Eftersnack: Vallåkraträffen!

Henrik Elg Bilbyggare!!!
20 augusti 2009 · 595 Inlägg

Vad var det nu denna tråd handlade om??? Vallåkra eller sponsorer??

koka
20 augusti 2009 · 629 Inlägg

Tinoz skrev:

Xtravagant skrev:
ingenting är uppgjort från början när det gäller pris kan jag lova...

Var finns beviset för det? eller beviset för att det förekommer.?

Du säger att vi i juryn har gjort upp allt på förhand? smile

För att du ska tro på det så är det nog bäst att du kommer och besöker jury tältet nästa år 05:00 på söndag morgon då vi börjar!

INGET ÄR UPPGJORT PÅ FÖRHAND!!!!!!!!!

Mitt första år i juryn...

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
FLindgren
20 augusti 2009 · 5 089 Inlägg

koka skrev:

Tinoz skrev:

Xtravagant skrev:
ingenting är uppgjort från början när det gäller pris kan jag lova...

Var finns beviset för det? eller beviset för att det förekommer.?

Du säger att vi i juryn har gjort upp allt på förhand? smile

För att du ska tro på det så är det nog bäst att du kommer och besöker jury tältet nästa år 05:00 på söndag morgon då vi börjar!

INGET ÄR UPPGJORT PÅ FÖRHAND!!!!!!!!!

Mitt första år i juryn...

Lätt å hitta ett tält som inte en kotte visste vart det stod roll

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Xtravagant 1337
20 augusti 2009 · 1 343 Inlägg

koka skrev:

Tinoz skrev:

Xtravagant skrev:
ingenting är uppgjort från början när det gäller pris kan jag lova...

Var finns beviset för det? eller beviset för att det förekommer.?

Du säger att vi i juryn har gjort upp allt på förhand? smile

För att du ska tro på det så är det nog bäst att du kommer och besöker jury tältet nästa år 05:00 på söndag morgon då vi börjar!

INGET ÄR UPPGJORT PÅ FÖRHAND!!!!!!!!!

Mitt första år i juryn...

Fattar inte ens varför man skulle tro att det skulle vara uppgjort..
Finns ju ingen grund för detta påstående..

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Ravi Tekniker
22 augusti 2009 · 624 Inlägg

Jag har dock ingen sponsring men de som har mamma och pappa kan ju lägga ut hur mycket som helst, veckan innan utställningen hade jag inbrott i bilen, den blev repad i lacken och de snodde allt i bilen och förstörde saker. det var bara att ta fram nöd kassan och fixa allt inför vallåkra. är man inte rik så är det inte så lätt.

Henrik Elg Bilbyggare!!!
22 augusti 2009 · 595 Inlägg

koka skrev:

Tinoz skrev:

Xtravagant skrev:
ingenting är uppgjort från början när det gäller pris kan jag lova...

Var finns beviset för det? eller beviset för att det förekommer.?

Du säger att vi i juryn har gjort upp allt på förhand? smile

För att du ska tro på det så är det nog bäst att du kommer och besöker jury tältet nästa år 05:00 på söndag morgon då vi börjar!

INGET ÄR UPPGJORT PÅ FÖRHAND!!!!!!!!!

Mitt första år i juryn...

Jag fick beskedet att där inte fanns något jurytält ju!! Vill pratat med någon i juryn då min bil skulle ut på flygrakan då bilsport skulle ta bilder på den i ca en timme. Ville att juryn skulle veta detta så dom slapp springa och leta. Men jag fick höra att något tält eller sekritariat fanns inte...

Och att det skulla vara uppgjort innan. Hur fan kan man tro något sånt??? Dummaste jag hört....

mYGeL
22 augusti 2009 · 1 338 Inlägg

Henrik Elg skrev:

koka skrev:

Tinoz skrev:
Var finns beviset för det? eller beviset för att det förekommer.?

Du säger att vi i juryn har gjort upp allt på förhand? smile

För att du ska tro på det så är det nog bäst att du kommer och besöker jury tältet nästa år 05:00 på söndag morgon då vi börjar!

INGET ÄR UPPGJORT PÅ FÖRHAND!!!!!!!!!

Mitt första år i juryn...

Jag fick beskedet att där inte fanns något jurytält ju!! Vill pratat med någon i juryn då min bil skulle ut på flygrakan då bilsport skulle ta bilder på den i ca en timme. Ville att juryn skulle veta detta så dom slapp springa och leta. Men jag fick höra att något tält eller sekritariat fanns inte...

Och att det skulla vara uppgjort innan. Hur fan kan man tro något sånt??? Dummaste jag hört....

Ja och jag vet att Gunnar Med denna 350Z försökte anmäla den och dem sa att det inte var möjligt eller heller nödvändigt!...  Då Juryn skulle gå runt och bedömma ALLA bilar!! Även dem i montrarna!
(Lovar att det var den finaste och mest påkostade 350 på träffen om inte tom  i Sverige!!!.. )

bilen i fråga! http://www.garaget.org/350zzz 

Här har han kört ner över 100mil så får han inte ens bilen Bedömd!! MKT Dåligt Skött Av Bilsport Samt Arrangörerna bakom träffen! !!!

Sen i efterhand när vi pratade med dem erkände dem att den nog missats men börja skyllda  å att den stått i Monter!?? endå vann en av bilarna i Montern! fast i annan klass! och innan när han försökte anmäla bilen kunde man inte och det var inga problem med monterplats!!

Vet några till exempel på bilar som Jyrun "missat" att bedöma.. inga rostiga Volvos då utan riktgt fina prisvinnare... tex Henrik Elgh's mkt fina Passat osv osv.......

Btw.
Grattis AUBLITZZ för första platsen i Audi klassen! big_smile

Mvh// michel

Senast redigerat av mYGeL (22 augusti 2009)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
22 augusti 2009 · 4 418 Inlägg

Henrik Elg skrev:

koka skrev:

Tinoz skrev:

Var finns beviset för det? eller beviset för att det förekommer.?

Du säger att vi i juryn har gjort upp allt på förhand? smile

För att du ska tro på det så är det nog bäst att du kommer och besöker jury tältet nästa år 05:00 på söndag morgon då vi börjar!

INGET ÄR UPPGJORT PÅ FÖRHAND!!!!!!!!!

Mitt första år i juryn...

Jag fick beskedet att där inte fanns något jurytält ju!! Vill pratat med någon i juryn då min bil skulle ut på flygrakan då bilsport skulle ta bilder på den i ca en timme. Ville att juryn skulle veta detta så dom slapp springa och leta. Men jag fick höra att något tält eller sekritariat fanns inte...

Och att det skulla vara uppgjort innan. Hur fan kan man tro något sånt??? Dummaste jag hört....

Skön text i senaste bilsport under bilden på din bil big_smile
Missad av juryn?

lollollol Komik i tragiken...

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
22 augusti 2009 · 4 418 Inlägg

koka skrev:

Tinoz skrev:

Xtravagant skrev:
ingenting är uppgjort från början när det gäller pris kan jag lova...

Var finns beviset för det? eller beviset för att det förekommer.?

Du säger att vi i juryn har gjort upp allt på förhand? smile

För att du ska tro på det så är det nog bäst att du kommer och besöker jury tältet nästa år 05:00 på söndag morgon då vi börjar!

INGET ÄR UPPGJORT PÅ FÖRHAND!!!!!!!!!

Mitt första år i juryn...

Läs Gatbilar tråden ist ...

volvo240tic Egen företagare & Flockare
24 augusti 2009 · 314 Inlägg

Ang avisning av bilar. Skulle inte vara så svårt att avisa dom som kommer med rosthål o stora bucklor i bilen. Skulle bli bättre plats till dom som har puts o fina bilar i samtliga klasser. Och om man nu skulle släppa in dom som ville komma in gratis för att ställa ut. Hitta ett ställe typ längst upp på fältet för att ställa alla vrak.
Att juryn missar bilar eller skiter i bilar är  inget nytt. Under dom 3 ggr jag ställde ut min gula 240 när jag hade den så var det ingen jury som ens kom o kolla på den , kanske inte va värd något pris men man kunde ju fått en bedömning.

Parkeringen av bilar inne på området är patetisk.
Skylla på att " ja det är ju 1500 bilar som kommer " , vet man inte det från föregående år???
Med dom priserna dom tar för både parkering och inträde så borde man ha råd att hyra in mer folk som sköter detta på ett bra sätt.

Att sen prata med Per Östman eller Lasse Theander som har hand om Elmia är som att köra huvet i en betongvägg.

Har stått som utställare på Elmia sen 90 talet och det har inte blivit bättre där heller.

Alla bilbyggare passar inte att gå i en jury men det borde finnas fler killar som bedömmer olika märken , helst som dom har hållt på o bygga själva. Skulle vara schystare mot alla parter.

Lite bilder från träffen finns på www.volvo240tic.com

Senast redigerat av volvo240tic (24 augusti 2009)

Volvo 240 turbo 4 life
evilaudio
24 augusti 2009 · 16 195 Inlägg

koka skrev:

Tinoz skrev:

Xtravagant skrev:
ingenting är uppgjort från början när det gäller pris kan jag lova...

Var finns beviset för det? eller beviset för att det förekommer.?

Du säger att vi i juryn har gjort upp allt på förhand? smile

För att du ska tro på det så är det nog bäst att du kommer och besöker jury tältet nästa år 05:00 på söndag morgon då vi börjar!

INGET ÄR UPPGJORT PÅ FÖRHAND!!!!!!!!!

Mitt första år i juryn...

ja såg inte en dommare ems i närheten av min bil, då måste ja fråga hur länge ni bedömmer bilen/bilarna?   2 min per bil elle?... isf kan ni ju lägga ner bedömmning för då vet ni inte va ni håller på me..  men ni kanske bara går efter tycke å smak.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Foyrik www.barnaltsweden.se
24 augusti 2009 · 139 Inlägg

Det är rätt enkelt igentligen, de som anser sig orättvist behandlade och ältar det fram å tbx här kan ju skita i å dyka upp nästa år så slipper ni å gnälla.....eller hur?

Jag tycker Vallåkra teamet har gjort ett toppenjobb, och det bör dom ha cred för.

Jag tänker givetvis dyka upp även nästa år, det ÄR ju årets höjdpunkt.

Tack för ordet!

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
T-Andersson
24 augusti 2009 · 347 Inlägg

Jag tyckte Vallåkraträffen va bra! Mycket fina bilar att titta på och så!

Sen är det dedär med juryn frågan? Att dom missar några bilar och så. Skulle nog tycka då att dom skulle försöka då ficksa fler juryn?

Visst det är över 1.500 bilar dom ska kolla på det är ju en hel del att bedöma! Nu vet jag ju inte hur dom är uppdelade men att dom tar och delar upp i olika grupper på området?

Jag kommer att återbesöka nästa år! Iventuelt med övernattning med cool

Men med fler juryn det tror nog jag på!

Senast redigerat av T-Andersson (24 augusti 2009)

T. Andersson
Volvo S70 2,5T Evolve
Andreas79
24 augusti 2009 · 3 968 Inlägg

Vallåkraträffen 16 Augusti 2009 - Filmklipp

Klippte ihop en liten film, kommentera gärna här:
http://www.garaget.org/video/mwyo0qay6jvc

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Henrik Elg Bilbyggare!!!
24 augusti 2009 · 595 Inlägg

Jill skrev:

Henrik Elg skrev:

koka skrev:

Du säger att vi i juryn har gjort upp allt på förhand? smile

För att du ska tro på det så är det nog bäst att du kommer och besöker jury tältet nästa år 05:00 på söndag morgon då vi börjar!

INGET ÄR UPPGJORT PÅ FÖRHAND!!!!!!!!!

Mitt första år i juryn...

Jag fick beskedet att där inte fanns något jurytält ju!! Vill pratat med någon i juryn då min bil skulle ut på flygrakan då bilsport skulle ta bilder på den i ca en timme. Ville att juryn skulle veta detta så dom slapp springa och leta. Men jag fick höra att något tält eller sekritariat fanns inte...

Och att det skulla vara uppgjort innan. Hur fan kan man tro något sånt??? Dummaste jag hört....

Skön text i senaste bilsport under bilden på din bil big_smile
Missad av juryn?

lollollol Komik i tragiken...

Läste det precis. Ska man skratta eller gråta?

_JL_
24 augusti 2009 · 120 Inlägg

Hålle med många här tycker de va en riktigt trevlig utställning:DFörsta året man va på plats:D Men tycker nog de skulle vatt lite roligare att veta lite om dem va o bedömmde alla bilarna dem kunde ju satt någon ting som makerade att dem hade kollat på bilarna, Själv skulle jag vilja veta lite va dem tyckte om min;P Men tack alla för en riktigt trevlig dag:DKommer absolut nästa år ocksåbig_smile

http://www.stylingwebben.se LED- belysning och bilstyling
PaintWorX rakäre
24 augusti 2009 · 1 275 Inlägg

Ok i think its time for me to jump in here.

At  elmia i turned up with 8 cars (the 8 ball) for bilsport and generated a thread here at G.org with over 800,000 views , 47,000:- whent on a 300kvm and over 1 million kroner in sponswership money all for Bilsport sad
  We turn up and everthing was not what they had sold to me, we was just pushed aside for some german dude with leather inner wheel arches.

when we confronted bilsport they just said sorry "we dont have time" this resulted in the fact that no-one could vote for us........

Vallakratraffen last year:
Last year myself and cocos talked to per ostman and he asked if we could do something at the event , we both decided that it would be nice to give out prizes to those who dont normally stand a chance against "sponswer cars"wink we walked around for two days and missed our chances to be juged , my car was not even registerd as a contestant , yet i won best top 10 some how.
   So we stood there on the stage and gave out these prizes as dicused with per ostman and looked like total idiots , NOT ONE PERSON NEW WHAT THE HELL WE WAS DOING they just thought that we was trying to push down people instead................. what a fucking joke!
I drove home with per ostmans voice ringing in my ears "maybe next year we will have a class for ovriga marker" thanx but no thanx.

One thing that i think the young car stylers of sweden should know:
It costs thousands and thousands of kroner to build these things BUT even more to take them there !

A fully sponswerd show car in Sweden does not exist , I have heard this so many times its sick , General Lee cost around 1 million kroner to buy and build , Alpine put a 239,000:- system in the car , TSW 40,000:- wheels , 10,000:- tires , carbon fiber xxxxx m of the stuff , the car cost over 280,000:-
THE LIST GOES ON AND ON , BUT THERE IS ONLY ONE PERSON THAT PAYS , THE BUILDER

i should know ................................. i am now fuckin broke !

We have pushed all this aside this year and decided to go to the bilsport events anyway.............. action meat just showed that they are not willing to change and in some way showed some of us how vallakra traff will be...................Thats why there was no paintworx at vallakra this year !

Elmia 2010 for paintworx................................ They better get there shit together and start listening to the people of G.org and all other forums in sweden.

Power to the people

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010
Mini R56 cooper s turbo. "General lee baby" (2009)
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
24 augusti 2009 · 735 Inlägg

Ett mycket bra inlägg Paul! En och annan har säkert fått en ny bild av både sponsorbilar och Bilsports agerande vid olika event nu.

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
350zzz
25 augusti 2009 · 36 Inlägg

Som redan nämts blev inte min bil ens bedömd så för min del kommer jag inte tillbaka efter vinterns uppdatering/ombyggnad. Att inte ha en organisation som klarar att bedömma alla bilar är minst sagt respektlöst.

Nissan 350z (2005)
Geiros Low is a lifestyle
25 augusti 2009 · 956 Inlägg

Har läst ganska mycke om de som skrivits här..
Sverige är tyvärr ett land där att man måste fjäska och sen när man fjäskat så pass mycke och har ett namn kan man vinna va som helst med vilken bilen som helst, kan se fall färdig ut, sprickor i plastjobb, lösa lampor, billjud som låter hej kom och hjälp mig osv osv.
Dock va ju de mesta som vann något på vallåkra långt ifrån skit. mycke väl byggda osv.
Sen som dom skriver själva. Hur ska man hinna gå igenom allt. och ja fixa fram fler domare som sedan kan gå igenom varje bil iaf 10 min.
Synd att dom missar många fina bilar.

Jag vann pris i audi klassen. jätte glad och nöjd. men såg ju aldrig en domare, stog vid min bil större delen av dagen. och det med gula lappen. den va slut när jag kom på morgonen och man behövde ingen enligt dom 4 personerna jag pratade med. efter att man sprungit runt som en idiot efter en gullapp.


Mycket bra inlägg av Paul...

"They better get there shit together and start listening to the people of G.org and all other forums in sweden."

Bilsport följer inte trenderna.. dom vill skapa trenderna.
Kolla bara i danmark. Är de stor skillnad på byggena?

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang