Ericssons Volvo 850 GLT Projekt Avslutat. 31/7-10

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 mars 2010 · 5 650 Inlägg

hejsan igen nu fick jag steron jag beställde funkar as bra till och med handsfree funktionen va över förväntingar

laddar upp 1 par bilder nu gjorde även en film men filmen kommer senare då den är 400 mb stor tar över 1 timme upp på youtube så ni får bilderna nu och filmen senare

förstår inte vad folk har emot detta märke fungerande inte sämmre än några andra?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/871070_miyq1n.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/871071_4882i8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/871072_b5r10h.jpg


så bara kommentera på nu som sagt filmen kommer senare ikväll frammot natten ev måste tänkte lite på alla andra som bor här med då de blir skit segt för alla andra när man laddar ner /upp

//Mattias

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
o_lindh
5 mars 2010 · 347 Inlägg

Ser fint ut. Nu saknas det bara ett bra framhögtalarkit. Originalhögtalarna i 850 är inte så mycket att hänga i granen.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 mars 2010 · 5 650 Inlägg

o_lindh skrev:
Ser fint ut. Nu saknas det bara ett bra framhögtalarkit. Originalhögtalarna i 850 är inte så mycket att hänga i granen.

tycker original högtalarna funkar fint efter som de är volvo kittet i alla dörrarna de som saknas snarare är vell 6:9or och en baslåda ev nån skärm oxå

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
o_lindh
5 mars 2010 · 347 Inlägg

MrEricsson skrev:

o_lindh skrev:
Ser fint ut. Nu saknas det bara ett bra framhögtalarkit. Originalhögtalarna i 850 är inte så mycket att hänga i granen.

tycker original högtalarna funkar fint efter som de är volvo kittet i alla dörrarna de som saknas snarare är vell 6:9or och en baslåda ev nån skärm oxå

Jag tycker du ska satsa på ett bra framsystem istället eller iallafall ett par fina koaxialhögtalare.

Det finns ju dom som kör med originalhögtalare och sen drar in värsta baslådan med slutsteg och tycker dom har ett fränt ljudsystem men jag tycker det låter skräp mad

Drift-is-the-shit
5 mars 2010 · 548 Inlägg

DLS är ordet! cool

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se
Volvo 940 Turbo "GuldBoxen" (1996)
Jolle87
5 mars 2010 · 1 585 Inlägg

Blev ju riktigt snyggt big_smile

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 mars 2010 · 5 650 Inlägg

o_lindh skrev:

MrEricsson skrev:

o_lindh skrev:
Ser fint ut. Nu saknas det bara ett bra framhögtalarkit. Originalhögtalarna i 850 är inte så mycket att hänga i granen.

tycker original högtalarna funkar fint efter som de är volvo kittet i alla dörrarna de som saknas snarare är vell 6:9or och en baslåda ev nån skärm oxå

Jag tycker du ska satsa på ett bra framsystem istället eller iallafall ett par fina koaxialhögtalare.

Det finns ju dom som kör med originalhögtalare och sen drar in värsta baslådan med slutsteg och tycker dom har ett fränt ljudsystem men jag tycker det låter skräp mad

finns mkt man kan göra igentligen just nu har jag inte råd blev av med jobbet pga blev sjuk

så nån budget bas blire säkert i framtiden så den lär inte va så mkt värre än original prylarna iaf..
kändes lite mer värt köpa en vettig stereo denna gång än 1000 krs cd mp3 .

Drift-is-the-shit skrev:
DLS är ordet!

säger mig inte mkt alls tyvär

Jolle87 skrev:
Blev ju riktigt snyggt

tackar blev framförallt bättre ljud med

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 mars 2010 · 5 650 Inlägg

hejsan igen här kommer filmen

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
te_wik Forummoderator
5 mars 2010 · 12 813 Inlägg

Ja den glänser ju iaf smile


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 mars 2010 · 5 650 Inlägg

te_wik skrev:
Ja den glänser ju iaf smile


Mvh Tommy

vorefan annars när den är ny;)

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
7 mars 2010 · 5 650 Inlägg

Någong gång nästa vecka ska jag försöka  byta bromsbeläggen fram borde vell gå fort och va relativt enkelt

och sen borde den gå rakt när man pallnitar big_smile

efter de blire nog inte så jätte mkt föräns elmia

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 mars 2010 · 5 650 Inlägg

hejsan skulle behöva er hjälp om de är nån som kollar här än kopierar txeten från min hjälp tråd

"hejsan så jag böt till mig 1 par högtalare mot mina gammla xtraljus..

sett tidigare att bilen har haft såna då de sitter en platta för och täcka hålet när de inte är nå högtalare där i hålet finns de 3 kablar troligen + - och nån svart?

allt är ju kopplat via bilens original konktatker med iso  1 i varje dörr.. då jag tycker dessa ser ut som original borde de ju oxå ha el?
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/880137_td4tlr.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/880138_gvgkg2.jpg

eller är dessa kablar till nått annat? ...


sen tänkte jag på en annan sak med efter som stereon är 45w X 4 kan man koppla fler högtalare än 4 utan stereon går sönder?


eller ska man skaffa nått bilig steg som pallar driva 6.9or och köra dem så istället? ...

och innan ev folk börjar gnälla så är man ingen pro på billjud brukar ofast nöjja mig med prylarna som sitter original i bilen sen byta stereo när jag vill ha bättre sådan ...

skulle va nice med lite hjälp

//Mattias"

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
o_lindh
18 mars 2010 · 347 Inlägg

Den vita och bruna kabeln är troligtvis högtalarkablar. Den gråa kabeln ser ut som en strömkabel. Troligtvis har ägaren innan dig haft ett slutsteg i bagaget.

Ska du köra mer än 4 högtalare så lär du skaffa dig ett slutsteg annars kommer det låta illa och kanske det går en säkring i stereon eller att den pajar helt.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 mars 2010 · 5 650 Inlägg

o_lindh skrev:
Den vita och bruna kabeln är troligtvis högtalarkablar. Den gråa kabeln ser ut som en strömkabel. Troligtvis har ägaren innan dig haft ett slutsteg i bagaget.

Ska du köra mer än 4 högtalare så lär du skaffa dig ett slutsteg annars kommer det låta illa och kanske det går en säkring i stereon eller att den pajar helt.

har mina aningar om den svarta kabeln är nått till vingens broms ljus ... sen högtalar kablarna går ju in mot bilen som de vore original..

får göra som de satt i 940in jag hade nått crapigt slutsteg 6.9or
behöver vell inte ha världens bästa steg för 1 par 6.9or?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
o_lindh
18 mars 2010 · 347 Inlägg

Det behövs säkert inget bra steg till det. Vad är det för högtalare?

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
20 mars 2010 · 5 650 Inlägg

o_lindh skrev:
Det behövs säkert inget bra steg till det. Vad är det för högtalare?

ingen aning faktist böt bara till mig dom

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
20 mars 2010 · 5 650 Inlägg

för 1 tag sne böt jag til mig 1 par 6.9or mot extra ljusen då xenonet körtslöt relät tror ja ..

sen fick jag köpa 1 steg av en kompis biligt ..

visst inga nya prylar men kommer kicka as så länge iaf så man överlever resan till elmia


https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/881634_368rot.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/881644_lbo5bl.jpg

kommentera på nu

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
-Akerfeldt-
20 mars 2010 · 2 638 Inlägg

Bättre ljud är alltid trevligt, låt det spela big_smile

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
21 mars 2010 · 5 650 Inlägg

-Akerfeldt- skrev:
Bättre ljud är alltid trevligt, låt det spela big_smile

oh ja bara baslåda kvar sen äre stortsätt komplett big_smile

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Rallyhalle
21 mars 2010 · 4 299 Inlägg

Ser ju bra ut de där, nu kommer du nog garanterat orka med elmia-resan wink
Borde ju gå att hitta nån sjysst bas där nere också till bra pris smile

//Jacob

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang