningar, punkt och kommatecken och dubbelkolla stavning om du vill att nån ska orka läsa och förstå dina poäng neutral

kan bara hålla med där men e lite stressad i nuläget..

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
xXSammy
24 juli 2010 · 6 591 Inlägg

Har inte så mycket att klaga på.. ÄN

Inget som har gått sönder på min 340 än ( Kanske för den bara står..hehe ) dock var de ju en del o laga från början.

Dock har familjen haft (Speciellt brorsan) ett antal Ford bilar som gick sönder

De/Dem
Andromeda Rumpmas
24 juli 2010 · 3 860 Inlägg

decib3L skrev:

Andromeda skrev:
Ng900 94-98. GM's snålande tvingade Saab att använda ett Opel-chassi dimensionerat för från början 115 hk. Det blir inte lyckat med 185 hk. Rosten på de första årgångarna pga lacksläpp var inte heller kul. SID-displayen håller väl inte så jättebra. Handbromsen spänner man till besiktningen. Sedan funkar den två veckor för att sen inte ta på nytt, tills man orkar göra om det till nästa besiktning. Tur att man måste parkera med backen i, eftersom handbromsen ändå inte fungerar den mesta tiden.

Hahaha fyfan vad bra! känner igen mig så jäkla väl smile Fast jag är faktiskt nöjd med min då den funkat fint för mig. Men sålänge man inte kör Formel 1 varje dag så håller dom faktiskt.

Men köpa mig något annat börjar det bli dags för tongue

Jo, jag med, så pass att jag gick och köpte mig en 9-3 smile
Säga vad man vill, men bilarna har känsla i alla fall.

Det beror ju på hur man sköter bilen också. Allt jag bytt på "Aset" kan hänföras till bristande underhåll tidigare i bilens liv. Jag menar, man kör ju inte med ena spindelleden lika lös som en dataspelsjoystick, eller hur? Precis vad tidigare ägaren hade gjort.

Jag tycker många inlägg i tråden har karaktären att " OMG bil X är bajjs. Ja hade en å den ba' paja fö ja skjötte 'en inte som man ska va!!!111"

När jag tar exempel på dåliga bilar i mitt inlägg menar jag saker som borde vara bättre gjort från ritbordet. Med ng900 är ju de saker ingen kommer undan att märka chassits klenhet i förhållande till motorn, "kåtsnok" med 150 hk t ex, och att de dragit en handbroms med vansinnigt många riktningsbyten på vajern.
Lådorna har jag inte ens nämnt, eftersom jag aldrig kört sönder någon. Ovanligt verkar det ju dock inte vara, men så kör jag heller inte så att jag lägger upp bilen på 3000 rpm och dumpar kopplingen. Det håller nog ingen låda för i längden. Och ja, den behandlingen har jag sett många bilar av olika märken råka ut för på stan. Orkar man bli förvånad att det går sönder så småningom då?

Edit: Ett stort problem när man köper begagnade bilar är ju tidigare vård och handhavande.
Köper man t ex en 9-5 T7 av en "Svensson" kan man ge sig fan på att oljebytena inte är gjorde oftare än serviceindikatorn säger, eller gärna ännu mer sällan. Den motorn mår garanterat inte så värst bra.
Köper man samma bil av en "entusiast" är oljan bytt var 1000:e mil, men den har säkert gått rätt hårt istället vilket mest sannolikt gått ut över koppling, låda, drivknutar och axlar.
Sedan rasar något efter ett tag, och då är det ju en skitbil, för jag har ju både skött den bra och kört lugnt. Spela roll hur den körts senaste 1000 milen när den blivit mekaniskt vanvårdad eller misshandlad 10 000 innan du köpte den.

Senast redigerat av Andromeda (24 juli 2010)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
jorgen72
24 juli 2010 ·

det är ju helt klart en fransk bil som är världens sämsta

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
24 juli 2010 · 5 042 Inlägg

740..

C H E V R O L E T <3
Beeenny
24 juli 2010 · 982 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
740..

därför de knappt finns några på våra vägar

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
24 juli 2010 · 5 042 Inlägg

Beeenny skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
740..

därför de knappt finns några på våra vägar

Pratar om bmw så bajja där du bor!

oljepumpsproblem
Elfel
framvagnen
rejält soppa törstig
dyr försäkring
dyr drift (relativt)
noll prestigefaktor

Det absolut enda som är bra är Motorn som är fantastiskt rolig, hållbar, tål en del smisk !
Skinnsäterna är också ett bra +

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (24 juli 2010)

C H E V R O L E T <3
Mortalis VW-nörd?
24 juli 2010 · 4 332 Inlägg

AMC Pacer är väl ingen hit, gick åt helvete hela tiden under utvecklingen med massvis med förändringar och släpptes som en total skitbil med en v6a som inte kunde prestera mer än en europeisk 1 liters motor ens.
Den hade storleken som en halvkombi, men vägde mer än en mercedes...
Bränsleförbrukningen var viktigt pga oljekrisen, men den drog mer än en range rover gör idag...
osv osv osv, läs allt här http://www.american-motors.de/en/pacer/history/
den blir iaf konsant nominerad till att vara med och fajtas om sämsta bil EVER

Btw, visst är den vacker:

http://www.american-motors.de/en/pacer/history/pacdl76.jpg

Från Forbes: "The Pacer was a dud in terms of quality, execution and particularly styling. Make your own assessment about its bizarre proportions, but don't miss the one door that's bigger than the other "

smile

Senast redigerat av Mortalis (24 juli 2010)

Froborg
24 juli 2010 · 323 Inlägg

Det finns en bok som heter "Tidernas sämsta bilarna" och i den så vann VW Bubblan, å då hade dom en motivering till varje bil.

http://www.bokia.se/bok/9789171260239/t … rd-porter/

edit: http://biblioteket.se/default.asp?id=82 … s=85181/ID

Senast redigerat av Froborg (24 juli 2010)

Ford Thunderbird "Turbo Coupe" (1984)
steifan DR!FTT3KN!K3R
24 juli 2010 · 10 427 Inlägg

Mortalis skrev:
AMC Pacer är väl ingen hit, gick åt helvete hela tiden under utvecklingen med massvis med förändringar och släpptes som en total skitbil med en v6a som inte kunde prestera mer än en europeisk 1 liters motor ens.
Den hade storleken som en halvkombi, men vägde mer än en mercedes...
Bränsleförbrukningen var viktigt pga oljekrisen, men den drog mer än en range rover gör idag...
osv osv osv, läs allt här http://www.american-motors.de/en/pacer/history/
den blir iaf konsant nominerad till att vara med och fajtas om sämsta bil EVER

Btw, visst är den vacker:

http://www.american-motors.de/en/pacer/ … acdl76.jpg

Från Forbes: "The Pacer was a dud in terms of quality, execution and particularly styling. Make your own assessment about its bizarre proportions, but don't miss the one door that's bigger than the other "

smile

Haha!

Tur att bilmodellen (med flames! tongue) hamnade i en av världens bästa filmer då..



..eller? winktongue (Wayne's World, 1992)

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
24 juli 2010 · 1 035 Inlägg

se trans trabant dem kör trabanter genom afrika och tillbacka tongue så hållbarheten e de nog inga fel på smile men kan nog hålla med  om franska bilar : The Oltcit is a Romanian car, exported for some year in several countries as Citroen "Axel" (in facts, the look was similar to the "Visa", and the engine was the flat-four -air-cooled- of the "GSA"). In the mid-'80s, this car was tested by the Italian review "Quattroruote": 100.000 km with the cowl "sealed". The car passed the tested triumphally, and the review emphasized the little French-Romanian car (that was a flop in Italy). It's very strange: the following list -taken from www.carsurvey.org - features the problems of an Oltcit's owner (and the list was reduced...): 

    *

      Oil radiator changed at 20000km.
    *

      Engine rebuilt four times so far.
    *

      Suspension changed every 10000km.
    *

      Door locks replaced countless times.
    *

      All ignition components need replacing every 5-10000km.
    *

      Unbelievably bad paint; after 10 years, more than half of the body was replaced with new parts because of rust.

Probably, the cars for the export (with the Citroen brand) were better assembled in comparison with the Oltcits, the versions for the Eastern market...but the exemplar of the unfortunate Romanian owner seems another car in comparison with the exemplar of "Quattroruote"!
denna utveklades med citroen o utomlands sålde den som citroen tongue

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
fontheking5
24 juli 2010 · 825 Inlägg

Dom sämsta bilarna jag har kommit i kontakt med har varit Renault bilar . Kangoo och Scenic , den senare på mitt förra jobb , det var nog den sämsta bilen som någonsin lämnat en fabrik , gick nog inte en dag felfritt . Batteriet dog när som helst under en tid , skramlade , startspärren kånglade också jättemycket . Nej det var ett riktigt måndagsexemplar för Renault har väl blivit bättre på senare år ?
Annars sämsta någonsin , finns så många dåliga bilar , men Volvos daf 66 och 300 serie är ju inga höjdare precis .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
fontheking5
24 juli 2010 · 825 Inlägg

ProXem skrev:
Jag lägger mitt bidrag på Skoda, framför allt skoda pick-up. H-lvete vilken skit bil! big_smile (iallafall den jag hade)

Känner en som hade en Skoda Pickup under ett antal år , startade alltid och sällan några problem . Var dock trött på slutet men för att vara en företagsbil gick den bra . Motorn var en Skoda motor på 1,3 liter. Men måndagsexemplar finns ju i alla märken .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
caromania Forummoderator
24 juli 2010 · 9 296 Inlägg

Ni som pratar SAAB är för unga för att minnas 99 med 1.7liters Triumphmotor tror jag. Ingen stjärna på SAAB-himlen...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Aquilla
24 juli 2010 · 299 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

Beeenny skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
740..

därför de knappt finns några på våra vägar

Pratar om bmw så bajja där du bor!

oljepumpsproblem
Elfel
framvagnen
rejält soppa törstig
dyr försäkring
dyr drift (relativt)
noll prestigefaktor

sluta att göra bort dig genom att säga att det vore den SÄMSTA bilen någonsin, hallo hur långt tänkte du?

en sådan bil åker du hur bra som helst fortfarande idag, mycket bättre än en ny v70 eller saab 95. klart det snabbt blir fel o en sådan bil går ner sig om du inte sköter service punkt o pricka samt åtgärdar något direkt om något uppstår.
mest roligt att du räknar med driftkostnader samt prestige i det hela. vem har sagt att den var tänkt att va billig att åka i? o kommer du i en fint vårdad med feta fälgar får den nog mer blickar än en ny 750 skulle.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
T16_AeRo
24 juli 2010 · 712 Inlägg

caromania skrev:
Ni som pratar SAAB är för unga för att minnas 99 med 1.7liters Triumphmotor tror jag. Ingen stjärna på SAAB-himlen...

Vad var skit med dom..?

Mortalis VW-nörd?
24 juli 2010 · 4 332 Inlägg

Kom på ford pinto som explodera när man körde in i den bakifrån, de e la värre än Skoda pickup iaf.
Skulle kostat Ford 11$ att fixa felet för Ford men de tyckte de va onödigt wink
Något jag märkt är att en förbluffande majoritet är misslyckade amerikanska projekt. Som pinton, pacer då. Ford Explorer vars Firestone däck exploderade vid motorvägsfart, osv.
En och annan italiensk och fransk bil har smugit sig in också, vad sägs om Fiat Strada som hade en färg som hette "rostbrun" som tillval, nice.
Renault Dauphene 0-100 på 32 sek, riktigt nice


"One of the best selling cars in the 70s is famous for something much worse than a plastic bubble and three wheels. It was involved in a serious safety scandal. Ford's main problem with the Pinto was the fuel tank, which would burst into flames in the event of a rear-end collision. Of course, Ford management knew all about the problem, so they made a little cost-benefit analysis to decide whether to fix the problem or just to leave it as it was. You can look at the famous and often mentioned analysis below:

BENEFITS
Savings: 180 burn deaths, 180 serious burn injuries, 2,100 burned vehicles. Unit Cost: $200,000 per death, $67,000 per injury, $700 per vehicle.
Total Benefit: 180 X ($200,000) + 180 X ($67,000) + $2,100 X ($700) = $49.5 million.

COSTS
Sales: 11 million cars, 1.5 million light trucks.
Unit Cost: $11 per car, $11 per truck.
Total Cost: 11,000,000 X ($11) + 1,500,000 X ($11) = $137 million.

As you can see, Ford management came to a conclusion that it was much cheaper to pay the law suits, medical expenses, certain amounts for pain and suffering, in a total amount of $49.5 mio. Comparing it with $137 mio. for fixing the tank, it is absolutely logical they decided not to! Right?"

http://www.automotoportal.com/article/W … _ever_made

Senast redigerat av Mortalis (24 juli 2010)

caromania Forummoderator
24 juli 2010 · 9 296 Inlägg

T16_AeRo skrev:

caromania skrev:
Ni som pratar SAAB är för unga för att minnas 99 med 1.7liters Triumphmotor tror jag. Ingen stjärna på SAAB-himlen...

Vad var skit med dom..?

Allt?
Det var kvalitet på allt som hade fått eran kära Trabant att framstå som en Rolls. Vi hade en på 70talet och jag minns att bl a bakluckan lossnade samt att låskolven följde med nyckeln ut. Wow.
Sedan var det nåt med kylarvätskan och det där med etylen/propylenglykol, så de sköt topp-packningar en gång i kvarten, men det var snarare SAABs fel då de servade dem fel. Triumph hade inte alls samma problem med sin Stag V8 som motorn härstammade ifrån.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang